Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Omdat de discussie hieronder een andere is geworden dan mijn vraag heb ik het onderwerp veranderd.

2. Started by Jan-Fre,

Heel lang geleden (1990-1999) heb ik bij de lokale omroep van Groningen, OOG Radio, gewerkt. Ik was daar verantwoordelijk voor de muziekredactie en af en toe deed ik eens een reportage voor het actualiteitenprogramma OOGhoogte. Vanmiddag vond ik daar in door Vincent gedigitaliseerde uurtjes nog een opname van. Ooghoogte met presentator Gerhard Wentink van donderdag 9 april 1992. (17:00-18:00) Lekkere muziek van Peter Koelewijn (Robbie), The Lotus Eaters (ex Monique Satellietschijf) en de Mardi Gras. OOG Radio 1992.04.09 1700-1800 Ooghoogte - Gerhard Wentink Jan-Fré

• 0 antwoorden
    • 865 weergaven
  3. Started by Jan-Fre,

Al sinds 1984 is Omroep Organisatie Groningen (OOG) de lokale omroep in Groningen. Jarenlang heeft daar een programma gelopen die het OOG Archief heette. Een beproefd recept met nieuws en muziek uit een bepaalde maand, afgewisseld met geluidsfragementen uit die tijd. Vast onderdeel was ook altijd 'Het weer van toen' waarin weerman Pelle van Vliet zijn licht liet schijnen op het weer uit die maand. En ja, er werd wel eens een foutje gemaakt. Bij het opnemen had de weerman zijn dag niet en ging het een paar keer fout. Om de een of andere duistere reden is blijkbaar de verkeerde band in de uitzendkamer terecht gekomen. Het resultaat was hilarisch. Ik herinner me niet mee…

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  4. Started by Jan-Fre,

Hier hield ik mij zo'n 25 jaar geleden mee bezig: het produceren van het programma OOG-Archief bij Omroep Organisatie Groningen. Oude kranten lezen in het gemeentearchief, plaatjes bij elkaar zoeken en tekstjes schrijven. Mooie tijden Oog Radio 1997.01.25 1200-1302 Het Oog Archief - Luuk Sijbring (juni 1977)

• 0 antwoorden
    • 598 weergaven
  5. Started by dave76,

Begin dit jaar heb ik een flinke collectie tapes van Evert Stolman meegenomen. Tussen deze berg tapes zit heel Radio 538 Nonstop 40 opnames, voornamelijk uit de periode 1994 tot 2001. Nu wil ik graag van de leden weten of hier behoefte aan is of dat jullie liever gaan voor gepresenteerde uitzendingen. Dat wil ik graag weten want dan kan ik zo nu en er eentje digitaliseren. Ik persoonlijk luister ook graag naar de vormgeving en presentatie. Maar omdat er tussen 1996 en 2001 geen 538 Top 40's te vinden zijn dan maar nonstop? Laat het maar weten. En om jullie een idee te geven is hier de volledige 538 Nonstop 40 van 11 februari 1995. 1995-02-11: 16:00-17:30 ht…

• Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  6. bijna 40 jaar geleden. ook goeiemorgen met adam curry, 11. juli 1986

7. Started by Andree,

• 1 antwoord
    • 924 weergaven
  8. Gast
    Started by Gast,

Sinds kort heb ik hier aan de boorden van het wonderschone Schildmeer een vrijwel vlekkeloze ontvangst van Seagull op 747 met mijn mid 70s National Panasonic transistorradio<voorzien van 2x korte golf en 1 x middengolf> . Vanaf mijn locatie staat de radio in westelijke richting. Tot mijn verbazing als ik mijn radio zuidoostelijk draai op 747 hoor ik nu het geluid van een station dat veel gelijkenis vertoont met de vroeger Piet Piraat stations uit de 60s en 70s. Bijna vlekkeloos te ontvangen echter qua geluidskwaliteit zeer middelmatig tov Seagull. Als ID meende ik iets te horen dat lijkt op Radio Babydoll. Ik hou wel van een beetje reuring. Bij Babydoll draaien ze…

• 11 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  9. Gast
    Started by Gast,

Dat op 31-8-74 de zeezenderij ten einde kwam is voldoende bekend, nou ja bijna ten einde kwam. Zaterdag 6 augustus aanstaande kijken we bij Atlantis 1395 tussen 13.00 en 14.00 uur nog eens terug naar de gebeurtenissen op 1-9-74, 19-8-89 en 5-11-90 dmv geluidsfragmenten.

• 4 antwoorden
    • 690 weergaven
  10. Hallo allemaal (wat fijn dat je er bent ). Jan van den Heuvel en ik zijn vanochtend persoonlijk bij Beeld en Geluid in Hilversum geweest om te speuren naar radio uurtjes van de Top 2000 van het jaar 2002. Bij Beeld en Geluid hebben we in totaal 52 uren kunnen vinden van de Top2000 van dat jaar. Van die 52 hebben we er 6 zelf al. Enkele uurtjes die wij al wel hebben zijn daar niet aanwezig.. Per saldo zijn er 46 (bij ons ontbrekende) uurtjes aldaar gevonden. Er wordt door de deskundigen nog verder in de diepte gezocht maar ik ben bang dat het hier bij blijft. Kost veel tijd want het staat onder restmateriaal en misschien zelfs nog ergens all…

11. Voor diegenen die dit nog niet hebben : https://pixeldra.in/u/-aZqpw

12. Hallo allemaal heeft iemand Op Oudejaarsavond en Nieuwjaarsnacht unieke originele oude programma’s op 192Radio! op genomen en zou dit willen plaatsen ben er zeer benieuwd na, was van 23.00 tot 6.00 M.v.g John

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  13. Started by FrankvdS,

Hallo Radio fans, Ik ben op zoek naar oude opnames van "Op Slag van Maandag" uitgezonden op de zondagavond mid/eind jaren 80 KRO radio 3. Dus uitzendingen uit de periode 85 - 89. Heeft iemand nog iets in zijn archief ? Groet, Frank

• 0 antwoorden
    • 985 weergaven
  14. Op verzoek van Ray, hier The Stones met deel 6 van The Stones Story in Poster, augustus 1977. http://www69.zippyshare.com/v/Vlb92HXg/file.html En deel 7 van een week later (11 aug 77) http://www17.zippyshare.com/v/azt9eCOr/file.html Edwin

15. Started by dave76,

Hallo allen. Ik ben al jaren op zoek naar 2 jaaroverzichten die TMF op televisie heeft uitgezonden. Het gaat om Top '97 en Top '99. Deze werden gepresenteerd door Erik de Zwart. Ik heb ze destijds bekeken maar had niet de mogelijkheid ze op te nemen. Hopelijk heeft iemand dat wel gedaan en kan hij of zij me hieraan helpen. Ik heb dankzij veel mensen een hoop jaaroverzicht compleet kunnen krijgen. Top '96 heb ik wel maar pas vanaf nummer 68. 1997 en 1999 zijn de laatste 2 die ik nog mis. Ik weet niet meer om TMF vanaf 2000 is doorgegaan met de TOP jaaroverzichten. Ik heb uit de eerste 10 jaar van deze eeuw alleen Top 2005. Maar met de 2 uit 90's zou ik …

• 0 antwoorden
    • 554 weergaven
  16. Started by dave76,

Hallo allen. Ik ben op zoek naar deel 1 van de 2-delige reeks 25 Jaar Top 40. Het waren 2 live programma's. In 1989 op 7 oktober was deel 1 te zien en Jeroen van Inkel presenteerde het.en naast Nederlandse bands zoals de Tee Set waren er ook buitenlandse bands te zien. Hieronder staan 3 voorbeelden en hopelijk heeft iemand deel 1 van het Top 40 gala. En tot slot een klein fragment uit Top '89 waarin het 25-jarig jubileum aan bod komt en waarin een klein stukje van deze gezochte uitzending te zien is. https://we.tl/mgdlwaHM21

• 7 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  17. Hoi! Ik ben voor een groot project op zoek naar opnamen van Lagarde. Vooral uit zijn VARA tijd. Mocht je dat hebben stuur ik je even een DM bericht waar ik het voor ga gebruiken.

18. Hallo allemaal, Morgenochtend is de crematie van mijn opa. Hij was in de jaren 1984/85 regelmatig op de radio te horen bij Frits Spits, de Avondspits, waarbij hij te horen was namens de politie van Delfzijl, zijn naam is Bertus Koops. Nu lijkt het ons erg leuk om een fragment hiervan te laten horen tijdens zijn crematie. Het is echter lastig om hier iets van te vinden. Dit is een beetje een long shot en erg op het laatste moment, maar ik hoop dat u mij kan helpen. Alvast heel erg bedankt voor uw hulp. Met vriendelijke groeten, Gijs

• 9 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  19. Ik ben op zoek naar datums van met ZIP (Zeer Interessant Persoon) gasten in de Nationale Hitparade van de NOS. Wie kan mij daar mee helpen? Grt, Peter

• 21 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  20. Hallo Ik ben op zoek naar de jaarlijkse top 25 albums (einde jaarslijsten van luisteraars) die in december werd uitgezonden/gedraaid De lijst werd altijd afgedrukt in de troskompas in december Wie heeft nog zon lijst? Albums die er in stonden waren voor van prog bands /new wave en rock bands om er een paar te noemen Marillion Dire straits Yes Alan parsons, Keats, Vangelis Simple Minds FGTH Pink Floyd Fleedwood Mac Genesis Camel Donald Fagen Rush Paul Simon Beatles U2 Supertramp Sting Phil Collins Simpley Red PeterGabriel Dan heb ik er al bijna 25 maar in welke volgorde?? Wie kan mij helpen?? …

• 0 antwoorden
    • 414 weergaven
  21. Als radiomaker zit ik met 500+ cassette/DAT-bandjes die veel ruimte innemen: ik heb ze allemaal gedigitaliseerd en wil er nu vanaf, heb ze voor niks aangeboden op een cassettebandjes-groep, voor wie maar een 'bulk eraser' te leen heeft, zodat ik ze goed en volledig kan wissen. Maar dat schiet helaas niet zo op. Kan ik van iemand zo'n ding lenen tegen een goede fles wijn of voor een klein bedrag huren? Als dit niet lukt, moet ik ze allemaal in de bankschroef zetten.. dat is toch heel pijnlijk in deze tijd dat we moeten recyclen en de afvalstroom beperken. Iemand een idee? Dank alvast voor het meedenken.

• Haha
    • 7 antwoorden
    • 755 weergaven
  22. Ik zet mijn vraag via diverse kanalen uit. Er was een landelijke korte file verkeersinformatiedienst jingle uit de jaren '80 waarvan de riedel hetzelfde bleef, maar varieerde in synthesizer geluid. Ik stuur een YouTube link mee met een voorbeeld die ik zelf gemaakt heb welke ik bedoel. Ik hoop dat iemand mij aan de originele jingle kan helpen. Alvast bedankt!

• 0 antwoorden
    • 656 weergaven
  23. Hallo, Alweer een aantal jaren ben ik op zoek naar het radiointerview dat Frits Spits ooit deed met de band Japan. Dat was behoorlijk hilarisch, herinner ik me. Wie heeft hiervan een geluidsopname? Alvast hartelijk dank, Robert

• 0 antwoorden
    • 699 weergaven
  24. Started by pvanklei,

Ik ben op zoek naar opnames van de 2e Top 2000 uit december 2000. Wie kan mij daar mee helpen? Peter

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.