
Qmusic en JOE boeken recordresultaten, radiogroep DPG bereikt ruim 10,5 miljoen luisteraars
De radiozenders van DPG Media hebben in april 2025 nieuwe records geboekt volgens het NMO Luisteronderzoek. Qmusic blijft marktleider in de doelgroep 20-49 jaar met een marktaandeel van 20,6% en bereikt meer luisteraars dan ooit. De zender verstevigt daarmee haar koppositie, die inmiddels al vijf jaar onafgebroken standhoudt. Tegelijkertijd noteert zusterzender JOE een sterke groei en bereikt een marktaandeel van 6,7%, een stijging van 43% ten opzichte van april 2024.
Qmusic behaalde in april een luisterbereik van 7,6 miljoen personen in de brede doelgroep 13+, waarmee het station een nieuw record vestigde. Sinds mei 2020 staat de zender onafgebroken op de eerste plaats in de doelgroep 20-49 jaar. De programmering van Qmusic bevatte in april onder andere de Q-top 500 van de 00s en de kinderactie YES-DAY in de ochtendshow van Mattie & Marieke. In mei volgt een nieuwe editie van het radiospel Wanted, waarin Domien Verschuuren op zoek gaat naar Marieke Elsinga.
JOE blijft groeien en is inmiddels de vijfde grootste radiozender van Nederland. In de doelgroep 13+ bereikte de zender in april 5,1 miljoen luisteraars. De stijging is mede toe te schrijven aan het succes van de Coen & Sander Show, die in april precies één jaar bestond. De ochtendshow is inmiddels de vierde best beluisterde van het land. De zender organiseerde onder meer het radiospel 3 Noten XL, waarin luisteraars fragmenten van hits konden herkennen voor een geldprijs. In mei volgt de JOE World Tour, waarbij luisteraars kans maken op een muziekreis langs vier wereldsteden met liveoptredens.
De gezamenlijke radiomerken van DPG Media – waaronder Qmusic, JOE en themakanalen als Qmusic Non Stop en Qmusic Limburg – bereiken inmiddels een recordaantal van ruim 10,5 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+, een stijging van 800.000 ten opzichte van een jaar eerder. Het totale marktaandeel van de DPG-zenders in de doelgroep 20-49 jaar bedraagt nu 30,7%. Hiermee bevestigt DPG Media haar positie als toonaangevende speler op de Nederlandse radiomarkt.
Bron: NMO Luisteronderzoek. Marktaandeel doelgroep 20-49 jaar. Ma-Zo 06:00-24:00 uur.
Recommended Comments
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.