Jump to content

Radio luistercijfers januari-februari 2022: NPO Radio 2 blijft koploper


de redactie

717 views

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode januari-februari 2022 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.420 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 34 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 46 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 12 minuten (vorige periode: 4 uur en 27 minuten). \\Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in 

 

  • Stijgers: 100% NL, BNR Nieuwsradio, E-power Radio, Kink, NPO Radio 1, NPO 3 FM, NPO Radio 4, NPO Radio 5, ORN Radio, Qmusic, Radio 538, Radio Veronica, SLAM!
  • Dalers: NPO Radio 2, Radio 10, Sky Radio
  • Gelijk: ClassicNL, Sublime FM

 

1817609162_DeepinSchermafdruk_Gebiedselecteren_20220322075908.thumb.png.7edc144125d81f6cfd739e25913a42b5.png

 

Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

1 Comment


Recommended Comments

Reacties


SLAM!


Luistercijfers SLAM! bereiken recordhoogte

De luistercijfers van SLAM! gaan door het dak. Het radiostation heeft de beste start van het jaar ooit. Het marktaandeel van SLAM! stijgt in de doelgroep 20-49 jaar van 2,4% naar 3,2%. Dit is een groei van 33% ten opzichte van een jaar geleden in de periode januari - februari. Dit is het hoogste marktaandeel - in deze periode - sinds het bestaan van SLAM!. Dat blijkt uit de meest recente luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek, uitgevoerd door GfK.


Martijn Zuurveen, Radio Director RadioCorp: "Fantastische cijfers! De afgelopen periode knalde de energie uit de speakers. We vierden dat ons land weer open ging en daar pakken we mee door! Zo geven we tickets weg voor alle populaire festivals en biedt SLAM! de lekkerste playlist nu de zon begint te schijnen. Daar krijg je energie van!".

 

SLAMs-beste-start-van-het-jaar-ooit.jpg.600897ba282b474bf766bf26806dfff2.jpg


SLAM! maakt samen met 100% NL deel uit van het mediabedrijf RadioCorp. Beide zenders, zowel SLAM! als 100% NL, zien deze periode de luistercijfers fors stijgen. Dit zorgt voor een totaal marktaandeel van 7% in de doelgroep 20-49 jaar voor RadioCorp. De radiozenders bereiken gezamenlijk wekelijks meer dan 1,7 miljoen unieke luisteraars.
 

100% NL


Luistercijfers 100% NL blijven stijgen
Het gaat goed met 100% NL! De radiozender blijft een stijgende lijn houden in de luistercijfers. Het marktaandeel groeit in de doelgroep 20-49 jaar van 3,6% naar 3,8% in januari - februari 2022 ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het station maakt daarmee een groei door van 6% bij luisteraars in de doelgroep 20-49. Hiermee blijft 100% NL haar marktpositie keer op keer verstevigen. Dat blijkt uit de meest recente luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek, uitgevoerd door GfK.


Martijn Zuurveen, Radio Director RadioCorp: ''Een zonnige dag met zonnige cijfers! We zijn blij dat de luisteraars ons zo massaal weten te vinden. Ook de komende tijd zitten ze goed bij ons. Naast de beste muziek van Nederland van o.a. Suzan & Freek, Meau en Snelle en hebben we veel leuks in petto. Zo zit iedereen aan de radio gekluisterd voor het populaire spel De Uithaal om de jackpot te winnen en maken luisteraars in deze dure tijden kans op gratis boodschappen".

 

 

Lekkere-start-van-2022-voor-100NL.jpg.b55857e0a8cbfc9cba31393bc777c49b.jpg

 

100% NL maakt samen met SLAM! onderdeel uit van het mediabedrijf RadioCorp. Beide zenders, zowel 100% NL en SLAM!, zien deze periode de luistercijfers fors stijgen. Dit zorgt voor een totaal marktaandeel van 7% in de doelgroep 20 - 49 jaar voor RadioCorp. De radiozenders bereiken gezamenlijk wekelijks meer dan 1,7 miljoen unieke luisteraars.

Link to comment
Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...