Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Qmusic heeft in juni het hoogste marktaandeel van dit jaar behaald binnen de doelgroep 20-49 jaar. Volgens de cijfers van het NMO Luisteronderzoek noteerde de zender een marktaandeel van 21,6% in de tijdsperiode van maandag tot en met zondag, tussen 06:00 en 24:00 uur. Daarmee blijft Qmusic voor de zesde maand op rij marktleider binnen deze belangrijke doelgroep.

DPG jun Q def.pngOok binnen de bredere doelgroep van 13 jaar en ouder is Qmusic de best beluisterde zender van Nederland met een marktaandeel van 12,5%. In totaal bereikte de zender in juni ruim 7,2 miljoen luisteraars van 13 jaar en ouder.

Juni stond bij Qmusic in het teken van FOUT. De zender bracht onder meer een nieuw Foute Anthem van Guus Meeuwis & MAKSIM, een reeks foute covers, een nieuwe editie van de Foute 1500 en als afsluiter de jaarlijkse Foute Party.

De programmering van Qmusic blijft stabiel presteren. De ochtendshow van Mattie & Marieke en de middagshow van Domien zijn met respectievelijk 21,6% en 22,9% marktaandeel binnen de doelgroep 20-49 jaar opnieuw de best beluisterde programma’s in de ochtend- en middagspits.

DPG jun JOE temp.pngOok JOE noteerde in juni een record. De zender behaalde met een marktaandeel van 7,5% binnen de doelgroep 20-49 jaar het hoogste resultaat sinds de start. Vergeleken met dezelfde maand vorig jaar is dat een groei van 17%. In de doelgroep 13+ bereikte JOE deze maand 5,2 miljoen luisteraars, een stijging van een miljoen ten opzichte van juni vorig jaar.

JOE stond in juni volledig in het teken van themalijsten. De zender zond dagelijks een Top 100 uit, waaronder de Filmhit Top 100, Zomerhit Top 100, Duet Top 100 en de One Hit Wonder Top 100. Ook de Coen & Sander Show droeg bij aan de groei van de zender. De ochtendshow van JOE staat inmiddels met 6,7% marktaandeel op de vierde plaats binnen het Nederlandse radiolandschap.

De radiogroep van DPG Media, bestaande uit Qmusic, JOE en de themazenders Qmusic Non Stop, Qmusic Het Foute Uur en Qmusic Limburg, bereikte in juni gezamenlijk 10,2 miljoen luisteraars van 13 jaar en ouder. Dat is een stijging van 450.000 luisteraars ten opzichte van juni vorig jaar. Het gecombineerde marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar komt uit op 31,8%, het hoogste niveau van dit jaar tot nu toe.

0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.