Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by MvdVen,

Het voorlopige programma voor zaterdag 17 november 2012 (momenteel nog zonder namen): ------------------------------------------------------------------------------ Het sluitstuk van het Nederlandstalige Radio Luxemburg Colourful Radio Luxembourg - The Great 208 Vlaams op z'n best - Radio Mi Amigo Europe's Best Music - Caroline 558 Boven Water (details op een later tijdstip) Yorkshire's Part of The Beat Fleet: Radio 270 Woelige radio tijden: Een interview (details op een later tijdstip) The Big Wide Wonderful World of Radio Caroline North ------------------------------------------------------------------------------- Hot…

• 0 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  2. Started by hans knot,

zaterdag 7 maart: open dag radiolichtschip Harlingen Al ruim 15 jaar is het radiolichtschip Jenni Baynton mede beeldbepalend voor de haven van Harlingen. Het imposante schip met vuurtoren en zendmast is nadrukkelijk aanwezig. Afgelopen jaren is het schip van binnen en van buiten volledig gerestaureerd. De LV8 is op zaterdag 7 maart (10.00 - 17.00) voor belangstellenden geopend. De voormalige Lighting Vessel 8 werd in 1949 in Engeland gebouwd om daarna als drijvende vuurtoren dienst te doen op verschillende plaatsen voor de Engelse kust, zoals bijvoorbeeld in de monding van de Thames. In 1991 werd het schip buiten dienst gesteld omdat m…

3. Started by capitalguy,

club veronica trend tv met judith de klijn / danny rook / roland snoeijer, 04. oktober 1994 club veronica trend tv met judith de klijn / danny rook / roland snoeijer, 25. oktober 1994 club veronica trend tv met judith de klijn / danny rook / roland snoeijer, 13. december 1994 club veronica trend tv met danny rook / roland snoeijer, december 1994 club veronica trend tv met judith de klijn / danny rook / roland snoeijer, 03. januari 1995 club veronica trend tv met judith de klijn / danny rook / roland snoeijer, 07. februari 1995 …

• 0 antwoorden
    • 998 weergaven
  4. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

[verborgen inhoud]Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 14 september t/m 22 september. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 228 weergaven
  5. Bron: MacFreak [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 632 weergaven
  6. Vandaag vond ik een Tube opname van 1 van m'n favoriete US bandjes, "This diamond ring - Gary Lewis & the playboys" En ja, als Leon Russell er zich mee gaat bemoeien dat wordt het wel een hit !!! Ik had de USA persing "geleend" uit de Veronica discotheek in augustus 1974. Dat gold voor meer speciale singles. Achteraf veel te weinig. Ik had er tientallen en die zitten nu bij Ad in ons archief........... Hoewel ik een Amerikaanse verzamel CD heb die prima klinkt vind ik deze erg gecomprimeerde TV opname erg goed. Zo "plat' als wat maar toch.............. Net als of ik weer naar mijn voorbeeld zeezender luister, Big L. Heerlijk.

7. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

[verborgen inhoud]Radio DJ Carl Kingston is op 12 september overleden. Dat meldt zijn zoon Andrew op Facebook. Op 7 september 2024 was Carl Kingston nog aan boord van de Ross Revenge voor extra uitzendingen live vanaf het zendschip in het kader van de herstart van de uitzendingen in 1983 van Radio Caroline. Carl verzorgde radio-uitzendingen in tientallen landen in Europa alsook de Verenigde Staten. Carl was te horen op zee bij de Voice of Peace, in het programma van Peter van Dam op Mi Amigo en in 1983-84 bij Radio Caroline. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 451 weergaven
  8. Started by Ben,

Deze foto's komen uit het archief van Rob Olthof. Je ziet hier, naast wat andere foto's, een aantal foto's van Randstad TV, een TV piraat in Amsterdam in de jaren '80. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Het is geen radio onderwerp maar mogelijk wel interessant voor de forum bezoekers. Al is het alleen maar vanwege de apparatuur en de soldeerbout 😉

• 0 antwoorden
    • 257 weergaven
  9. Started by Harm,

192TV-oprichter Bert van Breda heeft zaterdag in het radioprogramma Spijkers met koppen op NPO Radio 2 aangekondigd bezig te zijn met een eigen tv-studio in Nijkerk. De locatie zal ook gebruikt gaan worden als Demis Roussos-museum. Van Breda zei in het radioprogramma dat hij op het idee was gekomen, nadat de erfgenamen van Roussos hadden aangeven dat ze geen idee hadden wat er met alle gouden platen moet gebeuren. Het is de bedoeling dat de gouden platen een speciaal plekje krijgen in het museum. Zowel de 192TV-studio als het museum moeten, als alles volgens plan verloopt, in augustus dit jaar hun deuren openen. 192TV is een zender die 24 uur per dag ‘gouwe ouwe’ muz…

10. Started by Juul,

Het is weer geweldig: [verborgen inhoud]

11. Started by chaldy,

Hallo luitjes wie o wie kan mij helpen met de tune van kruip in de huid van en juist en onjuist jingles is al eerder gevraagd maar aub kun je deze nog 1 x kunnen plaatsen. bvd groetjes naaldje :( :(

• 0 antwoorden
    • 759 weergaven
  12. Started by chaldy,

Oja ook als het kan de 2 sec jingle Tros met heel veel dank naaldje :P

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  13. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Voor wie hem nog niet heeft gezien: vanavond om 22.55 wordt op NPO2 'Eight Days a Week' uitgezonden, de fraaie documentaire over de live concerten van The Beatles, compleet met nieuwe beelden en opgepoetst geluid.

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  14. Started by wim1958,

De laatste tijd verdiep ik me erg in de muziek en het korte leven van Buddy Holly. Ik vroeg me af of er in jullie archieven interessante programma s zitten met betrekking tot de muziek van Buddy. Zo herinner ik me dat Willem van Beusekom ooit voor Popreconstructie een special maakte. Maar eigenlijk zou ik interviews willen horen met leden van de Crickets b.v. Een hele interessante periode in de popmuziek die veel invloed had op de latere generatie popartiesten. Wim de Lang

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Started by Juul,

Bron: RTL nieuws. [verborgen inhoud]

16. Started by Juul,

De bijbehorende tekst is weer geweldig ! http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/kost_wat_maar_dan_heb_je_ook_niks.html

• 0 antwoorden
    • 744 weergaven
  17. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 920 weergaven
  18. bron: spreekbuis. [verborgen inhoud]

19. Started by Juul,

En net met veel bombarie verhuist naar "de NCRV" zoals wij Hilversummers zeggen............( de Bergweg oude NCRV studio ) [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] In het laatste bericht staat een interessante zin :zonder langdurige financiële ondersteuning van de aandeelhouder." Dus John gaat wellicht niet langer geld in het bedrijf "pompen" ?

20. Gast
    Started by Gast,

http://www.archive.org/details/BobWhitneyDeeJayDanIngramonJoeyReynoldsShowWORNYC32101 Paul de Haan

• 0 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  21. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  22. BBC news: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 722 weergaven
  23. Started by Juul,

Bij het opruimen kwam ik deze erg leuke muispad tegen. Hoe ik er aan kom weet ik niet ( meer). Want ik was niet betrokken bij VNR.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.