Jump to content

Vakjury Dutch Podcast Awards compleet

Sign in to follow this  
de redactie

197 views

Na de bekendmaking van de genomineerde podcasts op 1 mei is nu de vakjury van de Dutch Podcast Awards compleet, onder leiding van voorzitter Michiel Veenstra. Naast de stem van het publiek bepaalt het oordeel van de vakjury de uiteindelijke uitslag. Ferry de Groot, radio-expert en bekende maker van de Dik Voormekaar Show, is aan de vakjury toegevoegd.


Bekende vertegenwoordigers uit de podcast-, media- en techindustrie nemen zitting in de vakjury van de tweede Dutch Podcast Awards:

  • Michiel Veenstra, voorzitter (Programmadirecteur KINK)
  • Nele Eeckhout (Podcastmaker en winnaar Beste Podcast van NL 2018)
  • Wilbert Mutsaers (Head of Content bij Spotify)
  • Ferry de Groot (Radio-expert & De Dik Voormekaar Show)
  • Gert-Jaap Hoekman (Hoofdredacteur NU.nl)
  • Elger van der Wel (Media-expert)
  • Jim Jansen (Hoofdredacteur New Scientist)
  • Joep van der Laan (Content & Experience Manager bij Mindshare)
  • Lara Ankersmit (v/h Hoofd Digitaal NOS)
  • Marion Oskamp (Podcastdokter NTR)
  • Marvin Jacobs (Creative Director bij Airborne)
  • Roos Abelman (v/h Newsroom, nu Spitsuur BNR Nieuwsradio)
  • Wilbert Leering (Creative Director bij Stick)


Brand Story Award
De Brand Story Award wordt door de vakjury uitgereikt aan de podcast die het beste een verhaal van een bedrijf vertelt. Met de groei van de populariteit van het medium is een actueel thema het verdienmodel voor podcast-makers. Diverse initiatieven worden getest in binnen- en buitenland: zo zijn er reclameboodschappen, worden podcasts gesponsord en zijn de ‘host reads’ vooral in het buitenland al een fenomeen. In Nederland is de storytelling vanuit bedrijven, de zogenaamde brand story, in opmars.


Awardshow live op BNR vanuit Dauphine op 6 juni
De uitreiking vindt plaats op donderdag 6 juni 2019 in mediacafé Dauphine, waar de awards worden uitgereikt aan de beste podcast-makers van Nederland. De vakjury én het publiek bepalen welke podcast De Beste Podcast van Nederland wordt. Anno 2019 luisteren ruim 2,2 miljoen Nederlanders naar podcasts. En het aantal groeit de laatste jaren hard. Met de Dutch Podcast Awards wil BNR het medium en vooral de vele makers een extra stimulans geven. Grote winnaar van 2018 was de VPRO podcast-serie Bob, gemaakt door audiocollectief Schik.

 

Stemmen kan tot en met 4 juni via www.podcastawards.nl.

Sign in to follow this  


0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Blog reacties

    • Ik kan niet zeggen wie het wel of niet goed doen omdat ik simpelweg nooit naar de radio luister, met uitzondering van BNR bij het wakker worden. Sinds november vorig jaar werk ik thuis voor een Vlaamse grensradio. Min of meer ambachtelijk op FM: we hebben zelfs geen website. En ook zonder reclame. We betalen het gewoon zelf. Vanwege m'n broze gezondheid was ik al blij weinig contact met anderen te hoeven hebben. Er waren namelijk meer virussen rond. Twee jaar geleden belandde ik tijdens de zware
    • Negatief of niet, letterlijk iedereen gaat de gevolgen van een diepe economische recessie voelen die zijn weerga niet kent. Ik denk dat we met zijn allen over een jaar héél anders in de wereld staan dan we tot nu toe gewend zijn geweest.
    • In plaats van zo'n negatieve reactie kan je ook zeggen dat er goed gereageerd wordt door de diverse radiostations op de ontstane situatie en dat ze de luisteraars aan zich weten te binden. Ik werk nu al 5 weken verplicht thuis en met NPO Radio 2 op is dat best vol te houden.     Klopt. Om even aan te geven: sinds de uitbraak en de invoering van een lockdown in Europa zijn de reclame inkomsten van deze site, waar we de kosten mee dekken, nog maar 20% van wat het was. Nu gaat het
    • Alleen profiteren de radiostations daar niet commercieel van.   De reclame inkomsten zijn dramatisch teruggelopen.  


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.