Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Categorie 4 zingende deejays Harm Duimstra – Flip de Zeemeeuw Andermaal een nummer dat door Wil Luikinga in 1972 onder het pseudoniem ‘Harm Duimstra’ werd opgenomen. Harm Duimstra - Flip de Zeemeeuw Another song recorded by Wil Luikinga in 1972 under the pseudonym 'Harm Duimstra'.

2. Started by skybird,

Hier een jingle montage van KEGL uit Dallas. Die hebben zowat de beste jam pakketten laten maken uit de jaren 80. Ik hoor onder meer de Warp Factor,Hit Radio en skywave. Dirk http://www51.zippyshare.com/v/70094464/file.html

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  3. Kortelings kwam ik met deze tune als aanvulling: Los Angeles Radio TV Symphony Orchestra, the – Sargent Anderson Verzoek die te verwijderen want het blijkt dat het om een nummer gaat die al in de lijst stond en dus kan worden aangevuld dat Tony Camillo’s Bazuka ook werd gebruikt door Haike Debois op Radio Mi Amigo op het einde van haar ochtendshow in januari 1978. Tony Camillo's Bazuka - Theme From Police Woman. Dit nummer werd in 1976 uitgebracht en is beslist niet de uitvoering die werd gebruikt in de populaire televisieserie met Police Woman Pepper Anderson, een rol die werd gespeeld door Angie Dickinson. De originele versie is van Morton S…

4. Started by hans knot,

James Last Orchestra – Charleston/Black Bottom medley. Het typerende geluid van deze medley van het orkest van James Last verscheen in 1972 op de lp ‘Wenn die Elisabeth ..mit James Last’ en wel op het Polydor label. Het is een compositie van Ray Henderson. In 1975 lag het op de draaitafel als instrumentaal einde van een aflevering van Stan Haag Vandaag op Radio Mi Amigo. James Last Orchestra - Charleston/Black Bottom medley. The typical sound of this medley by James Last's orchestra appeared in 1972 on the LP 'Wenn die Elisabeth ..mit James Last' and on the Polydor label. It is a composition by Ray Henderson. In 1975, it was on the turntable as the instrumenta…

5. Started by hans knot,

Mr. Walky Talky – Be my boogie woogie baby. Achter deze pseudoniem zat een man die in zijn voornaam onder meer Franz Richard had en op 9 mei 1946 werd geboren in Berlijn. Hij had niet alleen een millionseller op zijn naam in 1965 maar nam onder verschillende namen 40 jaar lang platen op en was tevens bekend als producer van artiesten als Tony Christie en Boney M. Be my woogie boogie baby was een hit in zowel België als Nederland en het was Erik Beekman (Bart van Gogh) die het nummer als filler gebruikte in zijn programma op Radio Mi Amigo in februari 1977. In werkelijkheid was Mr. Walky Talky de in 2006 overleden Drafi Franz Richard Deutscher. Weet je nog? Marmer, Stein u…

6. Started by Henk,

Een jingle van Felix Meurders met als basis Rock And Roll Is Back van Vanity Fair. De jingle: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  7. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Deze versie van de bekende Toppop tune had eigenlijk ook op de meest recente Toppop-CD van het Genootschap moeten staan. Het is in ieder geval de versie die mij het meest is bijgebleven en dat komt door die perfect passende naamjingle van Kas van Iersel. https://soundcloud.com/simonfex/acros-toppop-tune-kas-van-iersel SF

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  8. Started by hans knot,

Les Reed Combo – Hawk, the. Het nummer the Hawk was een eigen compositie van Les Reed dat in 1974 op het Bell label in Engeland werd uitgebracht. De single was in dat jaar ook aan boord van de MEBO II in de discotheek want Graham Gill gebruikte het in combinatie met de jingle ‘For Great A Entertainment stay tuned to the Graham Gill Show’ als filler. Les Reed Hawk RNI-19740522 - GrahamGill.mp3 1.37 MB [verborgen inhoud] Dit nummer kunnen we niet vinden dus mocht je het hebben wil je het dan toesturen naar HKnot@home.nl voor archiveringsreden?

9. Hier een jingle tape met verschillende jingles van Radio 10 en Radio 10 Gold uit onder meer The Only One en Nothing But Class (oorspronkelijk gecomponeerd door JAM voor WNBC). [verborgen inhoud]

10. Started by hans knot,

Buddy Rich – Straight, no chaser. Een nummer dat uitkwam in 1972 op de lp ‘Time Being’ van Buddy Rich. Een wereldberoemde drummer en orkestleider die in 1987 op 69-jarige leeftijd kwam te overlijden en een rijk scala aan lp’s achterliet. Het nummer ‘Straight, no chaser’ werd op RNI in 1972 gebruikt voor de productie van een promo voor de RNI Prediction Hit 40 show, die iedere zaterdagavond tussen zes en negen uur Engelse tijd werd uitgezonden. Buddy Rich - Straight, no chaser. A song that was released in 1972 on the album 'Time Being' by Buddy Rich. A world famous drummer and orchestra leader who died in 1987 at the age of 69, leaving behind a rich rang…

11. Started by hans knot,

Ernie Fields Orchestra – In the mood. Een R&B uitvoering van de compositie van Glenn Miller, die in 1959 door Ernie Fields en zijn orkest werd opgenomen en waarbij de saxofoon een belangrijke rol speelde. In 1965 kwam in de zomer het Veronica T-shirt met op de voorkant het Veronicaschip op de markt. Een idee dat Willem van Kooten had meegenomen van zijn Amerikaanse radioreis. Een promospot werd gemaakt met gebruik van deze versie van ‘In the mood’. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  12. Gast Omroepersnl
    Started by Gast Omroepersnl,

De TROS gebruikte voor haar programma 'TROS Forum' op Radio 1 in de jaren '90 / '00 een jazz/funk tune. De naam van deze uitvoerende is mij onbekend. Mijn idee bestaat dat dit van een library music LP afkomstig is. Ooit heb ik deze tune ook op de televisie horen langs komen. Kan iemand mij helpen? [verborgen inhoud] Groet, Michel

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  13. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  14. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Voor fans van JAM die willen weten hoe de jingles van Jon Wolfert in de jaren zeventig klonken, kan ik dit aanraden: http://www.jinglesamplers.com/anthonycullenjamsampler.htm Ik kende weinig van deze cuts. SFx

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  15. Started by rien1959,

Ooit op het andere forum heb ik het er al eens over gehad. Toen Beromunster uit de lucht ging was er een special afscheidslied van Carlo Brunner - Lab wohl Beromunster. Ik was er toen helemaal ondersteboven van en nog steeds. Gewoon echte "volksmusik" , niet dat dit mijn smaak is, maar ja, ik heb tenslotte ooit drie weken in Zwitserland gezeten voor cursus en dan zoek je wel eens op de radio ..... Laten we zeggen dat het een jeugzonde is;) Carlo Brunner - Lab wohl liebs Beromunster : http://www25.zippyshare.com/v/93500106/file.html Rien, die altijd een beetje ballorig wordt van deze muziek.

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  16. Willie Hutch – Try it you’ll like it. Geboren in 1944 als Willie McKinley Hutchinson in Los Angeles ging hij muzikaal door het leven als Willie Hutch en liet voor het eerst van zich spreken toen hij muziek ging componeren voor de Fifth Dimension. Hij was een zanger, componist en producer die vrij snel werd binnengehaald door Tamla Motown en schreef onder meer het kassucces I’ll be there van The Jackson Five. Zelf nam hij ook een aantal lp’s op waaronder in 1974 ‘Mark of the beast’, waarop ‘Try it you’ll like it’ voor kwam. Dit nummer werd op Radio Caroline ingezet voor de productie van een Loving Awereness spot: ‘Take a look around, what do you like’………look again a world …

17. Started by Harm,

Erg veel animo zal er denk ik niet voor zijn maar hier is het 1e klassieke pakketje van de VOO uit 1975 inclusief 'witjes'. Wie of wat de uitvoerenden zijn staat er niet bij maar ik denk aan het Metropole orkest. Herkenbaar zijn de oude 192 goed idee jingles, come on and sail away en de Veronica fill. link verwijderd!

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  18. Ringo – Tentation. Het was Gerard Smit die zijn muzikale talenten soms via gezang liet horen in het programma Buitengaats op Radio Noordzee. Op een bepaald moment werd er een persiflage gemaakt op de schreeuwerige K-Tell reclamespots en wel voor ‘De Beste van Gerard Smit’…ga kijken bij je platenhandelaar.’ Fragmenten van nummers kwamen in de spot voorbij, waaronder als eerste het nummer ‘Ik ben gek op geld’. Tentation, een nummer uit 1973 van Ringo werd voor het inzingen gebruikt. Het was de Ringo van het duo Sheila en Ringo die een mooie hit scoorden met Les Gondoles à Venise. Ringo - Tentation. It was Gerard Smit who sometimes showed his musical talents thro…

19. Na zestien jaar van dagelijkse research verschijnt-ie eindelijk: de tweede editie van het Tunesboek van Jingleweb. De eerste werd door Nijgh & Van Ditmar uitgebracht in 2007. De nieuwe uitgave is tweemaal zo dik geworden: 600+ pagina's, 500+ foto's, 6000 tunes (van zeezenders, omroepen en de meest memorabele tv-programma's). Gemaakt in samenwerking met Het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid. Veel foto's in het boek worden voor het eerst gepubliceerd. Voor dit Complete Tunesboek beluisterden we duizenden mastertapes met jingles en producties: van Veronica, Noordzee, Atlantis, de TROS, Veronica als omroep en tientallen anderen. En zochten bijna dagelijks naar de bronn…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  20. Started by skybird,

Nog een promo gevonden voor de ABTT. Ingesproken door Lex. Dirk http://www38.zippyshare.com/v/63158715/file.html

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  21. Elton John – You starter for. Dit nummer wordt al uitgebreid genoemd in de discografie en er kan aan toe worden gevoegd: Het was in 1978 dat Stuart Russell de plaat nog een keer uit de discotheek van de MV Mi Amigo haalde om het nummer te gebruiken als filler in zijn programma. Over deze instrumentale deun vertelde hij wat de luisteraars die avond nog konden verwachten tot twee uur in de nacht op Radio Caroline. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  22. Started by hans knot,

Al Nevins and his Orchestra – Great Day. Dit nummer is afkomstig van een lp met als titel ‘Bon Voyage’ uit het jaar 1957 op het RCA label. Al zijn geboortenaam was Albert Tapper en was een bekend orkestleider, arrangeur, componist, gitarist, violist en meer. Hij componeerde onder meer het nummer Twilight Time dat hij met het trio Three Suns opnam en later een grote hit werd in de uitvoering van The Platters. Het nummer ‘Great Day’ werd op Radio 390 gebruikt als tune voor het programma ‘The Voice of Business’. Al Nevins and his Orchestra - Great Day. This song comes from an album with the title 'Bon Voyage' from the year 1957 on the RCA label. All his birth nam…

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Started by hans knot,

Los Violins de Pego – Pequeno Reno. Een nummer dat heel lang voor ons onbekend was en al in 1966 op Radio Dolfijn werd gebruikt in een promospot waarin de medewerkers beloofden het kerstfeest en de jaarwisseling naar 1967 nog leuker te zullen maken met hun programma’s. Pequeno Reno heet het nummer dat direct herkenbaar is als het aloude Rudolph the rednosed reindeer. Los Violins de Pego was een Cubaans orkest dat vooral in de jaren vijftig van de vorige eeuw mooie easy listening muziek op de plaat vastlegde. Los Violines Dolfijn_1966_12_00 Kerstpromo.mp3 1.44 MB [verborgen inhoud] 08-01-2018

24. Started by Jan Joling,

De tune roulette, famous in the 60s and 70s. Dat swingt de pan uit.

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  25. Started by hans knot,

Apollo 100 – Melody on my mind. Een prachtig nummer dat ook wel ‘Tidal wave’ wordt genoemd. Het staat op de LP ‘Reach for the Sky’ dat in 1973 werd opgenomen door een aantal studiomuzikanten onder leiding van Tom Parker. In januari 1974 werd ‘Melody on my mind’ door Robin Banks op RNI gebruikt als filler naar het nieuws toe. Apollo 100 melody on my mind RNI 740107 0059-0302.mp3 300.13 kB [verborgen inhoud] 31-05-2017

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.