Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Vlaanderen komt in actie voor De Warmste Week 2025 rond onzichtbaar ziek zijn

(0 recensies)

Vanaf maandag 29 september 2025 kunnen inwoners in heel Vlaanderen acties opzetten voor De Warmste Week 2025. Het ingezamelde geld gaat naar 220 projecten die zich inzetten voor mensen die leven met een onzichtbare ziekte. Het gaat om fysieke of mentale aandoeningen die niet meteen zichtbaar zijn, maar wel een zware impact hebben en vaak gepaard gaan met onbegrip en een gebrek aan erkenning.

Het DWW-fonds, beheerd door de Koning Boudewijnstichting, verdeelt de opbrengst in 2026 volledig onder de geselecteerde initiatieven. Deze projecten richten zich op het verbeteren van het dagelijks leven van mensen met een onzichtbare ziekte en het vergroten van kennis en begrip in de samenleving. De volledige lijst van projecten is te vinden via dewarmsteweek.be en op de website van de Koning Boudewijnstichting.

De VRT-ambassadeurs Annabet Ampofo, Bavo Mortier en Fien Germijns moedigen het publiek aan om eigen acties te organiseren en te registreren via dewarmsteweek.be. Hun eigen initiatieven worden de komende dagen bekendgemaakt via de sociale mediakanalen van De Warmste Week.

In november rijdt de Warmste Schoolbus opnieuw door Vlaanderen om jongeren te inspireren. MNM-dj Laura Govaerts bezoekt samen met een team van contentmakers middelbare scholen, waar ze op de speelplaats activiteiten opzet om samen te vlammen voor het thema onzichtbaar ziek zijn. Scholen kunnen zich registreren vanaf dinsdag 30 september.

Zanger Berre brengt voor de editie van 2025 een speciaal campagnelied uit met de titel How beautiful this life is. Het nummer legt de nadruk op hoop en steun en wil laten voelen dat er ook in moeilijke tijden schoonheid in het leven te vinden is.

KBC blijft als exclusieve hoofdpartner betrokken bij De Warmste Week. Het bedrijf ziet het partnerschap als een kans om mensen te verbinden en steun te bieden, zowel intern als daarbuiten.

De Warmste Week vindt plaats in het Cosmogolempark in Genk van donderdag 18 december tot en met woensdag 24 december. De actie is te volgen via VRT 1, Studio Brussel, MNM, Ketnet en VRT MAX.

Vanaf vandaag kunnen deelnemers hun eigen acties officieel registreren op dewarmsteweek.be.

Afbeelding: de warmste schoolbus (foto VRT)

0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.