Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Audiohuis vertegenwoordigt BBC-podcasts op Nederlandse podcastmarkt

(0 recensies)

BBC Studios, producent en distributeur van audiocontent afkomstig van de BBC, is een samenwerking gestart met het Nederlandse audiobedrijf Audiohuis. Deze samenwerking is gericht op de vertegenwoordiging van BBC-podcasts op de Nederlandse reclamemarkt.

Audiohuis maakt deel uit van Mediahuis, een uitgever met een breed scala aan nieuwsmerken in Nederland, België, Duitsland en Luxemburg. Het audiobedrijf is gespecialiseerd in zowel de verkoop van advertenties voor onafhankelijke podcastuitgevers als in de productie en distributie van eigen formats. Daarnaast ontwikkelt Audiohuis ook branded podcasts voor merken die via audio hun verhaal willen overbrengen.

De samenwerking komt op een moment waarop podcasts in Nederland een groot bereik hebben opgebouwd. De BBC is internationaal actief op het gebied van hoogwaardige audioproducties en beschikt over een breed portfolio aan podcasts die ook onder Nederlandse luisteraars populair zijn. Enkele bekende titels zijn Global News Podcast, F1: Chequered Flag, You’re Dead to Me en Good Bad Billionaire, die in het Verenigd Koninkrijk is bekroond met goud bij de British Podcast Awards.

Met de samenwerking wil BBC Studios zijn positie in de Nederlandse markt versterken en nieuwe adverteerders aantrekken. De podcastafdeling van BBC Studios is vorig jaar opgericht om gericht in te spelen op commerciële kansen binnen het internationale audiolandschap. De BBC biedt toegang tot een loyale luistergroep en tot een catalogus die varieert van actualiteit tot entertainment en geschiedenis.

Audiohuis zal binnen deze samenwerking het aanspreekpunt zijn voor Nederlandse adverteerders die zich willen verbinden aan het BBC-aanbod. Ook Talpa Media, partner van Audiohuis, zal betrokken zijn bij de commerciële vertegenwoordiging. Hierdoor krijgen merken de mogelijkheid om hun boodschap over te brengen in een hoogwaardige en vertrouwde audio-omgeving.

De samenwerking biedt adverteerders in Nederland toegang tot één van de meest gerespecteerde podcastportefeuilles ter wereld, met series die zowel inhoudelijk als qua luisterkwaliteit hoog worden gewaardeerd. Zowel BBC Studios als Audiohuis verwachten hiermee een volgende stap te zetten in de ontwikkeling van het Nederlandse podcastlandschap.

Afbeelding: Audiohuis mircofoon (foto Mediahuis)

0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.