Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
538 is ‘trilled’ door music library 25.02.2014 - Jinglebedrijf Capital of Media begint goede zaken te doen met TRIL (The Radio Imaging Library). Ook Radio 538 gebruikt de bedjes inmiddels voor moderne uitingen, die helemaal van deze tijd zijn. Kunnen ze mooi mee uit de voeten in de elf (elf!) productiestudios waarover 538 samen met Radio 10 en Slam!FM aan de […]The post 538 is ‘trilled’ door music library appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/25/538-trilled-music-library/
-
Norrie Paramor and his Orchestra – The song from Moulin Rouge (Where is your heart). Afkomstig uit de Romulus film ‘Moulin Rouge’. Voor dit nummer gaan we terug naar de tijd van de breekbare 78-toerenplaat en wel op het Columbia label uit het jaar 1953. Dit nummer werd gekoppeld aan ‘April in Portugal’. Het is toch mooi dit decennia later te vinden en te kunnen vertalen dat het nummer ‘The song from Moulin Rouge’ was dat Kenny Everett op Radio London in 1965 gebruikte voor een promo ten bate van het ochtendprogramma van ‘TW’, ofwel Tony Windsor. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Kurt Edelhagen and his orchestra – I’ve got a lovely bunch of coconuts. Het lijkt er op dat Kurt Edelhagen en zijn orkest hofleverancier waren als het ging om de tunes die werden gebruikt bij Skanes Radio Mercur. In 1960 werd voor het programma ‘Fixat och Trixat och Mixat’ in presentatie van Bo Leveren het nummer ‘I’ve got a lovely bunch of coconuts’ gebruikt. Het was afkomstig van de lp Ballroom in London, dat uitkwam op Polydor. Kurt Edelhagen and his orchestra - I've got a lovely bunch of coconuts. It seems that Kurt Edelhagen and his orchestra were the purveyors of the tunes used on Skanes Radio Mercur. In 1960, the programme 'Fixat och Trixat och Mixat', …
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Is er torevallig iemand in het bezit van oude of nieuwe jingles van de Top 2.000? Groet, Edwin
-
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Janco Nilovic – Golf Open. Janco was van origine een in Istanboel geboren Turk, die vanaf de begin jaren zestig in Frankrijk is gaan wonen waar hij zich als multi-instrumentalist zich vooral richtte op het componeren en uitvoeren van productiemuziek. Van de lp Stylissimo uit 1973 komt het nummer Golf Open. Op Radio Mi Amigo zijn er in de loop der jaren een aantal ‘adverteren op …’ commercials gemaakt en Peter van Dam gebruikte de ‘Golf Open’ om in 1976 de spot: ‘Met de reclameboodschappen op Radio Mi Amigo bereikt U dagelijks meer dan 5 miljoen luisteraars….’, te produceren. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Torero Band – Please Please Me. Afkomstig van een lp met Tijuana achtige uitvoeringen van composities van The Beatles. Een lp op Music for Pleasure, die vaker bij Radio Mi Amigo werd gebruikt voor tunes of productiewerk. In 1976 was er op de zondagochtend tussen negen en half 10 een programma voor de duivenliefhebbers, die het ‘duivenuurtje’ werd genoemd en in presentatie was van Lieven Colijn. Please Please me werd ingezet als tune voor het programma. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Joe ‘Mr. Piano’ Henderson – Chick. Joe Henderson werd in 1920 geboren in Glasgow en leerde piano spelen van zijn moeder. Reeds op 15-jarige leeftijd werd hij professional en speelde in verschillende dansorkesten. Het nummer Chick is afkomstig uit 1959 en het is niet bekend of het nummer over Petula Clark ging, waarmee Henderson een tijdje een romantische relatie had. Aangezien hij niet als meneer Petula Clark door het leven wenste te gaan verliet hij Petula. Het nummer werd op Radio Atlantis gebruikt ter promotie van de spot: ‘Come and listen to, it’s the Steve England Blast off program on the wireless,,,,,,,’ Joe 'Mr. Piano' Henderson - Chick. Joe Henderson w…
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Adamo –A Vot bon coeur. De Italiaanse ‘Belgische’ zanger Adamo scoorde in de jaren zestig de een na de andere hit. In 1964 was het ondermeer ‘A vot bon coeur’. Het was de Belgische A.J. Beirens, de man die vele talen de baas is, die een franstalige jingle voor zichzelf maakte op het instrumentale bedje van dit nummer en dat voor zijn programma Northsea Goes DX in 1974. Adamo a vot bon couerRNI 18-08-1974 1000-1100 NSGDX AJBeirens.mp3 163.58 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Gekke spot voor radio romantica Voo. Dirk http://www54.zippyshare.com/v/99471644/file.html
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
André Brasseur – The more I see you In februari 1974 werd er een ruim 8 minuten durend item uitgezonden via de internationale service van Radio Atlantis waarbij Steve Engeland en zijn collega’s niet alleen the Marine Offence Act op de hak namen maar ook pretendeerden het Amerikaanse station WMOA uitzendend vanaf de Noordzee te zijn. Hiervoor werden drie nummers gebruikt, te weten André Brasseur met The More I see you, Lloyd Charmers met Bang Bang Lulu en Gary Glitter met I love you love me love. Lloyd Charmers – Bang Bang Lulu In februari 1974 werd er een ruim 8 minuten durend item uitgezonden via de internationale service van Radio Atlantis waarbij Steve Enge…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Vraag.......... Wie weet uit welk jaar dit komt? Single op mp gekocht waar dus op stond Jingles, nu na het beluisteren noemde ze vroeger en Reklame en Jingle. Ik denk zelf dat deze Demonstratie single uit 1962 komt, maar kan het mis hebben. Alvast bedankt voor het mee denken. De single is 1 op 1 overgezet zonder bewerking. Hier de link. [verborgen inhoud] Have Fun Mart538
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
David Seville and the Chipmunks – Good Morning to you. Een typisch nummer dat in diverse categoriën kan worden ondergebracht. Muziek voor kleine kinderen, popmuziek maar ook ‘novelty’. In ieder geval komt het uit 1961 van de LP ‘Let’s all sing with the Chipmunks’, een Amerikaanse productie. Van het nummer werd er op Radio Mi Amigo een promospot gemaakt voor het zondagochtend programma in 1976: ‘Tot elven op de koffie’, gepresenteerd door Lieven Colijn. Filename Filesize Download link David Seville and Chipmunks MiAmigo-19761115-LievenColijn-EersteShowGood Morning.mp3 218.49 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie weet waar Veronica deze tune op TV voor gebruikt heeft? Thanks, Peter
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Delta 90 gebruikte o.a. het mooie Simple and Free Pakket van William B. Tanner. Hier hoor je eerst wat instrumentals, gelijk gevolgd door de jingles zoals ze destijds zijn ingezongen. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Wat lijkt me dit lekker als je dit gewoon even tussendoor kan maken.
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Billy Vaughn – Raunchy. Een instrumentaal nummer gecomponeerd door Bill Justice en Sidney Manker en in het najaar van 1957 in drie versies uitgebracht, ondermeer door het orkest van Billy Vaughn op het London label. In het voorjaar van 1973 gebruikte Joop Verhoof het nummer als tune op de zondagen als er ruimte was voor het programma van Radio Caroline met groeten van de bemanningsleden aan boord van de Mi Amigo aan familie, vrienden en bekenden. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Helaas is dit geen groot nieuws geweest afgelopen week. Hij was wel een geweldige artiest .... Omdat hij stotterde heb ik hem per mail geïnterviewd en de volgende special gemaakt: [verborgen inhoud] Chris Rainbow geboren Christopher James Harley ([verborgen inhoud], [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] – [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]) was een [verborgen inhoud] zanger. Naast zanger was hij ook eerst schilder. Rainbow nam deze naam aan omdat in het begin van zijn muzikale carrière niet aangezien wilde worden voor die andere beroemde Harley destijds, [verborgen inhoud] van [verborgen inhoud]. Hij begon bij de bandjes Hope Street en The Dream Police…
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
Hallo Weet iemand wie de uitvoerende is van het nummer in dit fragment waaroverheen Ferry Maat de Soulshow opent? ('Rise America Rise') Stem doet mij denken aan Billy Paul, maar ik kan het nergens vinden en ook Shazam geeft geen antwoord. Je hoeft het nummer niet te posten, titel & uitvoerende zijn genoeg https://soundcloud.com/simonfex/opening-tros-soulshow-vanuit-californie-19 dank Simon
-
Wie kan mij helpen aan dit nummer bij voorkeur als WAV rip van een CD? Graag een PM/PB. Alvast bedankt!
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Een paar jaar geleden heb ik bij de buren deze drie compilaties van NOS jingles geplaatst. Op veler verzoek, zijn ze hier nogmaals: https://soundcloud.com/simonfex/nostalgie-deel-1 https://soundcloud.com/simonfex/nostalgie-deel-2 https://soundcloud.com/simonfex/nostalgie-deel-3-1 SF
-
Wat ontzettend leuk om te horen dat Top Format weer eens resings heeft gemaakt van JAM! Ik vond het al bijzonder dat ze voor Eddy Keur een oude TM-jingle hebben "nagespeeld" voor zijn programma Nachtwacht, maar het was me helemaal ontgaan dat ook jingles uit het pakket Plus 3 opnieuw zijn ingezongen. Destijds werden ze gemaakt voor het programma Niemandsland van de KRO, waar Eddy ook al onderdeel van was. Ik heb twee montages gemaakt. Dit zijn de resings uit 2022 [verborgen inhoud] Dit is hetzelfde setje, maar dan van Niemandsland [verborgen inhoud] Die tweede montage eindigt met een extra jingle, namelijk de naamjingle die Eddy bij…
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Van McCoy And The Soul City Symphony - The Shuffle. In de zomer van 1979 werd het nummer als filler op naar het tijdsein op de top van het uur gebruikt door Johan Vermeer in de Top 50 van Radio Mi Amigo 272. Van McCoy And The Soul City Symphony – The Shuffle. In the summer of 1979 the song was used as a filler to the time signal at the top of the hour by Johan Vermeer in the Top 50 of Radio Mi Amigo 272. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Allereerst allemaal de beste wensen voor 2020 en een fantastiche vindingrijk nieuwjaar, leuke jingle lijkt mij dit, maar dit terzijde over jingle geschreven wie o wie, heeft de jingle van Delta 90 als ze er mee stoppen hij ging zoiets van, het leek of het niet te stoppen was de werkelijkheid is anders etc etc .... ik krijg er gewoon kippevel van tijdens het schrijven van deze tekst wie maakt mij blij met kippevel, graag op zippy of mp3 bvd groetjes Chaldy.
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Radio 192 heeft van 2001 tot en met 2004 programma's gemaakt vanaf de Bosdrift in Hilversum. Ad Bouman probeerde er samen met Michael Bakker een station van te maken dat een soort blijvend zeezendergevoel moest geven. Ik heb er zelf ook nog een tijdje met plezier programma's gemaakt. Hier wat jingles die vanaf de beginperiode zijn gebruikt met o.a. de stem van Martin Stoker en resings van de oude 192-jingles van Frans Mijts. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-