
Radio 1 heeft een nieuwe huisstijl en een vernieuwd logo onthuld als onderdeel van een bredere digitale strategie. De vernieuwing sluit aan bij de evolutie van de VRT-merken en de groeiende populariteit van digitale audioplatformen.
De zender blijft inzetten op actua, duiding, sport en opmerkelijke verhalen, zowel via traditionele radio als online. Naast FM en DAB+ biedt Radio 1 zijn content steeds vaker on demand aan via VRT MAX, VRT NWS en de Radio 1-app. Luisteraars kunnen hier niet alleen live radio beluisteren, maar ook fragmenten en podcasts terugvinden.
In 2024 zette Radio 1 een sterke digitale groei neer met bijna 800.000 fragmentstarts en 1,2 miljoen podcaststarts per maand. Ook live online luisteren nam toe met 12% ten opzichte van 2023, waardoor de zender het grootste VRT-radionet op digitale platformen blijft.
De nieuwe visuele identiteit, ontwikkeld in samenwerking met Saffron en Mirror Mirror, sluit aan bij de VRT-huisstijl en is geoptimaliseerd voor digitale toepassingen. Het logo en kleurenpalet verbinden Radio 1 nauwer met VRT NWS en andere publieke omroepmerken. De vernieuwde stijl is vanaf 11 februari zichtbaar op VRT MAX, DAB+, de Radio 1-app en sociale media. Ook een postercampagne in Antwerpen, Leuven en Brussel markeert de lancering.
Afbeelding: Nieuwe logo Radio 1 (foto VRT)
Recommended Comments
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.