Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Horst Jankowski – Any problem now? Dit instrumentale nummer kwam in 1968 uit als b-kant op de single ‘I feel like a child’ op het Mercury label. Het was Spangles Muldoon die het als tune gebruikte op RNI in 1970 als hij de Top 30 Show presenteerde, met daarin ook de nieuwe deejay hitpicks, de station hitpick en enkele nieuwe releases. Het programma was destijds op zondagmiddag te beluisteren vanaf 12 uur. Horst Jankowski - Any problem now? This instrumental was released in 1968 as a b-side to the single 'I feel like a child' on the Mercury label. It was Spangles Muldoon who used it as a tune on RNI in 1970 when he presented the Top 30 Show, which included the …
-
- 0 antwoorden
- 695 weergaven
- 1 follower
-
-
Om mijn verzameling compleet te maken ben ik ook op zoek naar de Veronica top 40 jingles uit de tijd vanaf zee, en de top 50 jingles van Mi Amigo. Alvast grote dank.
-
-
Een aardig begin van het jaar. Het wordt dus "feest" vrijdag a.s. Het zijn er nog maar een paar die het meegemaakt hebben in 1965. Ad en ik "net niet"....maar we zullen d'r als oud gedienden wel zijn. Samen met oud Veronica collega's technicus Jurg, hij nam de laatste jaren meestal de Top 40 op met Lex en chef "Top 40" de laatste jaren 1971-1974" Gerda. 'Deo Volente" zouden ze bij de EO zeggen. http://spreekbuis.nl/top-40-viert-jubileum-met-lancering-radiostation
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Hier wat leuke jingles van het programma Top 40 Hitdossier Van Veronica. Leuk om elke keer een sample van het nr Blue Tango van Sid Ramin te horen in de jingles. Dirk http://www11.zippyshare.com/v/98810110/file.html
-
10CC – Somewhere in Hollywood. Dit mooie symfonische nummer is gecomponeerd door Godley en Creme voor 10CC en is afkomstig van de lp Sheet Music. In de zeezendertijd van Veronica werd er door Lex Harding een spot op ingesproken waarin hij vertelde dat het gedrukte exemplaar van de Top 40 voor je klaar lag bij je favoriete platenhandelaar. Opmerkelijk is dat de spot in het najaar van 1974 ook op Radio Mi Amigo was te horen. Immers werd toen enige tijd de Top 40 wekelijks via dat station uitgezonden. 10CC - Somewhere in Hollywood. This beautiful symphonic song is composed by Godley and Creme for 10CC and comes from the album Sheet Music. During Veronica's time …
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft deze jingle in goede kwaliteit? Deze jingle werd gemaakt in 1978 door Lex op de muziek van AC-DC. Dirk http://www64.zippyshare.com/v/22155437/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
hoi wie kan mij helpen met wat jingles van de top 40 nummer jingles oudere of nieuwe maakt niet alvast bedankt
-
-
- 4 antwoorden
- 966 weergaven
- 1 follower
-
-
Hier hoor je twee van die muziekjes die Lex Harding gebruikte om aan te kondigen dat er een nieuwe binnenkomer kwam in de top 40. De muziekjes komen van twee Duitse platen,te weten Stefan and Nina met Fireworks en Nena met Ich liebe dich. Lex gebruikte deze muziekjes halfweg de jaren 80. Dirk http://www77.zippyshare.com/v/63288661/file.html
-
Dag allemaal, Ik ben al jaren op zoek naar de nummerjingles die Jeroen van Inkel en Erik de Zwart eind jaren 80 op radio en TV gebruikten tijdens de Top 40. Op TV presenteerde Jeroen van Inkel (tot 1990) en hadden de nummerjingles de stem van Erik de Zwart en op de radio was dat precies andersom: Erik presenteerde en de nummerjingles hadden de stem van Jeroen. Lang verhaal kort: heeft iemand die nummerjingles? Of überhaupt nog Top 40 jingles van Erik de Zwart uit de Top 40 Radio 3-periode? Alvast bedankt! PD
-
- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
-
-
Terry Snyder and the All Stars – Lady of Spain. We kwamen Terry Snyder al vaker tegen met zijn prachtige productiemuziek die sinds enkele jaren ook op cd leverbaar is. Het was Bart van Leeuwen die ‘Lady of Spain’ gebruikte in 1976 om voor Radio Mi Amigo een promospot te maken voor de prijsvraag in de Top 40, waarmee 3000 BFr. of 200 Nederlandse guldens waren te verdienen, best veel geld voor die tijd. terry snyder and the all starts lady of spain Mi Amigo 19760808 Bart van Leeuwen Top 40 Prijsvraag.mp3 3.79 MB https://filesender.surf.nl/?vid=4db76ff1-284f-e268-fb9c-000028f73270
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Wat ik mij al jaren afvraag is van wie is die stem uit deze top 40 jingle? Deze is gemaakt in 1974 toen de Tros de top 40 uitzond. Dirk
-
- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Vanaf deze week staat de Top 40 weer elke vrijdag afgedrukt in De Telegraaf. Ook de bovenste 10 van de Tipparade, de eerste 10 van de Sterren.nl Top 20 en de top 10 van de Spotify's Viral 50. Verder wat popnieuws in, terug van weggeweest, pagina Hitscore. Gr.thijs
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Hallo. Ik ben op zoek naar verschillende Top 40 jingles, bedjes en fillers die voornamelijk tussen 1976 en 1993 gebruikt zijn in de VOO tijd door Lex en Erik. Denk aan onder andere het item "de lokale top 10 van" en "de plaat en z'n verhaal". Heb je meer dan is dit ook zeer zeker welkom.
-
- 11 antwoorden
- 4,1k weergaven
-
-
Hallo beste forummers, Ik hoor vaak in oude Top 40-uitzendingen op Extra Gold en Golden Flash een jingle met de effecten uit het Yes-nummer Owner of a Lonely Heart en een vrouwenstem roepen De Top 40 nummer 1 in Nederland. Wie heeft deze jingle? Alvast hartelijk dank. Vr. groetjes, Arnold.
-
Wie weet de titel en uitvoerende van de muziek die gebruikt is in de spot: "Top 40, over de gehele wereld erkend als de enige echte Nederlandse hitparade..........." ingesproken door Lex rond 1975 bedankt alvast
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Uitvoerende onbekend – Oi jou luyö. Van deze compositie van de Fransman Adolphe Charles Adam, die leefde van 1803-1856, zijn honderden uitvoeringen bekend. Zowel vocaal als instrumentaal. Holy Night is de meest uitgevoerde versie en op Radio Mi Amigo werd op Oudejaarsdag 1975 het gebruikt in de Top 50 over dat jaar als filler op weg naar het hele uur. En ja de bekende speld in de hooiberg heeft ons niet verder gebracht wie het hebben uitgevoerd. Het programma werd trouwens gepresenteerd door Bert Bennet, Peter van Dam en Michelle. Performer unknown - Oi jou luyö. There are hundreds of known performances of this composition by Frenchman Adolphe Charles Adam, wh…
-
- 0 antwoorden
- 606 weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand de tune die in 75/76 als begin bij de Top 50 werd gebruikt? Over het begin werd door Bert Bennet ingesproken: Dit is Mi Amigo's zaterdagmiddaggebeurtenis met tussen ... en ..... de Top 50 en tussen ... en ... de Flashbackshow.
-
- 1 antwoord
- 946 weergaven
-
-
Top Format - Demo Rockin' America (pakket Veronica) https://pixeldra.in/u/P9bWC1C1
-
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
http://snd.sc/1aWFWmV Mocht er behoefte bestaan aan kant B met de commercials, dan lees ik dat wel. SFx
-
- 23 antwoorden
- 4,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Wat ontzettend leuk om te horen dat Top Format weer eens resings heeft gemaakt van JAM! Ik vond het al bijzonder dat ze voor Eddy Keur een oude TM-jingle hebben "nagespeeld" voor zijn programma Nachtwacht, maar het was me helemaal ontgaan dat ook jingles uit het pakket Plus 3 opnieuw zijn ingezongen. Destijds werden ze gemaakt voor het programma Niemandsland van de KRO, waar Eddy ook al onderdeel van was. Ik heb twee montages gemaakt. Dit zijn de resings uit 2022 https://pixeldrain.com/u/edNWdgw3 Dit is hetzelfde setje, maar dan van Niemandsland https://pixeldrain.com/u/36jfV9E4 Die tweede montage eindigt met een extra jingle, namel…
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Electronic System – Top Jerk. Ook dit nummer is afkomstig van de lp Electronic System Volume 2 van de groep onder leiding van Dan Lacksman. Top Jerk werd liefst twee keer gebruikt en wel door Debbie England op Radio Atlantis in 1974 als eindtune van haar programma, terwijl op Radio Mi Amigo in de tijd dat men datzelfde jaar nog gebruik maakte van het postbusadres in Hilversum, er door Peter van Dam een promospot werd gemaakt: ‘Het Mi Amgio t-shirt is nu in ieders bereik voor een tientje of honderdvijftig frank…’ Electronic System - Top Jerk. This song is also from the lp Electronic System Volume 2 of the group led by Dan Lacksman. Top Jerk was used no less tha…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
King Crimson – Larks’Tongues in Aspic part 1. Dit instrumentale nummer komt van de gelijknamige lp die in 1973 als vijfde studioalbum van deze Britse groep werd uitgebracht. Rond 3.30 min op dit lange nummer is de start van het deel dat op RNI in 1974 werd gebruikt voor de promotie van het programma Topper, dat op de vrijdagavond via de internationale service van het station werd uitgezonden en de Top 20 van dat moment bevatte, evenals enige tracks van de beste albums van dat moment. King Crimson - Larks'Tongues in Aspic part 1. This instrumental song is from the eponymous LP released in 1973 as the fifth studio album by this British group. Around 3.30 min on …
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie weet de titel en uitvoerenden, van de tunes en fillers die werden gebruikt in het Radio Oost programma "Toppers van toen, treffers van nu" in de periode dat dit programma werd gepresenteerd door Bert Wijfjes. Mn. een tune met een panfluit is niet te achterhalen. Trouwens goed concept en top presentatie !
-