100% NL steeds populairder bij vrouwen
Het aandeel vrouwen dat luistert naar 100% NL stijgt fors. Het marktaandeel bij vrouwelijke luisteraars tussen 20 en 49 jaar stijgt in een jaar van 4,1% naar 4,6%. Dit blijkt uit de door het Nationaal Luister Onderzoek gepubliceerde luistercijfers over de periode juni-juli 2017 (ma-vrij, 07:00-19:00 uur, marktaandeel). Ook bij vrouwelijke millennials (Vrouwen 17-37 jaar) groeit in deze periode het marktaandeel in een jaar van 2,8% naar maar liefst 4,2%. Een stijging van 50%.
Ronald Sebök, Station Director van 100% NL: “Vrouwen houden van Oranje! Ongekend dat het marktaandeel vrouwelijke luisteraars die afstemmen op 100% NL in een jaar tijd zo stijgt. Ik ben er trots op dat wij met een enthousiast team zoveel vrouwen een plezier doen met onze unieke muziekmix, DJ’s en acties.”
I00% NL groeit ook flink in de ochtendspits. Hier stijgt het marktaandeel in de doelgroep Vrouwen 20-49 van 4,1% in de vorige meetperiode naar 4,8% in juni-juli 2017. Een stijging van 17% (ma-vrij, 07:00-10:00 uur, marktaandeel). Ronald Sebök: “Lars maakt sinds januari de ochtendshow bij 100% NL. Het vrolijke, positieve en onderscheidende geluid van de ochtendshow met Lars past perfect bij 100% NL. Het is dan ook fijn om te zien dat de afgelopen maanden steeds meer luisteraars wakker worden met zijn programma.”
Aanbevolen antwoorden
Doe mee aan het gesprek
Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.