Mediahuis Radio groeit fors dankzij Radio Veronica en SLAM!
Mediahuis Radio noteert in de eerste helft van 2025 een sterke groei binnen het Nederlandse radiolandschap. In de brede doelgroep 13+ stijgt het marktaandeel van 7,2% naar 9,3%. Binnen de doelgroep 20-59 jaar wordt zelfs een toename van 45% gerealiseerd: van 8,3% naar 12,0%. De toename is vooral toe te schrijven aan de resultaten van Radio Veronica en SLAM!.
Radio Veronica weet de opwaartse lijn van het derde kwartaal van 2024 vast te houden. In de brede doelgroep groeit het station van 2,5% naar 5,6% marktaandeel. Binnen de commerciële doelgroep 20-59 jaar is sprake van meer dan een verdubbeling. Daarmee is Veronica de grootste stijger onder de landelijke zenders in het eerste halfjaar van 2025.
Ook SLAM! laat opvallende cijfers zien. Twee jaar na het verlies van de landelijke FM-frequentie weet het station opnieuw te presteren op het niveau van toen. SLAM! behaalt een marktaandeel van 2,0% in de doelgroep 20-59 jaar. Daarmee evenaart het de resultaten uit het eerste halfjaar van 2023.
Naast deze twee zenders blijven ook de andere stations binnen Mediahuis Radio actief. Zo noteert 100% NL in de eerste helft van 2025 een marktaandeel van 3,3% in de doelgroep 13+ (was 3,5%) en 3,5% in de doelgroep 20-59 jaar (was 3,7%). Sublime komt uit op 0,3% binnen 13+ en 0,2% binnen 20-59 jaar, ten opzichte van respectievelijk 0,4% en 0,3% vorig jaar. Voor Sublime ligt de focus de komende tijd op het versterken van de muzikale koers, passend bij de rol die het station traditioneel vervult.
De cijfers zijn gebaseerd op het NMO Luisteronderzoek over de periode maandag tot en met zondag van 06:00 tot 24:00 uur.
Aanbevolen antwoorden
Doe mee aan het gesprek
Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.