Nederland
Voor discussies over radio in Nederland.
11.353 discussies in dit forum
-
Hierbij voor de liefhebbers/ for the OldiesProject fans 4 items, 880 MB in totaal ć» Wordt verwijderd op 4 juni 2019 [= date Stops for downloads !] Download link [verborgen inhoud] 4 items OldiesProject UK - 20190519 - 1100-1806 - Big L Fab 40 21051967 + A Month In A Life - March 1974.mp3 389 MB OldiesProject UK - 20190526 - 1100-1800 - Big L Fab 40 28051967 + A Month In A Life - April 1974.mp3 385 MB OldiesProject UK - 20190519 - 1000-1100 - Nonstop 60s Music From Offshore Radio London.mp3 55,8 MB OldiesProject UK - 20190519 - 1807-1903 - Nonstop 60s Music From Offshore Radio London.mp3 50,8 …
-
- 0 antwoorden
- 848 weergaven
-
-
Hier is de uitzending van 16 febr 2020 (UK releases) Deze keer APRIL 1964 De playlist zit erbij 3 uur 38 min genieten van alle oudjes uit die maand š [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier is de uitzending van OldiesProject van 2 febr 2020 Deze keer de maand Februari 1964 Zoals gezegd is dit dus elke zondagmiddag te beluisteren op OldiesProject (eerst een Big L fab 40 en dan A month in a life). a.s. zondag is de maand Mei 1964 aan de beurt Zeer de moeite waard voor de liefhebbers van de sixties. Bij elkaar bijna 3 uur 20 radio De playlist zit erbij [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Met dank aan Ron is hier de uitzending van 26 april. Aan de beurt is de maand februari 1965 UK releases van die maand een tijdsbeeld van bijna 4 uur lang... Genieten geblazen Hier een link naar de bestanden [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 572 weergaven
- 1 follower
-
-
Op het internet radiostation OldiesProject is er sinds enkele weken op elke zondagmiddag een mooie uitzending! Alle nieuwe releases van de UK van een bepaalde maand in een jaar. [verborgen inhoud] Geen reclames, geen nieuws: alleen maar muziek Elke zondag draait Oldies Project een aflevering van de Big L Fab 40 gevolgd door "A month in life" waarin UK single releases uit een bepaalde maand worden gedraaid. Hier is de uitzending van 26 januari 2020. We gaan terug naar de maand Januari 1964. RUIM 3,5 uur radio. Er zit een playlist bij [verborgen inhoud] Als dit leuk is wil ik wel vaker delen hier
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier is de uitzending van 9 februari 2020 Ik plaats deze met toestemming van de eigenaar van Oldies Project. Deze keer alle UK releases van de maand Maart 1964 Ruim 3,5 uur muziek in PRIMA kwaliteit en zonder reclames of nieuws Genieten dus April 1964 zal ik ook nog plaatsen en dan: Vanaf Zondagmiddag as zelf luisteren? Eerst een Big L fab40 aflevering en daarna A month in a year Dat kan gemakkelijk via [verborgen inhoud] (ze zenden overigens 24/7 uit) Hier is Maart 1964: De Playlist zit erbij [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 834 weergaven
- 1 follower
-
-
Hier is weer een mooie nieuwe aflevering van A Month in a Life van Oldies Project UK releases van de maand Maart 1965 De playlist zit er bij Met dank aan Ron van Oldies Project [verborgen inhoud]
-
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
- 2 followers
-
-
Nog een keertje in de herhaling, ooit al een keertje aangeboden bij de buren geloof ik of hier, maar ik kan er niets van vinden met de zoekknoppen [verborgen inhoud] Ome Joop Song Contest Zomer 1977.mp3 Dit was volgens mij bij Frits Spits NOS, alhoewel Ome Joop het over de NCRV heeft. Precieze datum weet ik niet, maar op mijn cassette staat deze opname tussen 'So You Win Again' en 'Undercover Angel' in. Destijds hield ik geen datums bij Je kon cassettes insturen met je eigen Ome Joop imitatie. Er zitten een paar hele goeie tussen, maar nummer 1: je kunt wel bedenken wie nummer 1 is Omni
-
- 0 antwoorden
- 752 weergaven
-
-
Vandaag is het 45 jaar geleden dat de allereerste radiouitzending voor de provincie Brabant de lucht in ging. Destijds nog 3x per dag via het kanaal van Hilversum 3. Hier een opname van 16 december 1977:
-
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server - zelf omgezet Omroep Brabant - de Kleine Piraat uit Eindhoven 1981 [verborgen inhoud] piratenopOmroepBrabant [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Peter Koelewijn, de āgodfather van de Nederlandse rock ān rollā, wordt op dinsdag 29 december 75 jaar. Omroep Brabant laat dit moment niet onopgemerkt voorbij gaan. Op deze dag zendt Omroep Brabant om 22.30 uur de documentaire āPeter Koelewijn, 50 jaar muziekā uit waarin terug wordt gekeken op zijn grote successen van de afgelopen 50 jaar. Peter Koelewijn was al vroeg weg van muziek. Het duurde dan ook niet lang voor hij zijn eerste gitaar kreeg en al op 13-jarige leeftijd schreef hij zijn eigen liedjes. De grote doorbraak kwam in 1960 met het nummer āKom van dat dak afā. Er waren eerst twijfels over dat nummer, maar de single kwam na een paar werken in de top 10…
-
- 0 antwoorden
- 763 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Ronnie Anthony parkens omroepeindhoven 1 [verborgen inhoud] Anthony parkens omroepeindhoven 2 [verborgen inhoud] Anthony parkens omroepeindhoven 3 [verborgen inhoud] Anthony parkens omroepeindhoven 4 [verborgen inhoud] Anthony parkens omroepeindhoven 5 [verborgen inhoud]
-
- 13 antwoorden
- 3,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Als oud inwoner van Flevoland en nu inwoner van Gelderland en met zicht op Flevoland vond ik de programmering toch al wat mager maar nu wordt het kennelijk nog minder. Die Allard toch (oud VOO -Veronica NWS radio medewerker ) [verborgen inhoud] Maar het Twitteren gaat wel gewoon door: [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Op Omroep Flevoland te gast RenƩ van den Abeelen en Hans Hogendoorn, over de tijd van Noodzee en over het behoud van de Norderney. [verborgen inhoud] Mart
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 563 weergaven
- 1 follower
-
-
Destijds gedownload van de site van Ben Meijering - ik vond die programma's geweldig. Weet niet of ze nog op zijn site staan, maar geweldig om te beluisteren. Ik weet niet of ie ze nog online heeft staan, maar bedankt Ben Los Goud_030806 [verborgen inhoud] Los Goud_060706 [verborgen inhoud] Los Goud_100806 [verborgen inhoud] Los Goud_290606 [verborgen inhoud] LosGoud_130706 [verborgen inhoud] Omroep Spakenburg - LosGoud_220606 [verborgen inhoud]
-
-
- 43 antwoorden
- 7,3k weergaven
- 2 followers
-
-
Ik kreeg vanmorgen een e-mail binnen met deze tekst: Bijgaand de laatste nieuwsbrief van het Omroep Zender Museum gevestigd te IJsselstein. In deze nieuwsbrief info over Het bezoeken van het museum wat thans na een aantal jaren weer mogelijk is. verkoopdag meetapparatuur, onderdelen in januari 2024 Info over Jan Corver die veel heeft betekend voor de radio Zendamateurs in Nederland Tenslotte een uitgebreid artikel over de vervanging in 1960 van de Hilversum 1 en 2 zenders uit 1940 door moderne Philips zenders die in Huizen gefabriceerd werden. Zie ook : [verborgen inhoud] en de pdf in att. [v…
-
-
- 10 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Het is toch watā¦ā¦ā¦.. Maar ze hebben bijna allemaal een "eigen" hitparade. Maar echte lokale radio is het niet. Ik beluister hier wel eens wat maar helaas zijn ze allemaal "Radio Veronica - 538" aan het spelenā¦ā¦ā¦ā¦En is dat lokaal ?. EĆ©n voordeel misschien er zijn minder piraten. [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 817 weergaven
- 1 follower
-
-
De jeugdigen hier zullen haar niet kennen maar veel luisteraars naar RNW wel. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Hallo, Hierbij een documentaire van de NCRV over de geschiedenis van de Nederlandse radio. Er komt ook een stukje Radio Veronica in voor. Te bekijken op YT. Mvg, Frank.
-
-
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik droom (maar weer) eens verder over goede (onafhankelijke) nieuwsradio in Nederland... Bert Brussen gaat los op BNR Nieuwsradio. "BNR Nieuwsradio was ooit ƩƩn van de betere nieuwszenders van Nederland. Een āvrolijk liberaleā zender (maar dan echt, dus niet zoals WNL zogenaamd āvrolijk liberaalā en dan toch alleen maar poep produceren), waar controverse niet werd geschuwd en waar ze weinig ophadden met politieke correctheid of bescheten middle of the road-nieuwsvoorziening zoals bij alle andere Nederlandse media. Ze hadden zelfs leuke commentatoren naast de leuke presentatoren (een unicum in Nederland). Toen Sjors āNCRVā Frƶlich hoofdredacte…
-
- 15 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Onbekende Piraat - 19810819 - 1919-1930 - Nonstop Muziek [Waarschijnlijk Rond Den Haag] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Frits Spits praat met presentatrice Elsbeth Gruteke over zijn boek: Alles lijkt zoals het was. Mooi en ontroerend interview.
-
- 0 antwoorden
- 904 weergaven
-
-