Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Norrie Paramor and his Orchestra – The song from Moulin Rouge (Where is your heart). Afkomstig uit de Romulus film ‘Moulin Rouge’. Voor dit nummer gaan we terug naar de tijd van de breekbare 78-toerenplaat en wel op het Columbia label uit het jaar 1953. Dit nummer werd gekoppeld aan ‘April in Portugal’. Het is toch mooi dit decennia later te vinden en te kunnen vertalen dat het nummer ‘The song from Moulin Rouge’ was dat Kenny Everett op Radio London in 1965 gebruikte voor een promo ten bate van het ochtendprogramma van ‘TW’, ofwel Tony Windsor. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Toots zijn mondharmonica was te horen in vele tunes maar wist je ook dat hij te horen was in een infotune die Frits Spits gebruikte tijdens De Nationale Hitparade beginjaren 80? De tune kwam van de soundtrack "The Wiz" hoor maar,... R.I.P. Toots,....
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Naast de muziek voor Baantjer en Turks Fruit speelde hij ook het thema van de film Midnight Cowboy uit 1969. De zusjes Paay maakte er onder regie van Ad Bouman de 'Veronica please stay' versie van: Hier is 'ie nog een keer:
-
- 1 antwoord
- 799 weergaven
-
-
Equals – Giddy up a ding dong. In 1957 werd dit nummer eerst opgenomen door de Amerikaanse formatie Freddie Bell and the Bellboys. Het was de Brit Tommy Steel die er een cover van maakte. In de loop der decennia volgden verschillende versies en die van de Equals, afkomstig van de lp Explosion uit 1967, werd gebruikt als een sweeper in het programma ‘Top 100 aller tijden’ op Radio Veronica in 1968. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 3k weergaven
- 1 follower
-
-
Sly and the Family Stone – Dance to the music. Dit nummer is al uitgebreid beschreven en kan worden aangevuld: In 1974 werd op Veronica voor het zesde jaar in successie de Top 100 Aller Tijden uitgezonden. Een rondloper van ‘Dance to the music’ werd meerdere malen in het programma gebruikt maar ook voor de spot: ‘De Top 100 Aller Tijdens is samengesteld door tienduizenden Veronicaluisteraars, die elk een favoriete Top 10 hebben ingestuurd…..’ Sly and the Family Stone - Dance to the music. This song has already been extensively described and can be added to: In 1974, for the sixth consecutive year, Veronica broadcasted the Top 100 All Time. A runner from…
-
-
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Jet Harris and Tony Meehan – Diamonds. Dit nummer staat al in de discografielijst en er kan aan worden toegevoegd: Deze compositie van Jerry Lordan werd in 1963 door Jet Harris en Tony Meehan opgenomen. Het werd 15 jaar later gebruikt voor een jingle ten bate van de ‘100 beste gouden van dagen aller tijden’ en gebruikt in de Mi Amigo top 100 aller tijden die met Pinksteren in 1978 werd uitgezonden. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 978 weergaven
- 1 follower
-
-
Goedendag allen, In verband met het zelf (willen) samenstellen en opnemen van Top 100 jaarlijsten ben ik op zoek naar Top 100 jingles. Daar mag een jaartal in genoemd worden (tussen 1965 en 1989), maar kale Top 100 jingles zijn ook prima. Alles is welkom, behalve Top 100 Aller Tijden jingles. Wie kan en wil wat voor me uploaden? Greetz, Everton
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Lieutenant Pigeon – Desperate Dan. Lieutenant Pigeon was een Britse popgroep, die bekend stond om zijn novelty in de jaren zeventig van de vorigen eeuw. De band werd opgericht in 1972 en bestond uit toetsenist Rob Woodward en drummer Nigel Fletcher, beiden afkomstig van de experimentele band Stavely Makepeace, de bassist Stephen Johnson en aan de piano Hilda Woodward, de moeder van Rob Woodward. De band was voornamelijk in de originele bezetting actief tussen 1972 en 1978. Desperate Dan werd ingezet voor het maken van een promotiejingle voor de Veronica Top 100 over 1972 die op Nieuwjaarsdag 1973 tussen 1 en 6 uur in de middag werd uitgezonden. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal na die heerlijke top 1000 heeft er iemand de top 1000 jingels? en zou die willen plaatsen. Gr John
-
Hallo allemaal wij zijn dit jaar 40 jaar getrouwd wij willen een thema feest (top 2000 en kerstmis) geven daarom ben ik op zoek naar de tune en jingels van de top 2000 wie heeft deze en zou dit willen plaatsen onze dank is uiteraard groot M.v.g John
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Tja, je knutselt wat. Hier mijn Top 3 van mijn meest favoriete Ferry Maat fillers, afkomstig van William B. Tanner- en TM-LP's. Deze fills zijn vreemd genoeg niet terug te vinden op de laatste CD van ons zeer gewaardeerde Genootschap. Althans, één wel, maar dan in een andere gezongen versie. https://soundcloud.com/simonfex/favoriete-top-3-fillers-ferry-maat-tros-tmtanner SF PS: Morgen is die Top 3 natuurlijk weer heel anders
-
Horst Jankowski – Any problem now? Dit instrumentale nummer kwam in 1968 uit als b-kant op de single ‘I feel like a child’ op het Mercury label. Het was Spangles Muldoon die het als tune gebruikte op RNI in 1970 als hij de Top 30 Show presenteerde, met daarin ook de nieuwe deejay hitpicks, de station hitpick en enkele nieuwe releases. Het programma was destijds op zondagmiddag te beluisteren vanaf 12 uur. Horst Jankowski - Any problem now? This instrumental was released in 1968 as a b-side to the single 'I feel like a child' on the Mercury label. It was Spangles Muldoon who used it as a tune on RNI in 1970 when he presented the Top 30 Show, which included the …
-
- 0 antwoorden
- 737 weergaven
- 1 follower
-
-
Om mijn verzameling compleet te maken ben ik ook op zoek naar de Veronica top 40 jingles uit de tijd vanaf zee, en de top 50 jingles van Mi Amigo. Alvast grote dank.
-
-
Een aardig begin van het jaar. Het wordt dus "feest" vrijdag a.s. Het zijn er nog maar een paar die het meegemaakt hebben in 1965. Ad en ik "net niet"....maar we zullen d'r als oud gedienden wel zijn. Samen met oud Veronica collega's technicus Jurg, hij nam de laatste jaren meestal de Top 40 op met Lex en chef "Top 40" de laatste jaren 1971-1974" Gerda. 'Deo Volente" zouden ze bij de EO zeggen. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Hier wat leuke jingles van het programma Top 40 Hitdossier Van Veronica. Leuk om elke keer een sample van het nr Blue Tango van Sid Ramin te horen in de jingles. Dirk http://www11.zippyshare.com/v/98810110/file.html
-
10CC – Somewhere in Hollywood. Dit mooie symfonische nummer is gecomponeerd door Godley en Creme voor 10CC en is afkomstig van de lp Sheet Music. In de zeezendertijd van Veronica werd er door Lex Harding een spot op ingesproken waarin hij vertelde dat het gedrukte exemplaar van de Top 40 voor je klaar lag bij je favoriete platenhandelaar. Opmerkelijk is dat de spot in het najaar van 1974 ook op Radio Mi Amigo was te horen. Immers werd toen enige tijd de Top 40 wekelijks via dat station uitgezonden. 10CC - Somewhere in Hollywood. This beautiful symphonic song is composed by Godley and Creme for 10CC and comes from the album Sheet Music. During Veronica's time …
-
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft deze jingle in goede kwaliteit? Deze jingle werd gemaakt in 1978 door Lex op de muziek van AC-DC. Dirk http://www64.zippyshare.com/v/22155437/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
hoi wie kan mij helpen met wat jingles van de top 40 nummer jingles oudere of nieuwe maakt niet alvast bedankt
-
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier hoor je twee van die muziekjes die Lex Harding gebruikte om aan te kondigen dat er een nieuwe binnenkomer kwam in de top 40. De muziekjes komen van twee Duitse platen,te weten Stefan and Nina met Fireworks en Nena met Ich liebe dich. Lex gebruikte deze muziekjes halfweg de jaren 80. Dirk http://www77.zippyshare.com/v/63288661/file.html
-
Dag allemaal, Ik ben al jaren op zoek naar de nummerjingles die Jeroen van Inkel en Erik de Zwart eind jaren 80 op radio en TV gebruikten tijdens de Top 40. Op TV presenteerde Jeroen van Inkel (tot 1990) en hadden de nummerjingles de stem van Erik de Zwart en op de radio was dat precies andersom: Erik presenteerde en de nummerjingles hadden de stem van Jeroen. Lang verhaal kort: heeft iemand die nummerjingles? Of überhaupt nog Top 40 jingles van Erik de Zwart uit de Top 40 Radio 3-periode? Alvast bedankt! PD
-
- 1 antwoord
- 3,2k weergaven
-
-
Terry Snyder and the All Stars – Lady of Spain. We kwamen Terry Snyder al vaker tegen met zijn prachtige productiemuziek die sinds enkele jaren ook op cd leverbaar is. Het was Bart van Leeuwen die ‘Lady of Spain’ gebruikte in 1976 om voor Radio Mi Amigo een promospot te maken voor de prijsvraag in de Top 40, waarmee 3000 BFr. of 200 Nederlandse guldens waren te verdienen, best veel geld voor die tijd. terry snyder and the all starts lady of spain Mi Amigo 19760808 Bart van Leeuwen Top 40 Prijsvraag.mp3 3.79 MB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Wat ik mij al jaren afvraag is van wie is die stem uit deze top 40 jingle? Deze is gemaakt in 1974 toen de Tros de top 40 uitzond. Dirk
-
- 8 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Vanaf deze week staat de Top 40 weer elke vrijdag afgedrukt in De Telegraaf. Ook de bovenste 10 van de Tipparade, de eerste 10 van de Sterren.nl Top 20 en de top 10 van de Spotify's Viral 50. Verder wat popnieuws in, terug van weggeweest, pagina Hitscore. Gr.thijs
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Hallo. Ik ben op zoek naar verschillende Top 40 jingles, bedjes en fillers die voornamelijk tussen 1976 en 1993 gebruikt zijn in de VOO tijd door Lex en Erik. Denk aan onder andere het item "de lokale top 10 van" en "de plaat en z'n verhaal". Heb je meer dan is dit ook zeer zeker welkom.
-
- 11 antwoorden
- 4,2k weergaven
-