Spring naar bijdragen

Auteurs van dit blog

100% NL trekt opnieuw meer luisteraars 

de redactie

143 weergaven

De luistercijfers blijven stijgen bij 100% NL. Voornamelijk bij de vrouwen wint de radiozender opnieuw terrein. In de doelgroep Vrouwen 20-49 groeit het marktaandeel van 4,2% (maart-april 2018) naar 5,1% (mei-juni 2018), een groei van maar liefst 21%. Tijdens de meting van twee maanden terug liet 100% NL in deze specifieke doelgroep al eerder een groei zien. Ook het aantal luisteraars stijgt flink, ruim 1,4 miljoen Nederlanders luisteren dagelijks naar de beste muziek van Nederland. Dat zijn 130.000 extra luisteraars voor de radiozender, een groei van 10% vergeleken met dezelfde periode een jaar geleden. Dit blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek dat vandaag is gepubliceerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over de periode mei-juni 2018.


Carlo de Boer, Directeur RadioCorp: “Opnieuw groeit 100% NL, iets waar we heel erg trots op mogen zijn. Met de komst van Barry Paf die binnenkort de programmering komt versterken, zie ik een mooie toekomst en veel potentie voor die stijgende lijn omhoog. We werken met zijn allen hard om iedere Nederlander de beste muziek van Nederland te brengen, dit doen we iedere dag opnieuw met veel passie. Dat we dit zichtbaar terug zien in de luistercijfers is een bekroning op ons werk.” 


Over 100% NL
Je hoort bij 100% NL iedere dag de beste muziek van Nederland. De nieuwste hits van Guus Meeuwis, OG3NE en Kensington maar ook oude bekende van Marco Borsato, Anouk of Acda en de Munnik komen voorbij. Online is het merk zichtbaar via social media, de website, digitale radiostations en de app. Daarnaast kom je 100% NL tegen op evenementen, lees je alles over BN’ers en artiesten in het 100% NL Magazine en zie je de beste muziekclips via het TV kanaal van 100% NL. 



0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Blog reacties

    • "is dit voor 3FM mogelijk wel reden tot zorg."   Reden tot zorg zijn de echte luistercijfers, daar heb je geen lullig steekproefje van Twan Huys voor nodig.   Misschien had hij gelijk kunnen vragen, wie er van de studenten naar RTL Late Night kijkt? ;-)
    • Mooi verhaal Hans over een stukje geschiedenis waar we weinig van weten. Vraag blijft waarom de eigenaren, toen de anti zeezender wetten in de BRD serieus werden, niet snel het schip naar buiten, bvb NL hadden gebracht.
    • @Audioot In de volgende versie (binnen 2-3 weken) kun je de toegevoegde stream bewerken 😊   (via Google Translate)
    • Ik dacht eerst dat Hans Knot de man was die de 'man of action introduceerde. De 'kop' is misleidend. Verder een onderhoudend artikel.     In 1967 kwam er een LP uit op het Vogue label, waarop hij de nummers aaneen praatte. Volgens Quirini zelf was ook dit weer de eerste keer dat dit in de geschiedenis van de platenindustrie gebeurde.   Dat zou best wel eens kunnen. Zou interessant zijn als deze Lp boven water komt.   Op te houden persconferenties behoren de uitgenodigde deejays netjes gekleed te zijn, inclusief het dragen van een strik.   Te laat binnenkomen in de studio voor het presenteren van een programma en het niet opruimen van de studio na het programma kan leiden tot ontslag   Mooie voorbeelden van  Duitse gedragsregels. Zou in Nederland niet werken. Soortgelijke regels werden ook opgesteld door Nico Volker van Radio Monique, maar aan boord van een schip  is het nu eenmaal een 'andere' wereld.     Salut Leendert    


×

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze site ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid, en We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat.