Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
en weer een dag dichter bij de gedwongen sluiting... [verborgen inhoud] hierin staan de files die ik van vrijdag 11 augustus 1967 heb verzameld Groet,Jan
-
-
- 3 antwoorden
- 878 weergaven
-
-
Het loopt weer tegen 31 Augustus aan en de cowboys op marktplaats worden weer actief... Man, ik kan me hier gruwelijk aan ergeren. Jullie ook? Ze hebben een bandje en dan denken ze dat ze de "heilige graal" hebben, maken er 4 kopietjes van en... verkopen maar. Ergerlijk..... Henk Kruize
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Op Zaterdagmiddag 24 Augustus waren er weer live uitzendingen van de Engelse DJ's aan boord van de Jeanine omdat er geen actuele Vlaamse tapes meer waren. Om 15 uur wordt er een oude tape herhaald van "Mr.Galaxy", dus als je in het begin van de opname hoort dat het "13 uur" is, tel er dan maar 3 uurtjes bij. Het signaal van Atlantis was vreemd genoeg die Zaterdagmiddag en stuk minder als normaal... Ook was "Mr. Galaxy", weet iemand trouwens zijn echte naam, niet echt een favoriete DJ van mij, ik denk dat ie in clubs en zalen beter uit de verf kwam dan op de radio. Radio Atlantis - 24 Augustus 1974 - 16:04-16:57 uur - "Muziek voor Eva" - Mr.Galaxy …
-
-
- 14 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Voor het geval dat Veronica haar fm licentie zou kunnen verliezen is er al op ingespeeld. Dit schip dat een tijdje uit de kust van Skeveningen ligt kan onmiddellijk de uitzendingen overnemen. Bevoorrading dmv een heli die op het helideck kan landen en een kraan aanboord om de richtantennes in de mast te hangen die nog rechter op het schip gezet zal worden. Dat gaat wat worden. Zie hier [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 556 weergaven
-
-
Ter informatie: [verborgen inhoud] Piet.
-
-
- 1 antwoord
- 959 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Hierna nog vier dagen... De files van 10 augustus die ik op harddisk heb staan: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ik weet niet of er dubbelen zijn, maar vast wel. Dat was het weer, tot morgen Jan
-
- 0 antwoorden
- 653 weergaven
-
-
Op 3 Maart 1974 werden de uitzendingen van Radio Atlantis, enigszins onverwacht, onderbroken door activisten van de Vlaamse "Taal Aktie Kommittee" die live aan boord van de "Jeanine" de uitzendingen overnamen. Adriaan van Landschoot had toen ook al zijn eigen politieke bezigheden maar of hij hier ook echt achterstond? Er is veel informatie te vinden op deze link: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Om nog eens terug te horen, opgenomen in Geldrop. Groet Henk Kruize
-
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Op 13 Juni 1970 was RNI tijdelijk in de lucht als "Radio Caroline", een samenwerking van Meister en Bollier met Ronan O'Rahilly die zijn kruistocht tegen labour prime minister Harold Wilson was begonnen. Het was ook voor het eerst dat een zeezender zich liet leiden door politieke propaganda. Gelukkig is het bij deze uitzendingen gebleven. Op de ochtend van 13 Juni 1970 begonnen de uitzendingen van RNI als Radio Caroline. Luister naar de opname die ik met jullie wil delen (met dank aan Hans Knot) Om 05:30uur wordt de zender opgestart en beginnen de eerste "Caroline" uitzendingen vanaf de Mebo-2. Vier uur en 11 minuten duurt de opname en je hoort Roger Day en Andy…
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Hier een uur breakfast show van Mark Roman: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Bedankt voor de correcties op de vorige serie! Groet, Jan
-
- 0 antwoorden
- 832 weergaven
-
-
Het was in Europa sinds WO-2 niet meer voorgekomen dat een radiostation gestoord werd zodat men het niet kon beluisteren, toch zette de Engelse regering dit wapen in om de uitzendingen van RNI te dwarsbomen. De stoorzender werd pas uit de lucht gehaald toen de Mebo-2 op 23 Juli 1970 haar uitzendingen voor de Engelse kust staakte en opnieuw positie koos voor de kust van Scheveningen. Toch weerhield het er mij niet van om toch te blijven luisteren naar RNI, ondanks dat gejengel er tussendoor, wat mijn moeder deed opmerken, op zijn Brabants "Jonguh, wordde ur nouw nie hilemol gek van?"... Radiofans zijn soms net wezens van een andere planeet..... Radio No…
-
-
- 16 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Het is heel slecht weer op de Noordzee op 21 Mei 1977 en het zendschip Mi Amigo wordt alle kanten uit gesmeten door de hoge golven, toch gaan de uitzendingen gewoon door en probeert Marc Jacobs zo goed en zo kwaad als het kan de Top 50 te presenteren. Voor de luisteraar wel leuk als je tijdens de aankondigingen van Marc het schip hoort rammelen, voor Marc was dat toch wat minder leuk. Opgenomen in Geldrop. Mi Amigo - 21 Mei 1977 - live Marc Jacobs - 12:00uur-14:30 uur. Een kleine opmerking, tijdens het digitaliseren ben ik vergeten om de mp3 recorder terug te zetten van 320kbps naar 128kbps, dus het is een redelijk groot bestand geworden, maar dat mag de pret ni…
-
-
- 4 antwoorden
- 788 weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 801 weergaven
-
-
Big L 's last days... Hier de files die ik de afgelopen jaren heb verzameld van deze dag: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Groet, Jan
-
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Op 21 Oktober 1966 gebeurde er een ramp in het plaatsje Aberfan in Wales waar een school werd bedolven door een afvalberg van een kolenmijn. Uiteraard werd dit nieuws door vele radiostations gebracht, alsook Swinging Radio England. Om te delen, de "Midnight early" show van Bruce Wayne, waarin hij het ook heeft over deze ramp. Swinging Radio England 22 Oktober 1966 01:55 uur - 03:25 uur (volgens mijn gegevens) Bruce Wayne - "Midnight Early Show" [verborgen inhoud] Groet Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 859 weergaven
-
-
KING Radio was de opvolger van Radio Invicta, het station sloeg helemaal niet aan en werd als snel de basis voor het nieuwe Radio 390. Om te delen, een opname van (volgens mijn gegevens) 23 mei 1965 van Roger Gomez en een klein stukje van Mike en Mandy Raven, het enigste echtpaar dat ooit samen een programma presenteerde op een zeezender. In 1974 hoorde je ook soms Mike Ross op RNI met zijn echtgenote Sheila, maar dat was geen vast programma. KING Radio - 23Mei 1965 - Roger Gomez en Mike en Mandy Raven [verborgen inhoud] Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 557 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 619 weergaven
-
-
Op verzoek, zojuist gedigitaliseerd van een "Concertape" van de firma "Tandy"... 2 afleveringen van Northsea Gold. Als je in 1988 10 van die bandjes van Tandy kocht kon je er 4 na een jaar of 5 apart houden "om te bakken" want die dingen plakten daarna als een gek, de andere 6 bleven vaak in prima staat. De band waar deze opnames op stonden is na 34 jaar nog steeds van prima kwaliteit. Caroline 558 13 Juni 20-21 uur [verborgen inhoud] Caroline 558 15 Juni 20-21 uur [verborgen inhoud] Sounds fine with Caroline Groet Henk Kruize
-
-
- 15 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
In mijn archief zit al jaren een korte opname van wat "stukjes" REM-Radio Noordzee maar ook o.a. aankondigingen op TV-Noordzee, wat commercials en info over de nieuw opgerichte TROS. Dit alles uit 1964, leek me wel leuk om te delen. [verborgen inhoud] Groet Henk Kruize
-
-
- 4 antwoorden
- 736 weergaven
-
-
Na een dagje testen op 4 December 1966 beginnen een dag later de officiele uitzendingen van Radio Hauriki om 06:00 uur met Paddy O'Donnell. De "Tiri" was het eerste zendschip dat grotendeels van hout was. Later zou de "Tiri" op de rotsen lopen, onherstelbaar worden beschadigd, en het schip werd toen vervangen door de "Kapuni" die al snel de naam "Tiri-2" kreeg. Radio Hauraki (Nieuw Zeeland) 5 December 1966 - 06:00uur tot 06:30 uur met Paddy O'Donnell [verborgen inhoud] Leuk stukje radio geschiedenis om te delen. Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 572 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Paul Kaye 5 augustus 1967 's-ochtends. Twee files, een ervan heb ik gisteren ook al gepost, alleen een erg doffe, zachte versie. Ik heb hem vervangen door een iets opgekrikte versie. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Groet, Jan
-
- 0 antwoorden
- 769 weergaven
-
-
Radio Atlantis maakte een goede start op 15 Juli 1973 dankzij de krachtige zender aan boord van de Mi Amigo. Bij deze deel ik met jullie de Top 40 van 5 Augustus 1973. Een opname, helaas, in 2 delen. Als eerste Luk van Kapellen van 14:06 uur tot 15:00 uur met de nummers 39 tot 18.. en, Luk maakt een verspreking aan het begin, hij heeft het over Zondag 6 Augustus, maar het is toch echt 5 Augustus. Helaas zit er vanaf ongeveer 14:31 uur een hinderlijke fluittoon in dit deel, het 2e deel is Tony Houston van 16:00 tot 17:00 uur en de nummers 10 tot 1 en wat tips. Luk van Kapellen [verborgen inhoud] Tony Houston [verborgen inhoud] Have fun…
-
- 0 antwoorden
- 676 weergaven
-