Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Categorie 4 songs die werden opgenomen door deejays of presentatoren. 1975 Gouden Mi Amigo Hits. Uitgekomen lp op het Gnome platenlabel met ondermeer het Mi Amigo lied en jingles van de Mi Amigoboys en verder typische Mi Amigo sterren als Paul Severs, John Horton, Ricky Gordon en Samantha. met dank aan Erik Oreel

2. Started by hans knot,

Ray Connif his Orchestra and Chorus – komt te vervallen info klopt niet

3. Started by hans knot,

Tony Newman - Let The Good Times Roll / Soul Thing. Deze vermelding staat al in de discografie en kan worden aangevuld. Newman was een Britse sessie drummer die solo één single opnam, die in 1968 zowel op het Parrot als het Decca label verscheen. Het prachtige ‘Soul Thing’ werd door Dave Rodgers op RNI in 1971 als tune gebruikt. Tony Newman - Let The Good Times Roll / Soul Thing. This entry is already in the discography and can be completed. Newman was a British session drummer who recorded solo one single, which appeared on both the Parrot and Decca labels in 1968. The beautiful 'Soul Thing' was used as a tune by Dave Rodgers on RNI in 1971. https…

4. Started by hans knot,

Bennie en de Damrakkertjes – De drummer is me broer. Een wel bekend kinderliedje, dat afkomstig is uit 1966. Het was destijds geschreven als onderdeel voor de kindermusical ‘Bah September’. Dit naar een idee van Gied Jaspars met muziek van Tony Nolte en teksten van Harrie Geelen. De VPRO-televisie maakte er in 1966 een tv-bewerking van onder regie van Ruud van Hemert. Het werd in 1967 op lp uitgebracht en won prompt een Edison. Bij Veronica knipte men uit ‘De drummer is me broer’ de zin ‘moeder laat me nou even kijken, ze spelen net zo lekker’, en wel voor een jingle. Bennie en de Damrakkertjes - The drummer is me brother. A well-known children's song, …

5. Jaren 80 in mijn jeugd werd ergeluisterd naar Afn Bremerhaven die nog uitzond op de middengolf werd er steen vast iedere zaterdag middag geluisterd naar de American Country Countdown acc. Nu ben ik al jaren opzoek naar het toen gebruikte jingle pakket, heb inmiddels een paar cuts gevonden, Maar naar mijn gevoel is dit nog lang niet compleet. Wie weet meer en heeft misschien dit complete pakket en of fragmenten?

• 0 antwoorden
    • 741 weergaven
  6. Started by hans knot,

Torero Band - Hey Jude. Dit nummer werd gebruikt door AJ Beirens ter afsluiting van zijn programma op RNI op 7 april 1974 en wel in ‘AJ on Sunday with the Beatles at ten’. Torero Band – Can’t buy me love. Dit nummer werd gebruikt door AJ Beirens ter afsluiting van zijn programma op RNI op 14 april 1974 en wel in ‘AJ on Sunday with the Beatles at ten’. Torero Band - Hey Jude. This song was used by AJ Beirens to close his programme on RNI on 7 April 1974 and was featured in 'AJ on Sunday with the Beatles at ten’. Torero Band - Can't buy me love. This song was used by AJ Beirens to close his programme on RNI on 14 April 1974 and was featured in 'AJ on…

7. op zoek naar het begin tune hollandse hitsfestival van veronica

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  8. Gast Jingleweb
    Started by Gast Jingleweb,

De tunes van … Gerard Joling 23.02.2014 – Wie had gedacht dat de naam van Gerard  Joling ooit op Jingleweb zou verschijnen? Wij niet in ieder geval. Toch is er reden toe. De Soundmix Show, Liefde op het eerste gezicht, Popstars, Sterren dansen op het ijs, Wie ben ik, Sterren springen op zaterdag, Effe geen cent te makken. Allemaal titels van TV-programma’s […]The post De tunes van … Gerard Joling appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/23/tunes-gerard-joling/

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Started by Robin Westhof,

Jingles met een heel bekende sound. WLS 890 Chicago http://www26.zippyshare.com/v/97320073/file.html (Dank aan "jepatrick"/?) Robin

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  10. Started by hans knot,

Sounds Orchestral - Sounds Anonymous. Heel populair is dit orkest geweest als het gaat om gebruik voor productiewerk op de zeezenders. Sounds Anonymous is al een vroege compositie uitgevoerd door het orkest in 1962. Het werd op Caroline International gebruikt voor een van de vele promotiespots om vooral het toerisme van het eiland Man te bevorderen. Ook werd het mooie nummer ingezet voor de promotie van Beatwave, een tijdschrift dat zich in 1967 inzette voor promotie van de vrije radio vanaf zee en het popnieuws uit die tijd. Onder meer via een promotiespot uitgezonden op Caroline South. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=92b6028d-6079-4916-bd6c-a8f7f08…

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  11. New Concert Orchestra – Dance of an ostracised imp. Het betreft de compositie van Frederic Curzon en is afkomstig van een lp ‘The Golden age of Light Music Volume 1 Great British Composers’. Het begin van dit nummer was in september 1978 te beluisteren na de introductie van ‘een nieuwe dag op Radio Mi Amigo’ via jingles en info van Ferry Eden. In de intro van dit nummer was een soort van aftellen te horen, waarna het programma van de Evangelist Johan Maasbach startte. ‘The Dance of an ostracized imp’ is trouwens jarenlang, 1955-1964, op de VARA te beluisteren geweest in 900 afleveringen van Paulus de Boskabouter. New Concert Orchestra - Dance of an ostracised …

12. Started by hans knot,

King Size Taylor and the Dominoes – Long tall Sally. Een groep uit Liverpool die in 1957 werd opgericht als een skiffle group maar al vrij spoedig de rock and roll als hoofdmaaltijd had. Ze traden regelmatig op in de Starclub in Hamburg en kregen derhalve de bijnaam ‘Kings of Hamburg’. Hun uitvoering van ‘Long Tall Sally’ werd op Radio Caroline North gebruikt voor een jingle ten bate van ‘The Prince Tony’. King Size Taylor Caroline North 1967 08-13 1900-1936 TonyPrince - Royal Highness.mp3 184.82 kB https://filesender.surf.nl/?vid=28e9057a-4840-d428-bafb-000003778860 https://www.youtube.com/watch?v=8EHDEVd8UWM

13. Started by Henk,

Voor wie het leuk vindt de Annemiekes A-Lijst Jingle met gebruik van "Parklife" (1994) van Blur. De Jingle: http://www.mediafire.com/file/4g008ju7cmd6w5d/Annemiekes A-Lijst.mp3 Youtube:

• 0 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  14. Started by Andree,

Ben op zoek naar de jingles van Costa Holanda, die uitzond rond Benidorm wie kan mij helpen ?

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  15. Categorie 2 waarin naam van een station of medewerker in de tekst voorkomt Stéphane Varegues - Le Pape Du Pop. Vareques was een pseudoniem voor Serge Lenormand en had niet alleen succes in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw op muzikaal gebeuren maar was ook te zien in film en televisieseries. Le Pape du Pop is een lied uit 1967 waarin een ode aan de popmuziek wordt bezongen en expliciet Radio Caroline werd genoemd. Stéphane was zelf verantwoordelijk voor de tekst terwijl Jean Georges medecomponist van het nummer was. Stéphane Varegues - Le Pape Du Pop. Vareques was a pseudonym for Serge Lenormand and not only enjoyed musical success i…

16. Beste medeleden, Ik ben opzoek naar de Vormgeving van Radio Veronica van 2009 a 2010 Het doel is voor een werkstuk, om aan te tonen hoe effectief vormgeving kan zijn. zijn er mensen die mij kunnen helpen aan, Jingles, Sweepers, Ramps, Shotguns, Rapidfires, ID's, TOTH, TOTHH, Fillers ect. uit die periode? alvast bedankt!

17. Started by Retro Radio,

In de jaren '80 heb ik regelmatig (vanaf Sonifex cart! ) een jingle gebruikt van Sjef van Oekel (Dolf Brouwers). Ik heb geen idee of deze specifiek voor ons radiostation was geproduceerd of van een LP of TV programma kwam. In het fragment hoor je eerst een enorme scheet en daarna zegt Sjef iets in de trant van "Oh nee, eene gat in min broek". Iemand enig idee over welke jingle / uitspraak dit gaat?

• 0 antwoorden
    • 233 weergaven
  18. Started by skybird,

Hier een montage van wat Tros acapella jingles uit de periode 1974 - 1978. Je hoort deze bijna nooit op de radio. Dirk http://www62.zippyshare.com/v/36301343/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Nelson Riddle – You are my lucky star; Let’s face the music and dance en I can’t escape from you. Wel heel bijzonder is deze vondst. Op Caroline North werden in 1965 korte fragmenten van drie voornoemde nummers gebruikt voor een verkeersveiligheidsspot: ‘Now in the interest of public safety a word to the wise from the Caroline goodguys’. 1) You Are My Lucky Star (luister op 2.21) 2) Let's Face The Music And Dance (luister op 2.26) 3) I Can't Escape From You (luister op 2.49). Nelson Riddle you are my lucky star Caroline_South_1965_07_12 Tom_Lodge - Caroline good guys.mp3 133.56 kB https://filesender.surf.nl/?vid=7169d44c-0adf-b969-fb28-00004cf…

• 0 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  20. Started by hans knot,

Marijke Philips – Draaien/Het einde. Marijke Philips was in 1964 heel kort omroepster bij TV Noordzee als vervangster van Marianne Bierenboordspot. Daarna ging zij – op voordracht van Arie Kleywegt – bij de VPRO werken als omroepster. Verder doet ze veel theaterwerk en presenteerde samen met Karel Prior het amusementsprogramma ‘Liedjes op zicht’. En die Karel Prior werkte dan weer voor Radio Noordzee in 1971 met zijn programma ‘Prioriteiten’. Naast de genoemde liedjes nam Marijke Philips ook het nummer ‘Weet je hoe ik weten kan’, dat zeer geliefd is bij de landpiraten. Met dank aan Albert van de Biezenbos van het Golden Beat Years forum.

21. Started by Renegade,

Hoi, Ik ben op zoek naar 3 jinglepakketten die zijn ingezongen voor Radio Contact. 2 pakketten van William B Tanner: Enjoy Yourself en Double Shot en 1 pakket van Media General: Digital Force https://pixeldrain.com/u/n24mCyKE Ook zoek ik de jingle: Contact dagen die je aandacht vragen, dus luister mee, dat is een goed idee, Contact! Iemand? Mvg Renegade

22. Dick Schory’s Percussion Pop Orchestra – El Cumbanchero. Van het nummer El Cumbanchero zijn ontelbare versies, zowel vocaal als instrumentaal, opgenomen. Het werd gecomponeerd door Rafael Hernández en in 1947 voor het eerst op de plaat gezet. De bovengenoemde uitvoering kwam in 1962 uit op RCA op de lp Holiday for Percussion. Op Radio Mi Amigo presenteerde Ad Petersen onder meer wekelijks Het Toffe Tiental, een programma met nieuwe platen en de diverse hittips van de deejays van het station. De uitvoering van Dick Schory’s Percussion Pop Orchestra werd ingezet als tune voor het programma. Dick Schory's Percussion Pop Orchestra - El Cumbanchero. Countless versi…

23. Started by hans knot,

Jumping Jewels – Dreams of the West. Een instrumentaal nummer dat op 1 december 1963 werd uitgebracht door Philips op het Favorieten Expres platen label. Het nummer heeft als componist ene Robert Duke, dat was een van de vele namen die platenproducer Joe Meek gebruikte. Johnny Lion and the Jumping Jewels waren in die tijd redelijk succesvol en het nummer werd in 1965 bij Radio Veronica gebruikt als tune voor het door Tineke gepresenteerde Favorieten Festival, een programma vol oud en nieuw op 45 toeren. Jumping Jewels – Dreams of the West. An instrumental track released on 1 December 1963 by Philips on the Favorieten Expres record label. The song was composed by Robert …

24. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Eindelijk gevonden: de enige gezongen jingle van de EO, althans de enige die ik ken. http://www.mediafire.com/?0vw5yqhes6475wm Kwaliteit is een beetje brak: hij komt van een cassette uit 1982 en ook nog eens uit uitzending. Als iemand 'm in een betere kwaliteit heeft en ook nog eens weet wie dit schoons gemaakt heeft, dan houd ik mij aanbevolen. Groeten Simon

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  25. Gast Jingleweb
    Started by Gast Jingleweb,

Nieuw: de Sunday Soulshow jingle 23.02.2014 – Ferry Maat is – gelukkig maar – nog altijd een jinglefreak. En terecht, want hij heeft op dat gebied grote sporen achtergelaten in het medialandschap. Sinds drie weken heeft Fer een nieuw jinglefenomeen gelanceerd: de Sunday Soulshow jingle. Elke zondag een kersverse Soulshow jingle op Soundcloud. Kijk, daar worden wij van WC Eend […]The post Nieuw: de Sunday Soulshow jingle appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/23/sunday-soulshow-jingle/

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.