Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

De Warmste Week 2024 van start: Acties tegen eenzaamheid voor 276 projecten

(0 recensies)

Vanaf vandaag kunnen acties worden geregistreerd voor De Warmste Week 2024, met dit jaar een focus op het thema ‘eenzaamheid’. Het ingezamelde geld gaat naar 276 geselecteerde projecten die eenzaamheid willen bestrijden en mensen helpen zich weer verbonden te voelen in de samenleving. De Warmste Week vindt plaats van 18 tot en met 24 december op ’t Zand in Brugge.


Steun voor projecten tegen eenzaamheid
Eenzaamheid is een groeiend probleem in Vlaanderen, waarbij 1 op de 2 mensen zich soms eenzaam voelt. De geselecteerde projecten richten zich op het ondersteunen van mensen die zich geïsoleerd voelen, met als doel hen weer in contact te brengen met de maatschappij. Het geld wordt ingezameld via acties die mensen zelf kunnen opzetten en registreren op dewarmsteweek.be. De opbrengsten gaan naar het DWW-fonds, beheerd door de Koning Boudewijnstichting, die de projecten in 2025 financieel zal ondersteunen.


Bekende gezichten en acties
Vier VRT-presentatoren ondersteunen De Warmste Week met eigen acties. Niels Destadsbader (VRT 1) organiseert een speciale uitzending van “Ik vraag het aan” rond het thema eenzaamheid, terwijl Ketnet-presentator Thomas De Smet kinderen oproept om mee te doen aan “De Warmste Koekenbak”. Eva De Roo (Studio Brussel) start een inzamelactie met haar “spaarvarken”, en Laura Govaerts (MNM) trekt met “De Warmste Schoolbus” naar scholen die acties organiseren.


Muzikale bijdrage en partners
Speciaal voor De Warmste Week maakte Jente Pironet van de band Portland een cover van “Don’t Stop Believin’”, als steun voor iedereen die zich eenzaam voelt. De campagne wordt ook dit jaar ondersteund door KBC, die als exclusieve partner verschillende acties zal organiseren.


Meer informatie over De Warmste Week en de projecten is te vinden op dewarmsteweek.be.

 

 

0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.