Nederland
Voor discussies over radio in Nederland.
11.479 discussies in dit forum
-
Giel Beelen heeft maandagmorgen zijn zendtijd op 3FM beschikbaar gesteld aan Rob van Someren. Van Someren moest bij Radio Veronica weg omdat hij niet meer bij het format van de zender zou passen. Zo zou hij zich niet genoeg willen aanpassen aan de nieuwe vrouwelijke doelgroep van de zender. Van Someren heeft een moeilijke periode achter de rug. Eerst werd hij tijdens het fitnessen getroffen door een hartinfarct. En terwijl hij daarvan aan het herstellen was, kreeg hij te horen dat hij moest vertrekken bij Radio Veronica, waar hij al 11 jaar zijn programma Somertijd maakte. Vorig jaar won hij er nog de Gouden Radioring mee. Van Someren kreeg zodoende bij Veronica…
-
- 0 antwoorden
- 924 weergaven
-
-
Op de website van het AD is te lezen dat Radio Veronica de rechtszaak tegen Rob van Someren heeft verloren. Zij moet hem zijn radioprogramma (Somertijd) teruggeven of anders een fikse afkoopsom betalen. Hij zou niet meer passen binnen de nieuw aan te boren vrouwelijke doelgroep. Daarvoor is o.a. Jeroen van Inkel per 1 september 2014 aangetrokken die nu de vrijgevallen uren van Rob van Someren tussen1600 en1900 uur elke werdag vult. Terugkeer lijkt, mede gezien de troebele verhouding tussen Rob en de Veronica-directie (die wordt door de rechter 'onbehoorlijk werkgeverschap verweten), geen optie dus zal de Sky-Groep flink in de buidel moeten tasten........... Het vol…
-
- 15 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Radio 192, Rob van Wezel op 15 november 2003, met de tipparade van 17 november 1973. Met het prachtige nummer van Roberta Flack. Jesse. Ook deze weer uit de memory box van Everton, met dank. [verborgen inhoud] © Radio.nl http://radio.nl/portal/home/medianieuws/008.dossiers/005.op_bezoek_bij/010.radio192_veronicadag/ Jesse- Roberte Flack http://youtu.be/go7fpGD7ZOU
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Oud Caroline DJ Robbie Dale, nog niet zo lang geleden overleden, ging na de closedown van Radio Caroline op 3 Maart 1968 werken voor Radio Veronica. Er zijn hier al verschillende programma's van Robbie aangeboden die hij maakte voor Veronica. Later ging ie werken voor de TROS en presenteerde hij met een heerlijke Engelse tongval "Jam on radio" op Hilversum 3. Het volgende programma is uit 1971, de maand is geloof ik april maar de dag is mij onbekend. Veel plezier "Jongens and maisjees" zoals Robbie zou zeggen. (en... met dank aan "oldies 45" van offshoreradio.org voor de opname) Henk Kruize [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 544 weergaven
-
-
-
Mijn eerste bijdrage in het forum, 2 korte fragmenten van Robert Jensen uit zijn hoogtijdagen. Robert Jensen met Jeroen Kijk in de Vegte en Edwin (Eddo) Ouwehand [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 828 weergaven
-
-
Ik heb in mijn bescheiden collectie wat opnames van het ochtendprogramma van Robert Jensen op Radio Veronica uit de periode januari, februari en maart 1999. Door afwezigheid van Jensen zijn een aantal afleveringen 'best of Jensen' met diverse oudere fragmenten. Mede presentatoren zijn: Jeroen Kijk in de Vegte, Jan Paparazzi en Edwin Ouwehand. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Geen Idee of dit dezelfde uitzending is die in 2018 door Vincent is geplaatst.... Ook de link (waarin de aflevering(en) te beluisteren zijn is ruim verlopen....(is niet meer te achterhalen) Hierbij nog (mocht het dezelfde zijn) de gehele aflevering [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 654 weergaven
- 1 follower
-
-
Meer heb ik niet, maar denk wel uniek Robert Jensen met de Top 100 Countdown op 2e kerstdag 1997 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Een bijna volledige en een halve uitzending van het programma van Robin Albers op de AVRO maandag uit 1985. De bijna volledige uitzending is van 28 oktober 1985, de andere uitzending waarschijnlijk ook uit 1985, hiervan heb ik alleen het laatste halve uur. Gast hierin is zangeres Miquel Brown (Close to Perfection). De opnames komen van mijn oude bandrecorderbanden. De geluidskwaliteit is niet al te best en in mono (alleen het linker kanaal, het rechter kanaal was erg dof). [verborgen inhoud] Playlist 28 oktober 1985: Sam & Dave - Soul Man Dolly Dots - Only the rain (1985) Grace Jones - Slave to the Rhythm (1985) Steve Miller Ba…
-
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
- 2 followers
-
-
In het Hans Knot archief zitten ook leuke opnames van de Rock and Roll Methoden met Meurders en Louis Smeets. De volgende aflevering wordt door Smeets gepresenteerd. Het is de muziek van verzamelaar Hans Seegers uit Zuid Holland en een van de eerste platen is er een met als zanger Eddy Jones .....juist de later Eddie Becker van ondermeer Radio Veronica. Geniet en groet Hans NOS H3 1980 08 22-1900-2000-Hans Segers -RockAndRollMethode.mp3 (51 MB) http://www.sendspace.com/file/lzc09f
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor de liefhebbers van de echte rock and roll in een onvergetelijk programma van Felix Meurders... "De Rock and Roll Methode" Enjoy "Radio Rock Rakkers".. Henk Kruize [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 817 weergaven
-
-
Gisteren ontving ik van iemand een stapel Top 40 lijstjes, en al pratend kwam ter discussie dat hij ooit een Rock Top 100 had opgenomen, die rond 1976 uitgezonden was door Felix Meurders en Willem van Kooten. Helaas waren die bandjes verloren gegaan. Is er iemand die weet welke lijst dit was, en nog belangrijker: er een opname van heeft? Dan kom ik graag in contact!
-
-
- 4 antwoorden
- 769 weergaven
- 1 follower
-
-
Hele verzameling opnames van Leon Dorsey (van OMR). Helaas is hij al weer een paar jaar niet meer onder ons, maar zijn programma's zijn gelukkig bewaard voor de eeuwigheid. Zijn manier van presenteren en muziekkeuze sprak me altijd wel aan. Ik heb nog veel meer, dus als er belangstelling is wil ik dat ook wel posten. Helaas zijn datums en tijden niet altijd bekend. Dus aanvulling altijd welkom. Veel plezier ermee. [verborgen inhoud] Radio Northsea Gold - Leon Dorsey show 3.mp3 [verborgen inhoud] Rocksound music - Leon Dorsey promo.mp3 [verborgen inhoud] Rocksound music - Leon Dorsey show.mp3 [verborgen inhoud] Rocksound Radio - via Internet.mp3 [verborgen inhoud] Radi…
-
-
- 1 antwoord
- 532 weergaven
-
-
Deze mist ook nog volledig op stack. Heeft iemand afleveringen?
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 2 followers
-
-
[verborgen inhoud] Dank aan knolleke!
-
- 0 antwoorden
- 886 weergaven
-
-
-
ongetwijfeld is hij eerder gedeeld, maar voor de mensen die hem zijn misgelopen, bij deze. ik heb de bestanden ooit "as is" gekregen. de losse uren zijn inbegrepen, maar heb enkel voor het gemak, een heel bestand gemaakt, dit omdat ik dit persoonlijk fijner vind dan alle uren los. als ik de vraag mag stellen, want ik ben oprecht geinteresseerd, waarom worden uitzendingen gesplitst eigenlijk? [verborgen inhoud] link is geldig tot 10-03-2024
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik las dit op de facebooksite van Norderney 192radio Mijn vraag is wie kan dit morgen compleet opnemen en hier delen, zou mooi zijn ! Gr Ray 12 oktober is Rolling Stones Dag op 192 Radio: www.192radio.nl Op vrijdag 12 oktober a.s. is het Rolling Stones dag op 192Radio. Vanaf 12.00 uur veel Stones platen, en om 13.00, 16.00, 19.00, 22.00 en 01.00 uur, originele Rolling Stones dag programma’s. Op 12 oktober 1968 is de alarmschijf “Sympathy for the devil” een edit gemaakt door onze Juul Geleick, en destijds op single uitgebracht. Juul maakte de edit op verzoek van Lex Harding. Want die vond het originele nummer te lang. De edit…
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Even een kleine waarschuwing, niet vergeten ! [verborgen inhoud]
-
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Bij het doorlopen van mijn collectie constateer ik heel veel te hebben van "Johan Visser", maar helaas verdomde weinig van Ron. Wie heeft er (nieuws)uitzendingen van (bij voorkeur) Radio 10, RTL of Veronica? En wie weet wat hij hedentendage doet?
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Kan me herrinneren dat dit toch wel "anders" was. Iedere woensdagmiddag. Weet niet of er interesse voor is hier, weet nog dat ik zo'n beetje de enigste was die luisterde van mijn vriendenkring. Het werd door de meeste afgedaan als banaal rommelig ordinair. affijn aflevering 1 [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Minister draait plaatjes bij Radio Extra Gold Minister Ronald Plasterk (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) liep in 1973 als 16-jarige jongen mee in de demonstratie voor het behoud van Radio Veronica. Met 150.000 demonstranten toen de grootste ooit. Op zondag 30 augustus haalt hij op internetzender Radio Extra Gold herinneringen daaraan op. Plasterk is te gast in de ‘Zeezender Top ‘74’. Een lijst, samengesteld door de luisteraars van Extra Gold met typische zeezenderplaatjes: herkenningstunes, hits en songs waar jingles uit voortkwamen. Zoals ‘Man Of Action’, ‘Caroline’ en ‘Summer Is Over’. Met presentator Jaap Jansen draait Plasterk de hoogste tien uit de l…
-
- 0 antwoorden
- 665 weergaven
-
-
Luisteraars. In dit topic (of draadje, geheel naar u verlangen wenst) kan joe -uiteindelijk- gaan luisteren naar de opnames die ongeveer vijftien jaar lang op de website van de VPRO hebben gestaan, namelijk van alle 330 (en een beetje) uitzendingen van RonFlonFlon met Jacques Plafond: het enige radioprogramma met 100% muziek én 100% gesproken woord. Er was wellicht iets bij, waarvan joe dacht, hé! Daar pik ik tussen neus en lippen door iets van mee. ^_^ Beginnen bij het begin is altijd een beetje afgezaagd, maar het begin is nou eenmaal het begin, dus om bij het begin te beginnen is wel juist datgene wat er van een begin verwacht wordt. Om te beginnen hier de allereerste …
-
-
- 14 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 2 followers
-
-