
In week 19 van het luisteronderzoek, uitgevoerd over de periode van 5 tot en met 11 mei 2025, blijft NPO Radio 2 marktleider met een marktaandeel van 12,2%. Dat is een lichte stijging ten opzichte van de vorige meting (11,9%). Qmusic blijft stabiel op de tweede positie, maar boekt wel de grootste stijging in marktaandeel van de top vijf: van 10,8% naar 11,7%.
Radio 538 blijft op de derde plaats met een marginaal hoger aandeel van 8,9% (vorige week 8,8%). NPO Radio 1 stijgt een positie en komt op plek vier met 8,8%, een duidelijke toename vergeleken met 7,7% de week ervoor. NPO Radio 5 daalt één plaats en noteert 8,1%, tegenover 7,9% vorige week.
In termen van bereik heeft Qmusic deze week opnieuw het hoogste weekbereik met 4.330.237 luisteraars. Dat is een lichte stijging ten opzichte van de vorige meting (4.303.270). NPO Radio 5 behaalt de hoogste gemiddelde luistertijd per luisteraar met 554 minuten, een toename ten opzichte van 526 minuten de week ervoor.
Bij de overige landelijke zenders zijn er diverse verschuivingen zichtbaar. Sky Radio laat een lichte stijging zien van 6,8% naar 6,9%. Radio 10 daalt van 7,1% naar 6,6%, en JOE verliest eveneens terrein met een daling van 6,0% naar 5,9%. Radio Veronica ziet het marktaandeel dalen van 4,8% naar 3,8%. NPO 3FM zakt terug van 2,1% naar 1,8%, en ook 100% NL laat een daling zien van 4,1% naar 3,8%.
Het Luisteronderzoek biedt inzicht in de luistercijfers van radiostations in Nederland en wordt wekelijks gepubliceerd.
Bron: NMO/Ipsos-Kantar
Recommended Comments
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.