Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
Hierna nog vier dagen... De files van 10 augustus die ik op harddisk heb staan: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ik weet niet of er dubbelen zijn, maar vast wel. Dat was het weer, tot morgen Jan
-
- 0 antwoorden
- 652 weergaven
-
-
Het is heel slecht weer op de Noordzee op 21 Mei 1977 en het zendschip Mi Amigo wordt alle kanten uit gesmeten door de hoge golven, toch gaan de uitzendingen gewoon door en probeert Marc Jacobs zo goed en zo kwaad als het kan de Top 50 te presenteren. Voor de luisteraar wel leuk als je tijdens de aankondigingen van Marc het schip hoort rammelen, voor Marc was dat toch wat minder leuk. Opgenomen in Geldrop. Mi Amigo - 21 Mei 1977 - live Marc Jacobs - 12:00uur-14:30 uur. Een kleine opmerking, tijdens het digitaliseren ben ik vergeten om de mp3 recorder terug te zetten van 320kbps naar 128kbps, dus het is een redelijk groot bestand geworden, maar dat mag de pret ni…
-
-
- 4 antwoorden
- 787 weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Big L 's last days... Hier de files die ik de afgelopen jaren heb verzameld van deze dag: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Groet, Jan
-
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hier een uur breakfast show van Mark Roman: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Bedankt voor de correcties op de vorige serie! Groet, Jan
-
- 0 antwoorden
- 831 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 801 weergaven
-
-
1967, het is al weer 55 jaar geleden dat Engeland toen, gedwongen, afscheid moest nemen van haar piratenzenders, vanaf oude legerforten en schepen in de internationale wateren voor de kust van de United Kingdom. Ik heb gemerkt dat er hier nogal wat fans zijn van Radio 390, ofwel in het Engels met wat flair... "Reediejooh thrie naine ooh" en daarom het laatste half uur van het station hier als download. Graham Gill met "Teatime tunes", daarna het nieuws en dan start, vanaf band, op de Ferrograph recorder in de studio, "On the scene"... na Alan Price met "The house that Jack build" krijgt de tape een fade-out en kondigt Edward Cole de sluiting van het station aan. …
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Nog een keer Swinging Radio England, nu met DJ Larry Dean, in het boek "Offshore Radio" van Gerry Bishop zie je op de pagina's 54 en 55 2 leuke foto's van Larry Dean in in actie. S.R.E. met Larry Dean en volgens mijn gegevens op 19 Juni 1966 van 12:29 uur tot 13:32 uur Time for the Boss Jocks. [verborgen inhoud] Henk Kruize
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Op 21 Oktober 1966 gebeurde er een ramp in het plaatsje Aberfan in Wales waar een school werd bedolven door een afvalberg van een kolenmijn. Uiteraard werd dit nieuws door vele radiostations gebracht, alsook Swinging Radio England. Om te delen, de "Midnight early" show van Bruce Wayne, waarin hij het ook heeft over deze ramp. Swinging Radio England 22 Oktober 1966 01:55 uur - 03:25 uur (volgens mijn gegevens) Bruce Wayne - "Midnight Early Show" [verborgen inhoud] Groet Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 858 weergaven
-
-
KING Radio was de opvolger van Radio Invicta, het station sloeg helemaal niet aan en werd als snel de basis voor het nieuwe Radio 390. Om te delen, een opname van (volgens mijn gegevens) 23 mei 1965 van Roger Gomez en een klein stukje van Mike en Mandy Raven, het enigste echtpaar dat ooit samen een programma presenteerde op een zeezender. In 1974 hoorde je ook soms Mike Ross op RNI met zijn echtgenote Sheila, maar dat was geen vast programma. KING Radio - 23Mei 1965 - Roger Gomez en Mike en Mandy Raven [verborgen inhoud] Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 557 weergaven
-
-
This is edited recording unfortunately, but it is an example of the Radio Atlantis Top 40 with Moses Van den Berg and Luc Van Kapallen. It runs from 1415-1505 and is air checked to 15 minutes. [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 619 weergaven
-
-
In mijn archief zit al jaren een korte opname van wat "stukjes" REM-Radio Noordzee maar ook o.a. aankondigingen op TV-Noordzee, wat commercials en info over de nieuw opgerichte TROS. Dit alles uit 1964, leek me wel leuk om te delen. [verborgen inhoud] Groet Henk Kruize
-
-
- 4 antwoorden
- 735 weergaven
-
-
Na een dagje testen op 4 December 1966 beginnen een dag later de officiele uitzendingen van Radio Hauriki om 06:00 uur met Paddy O'Donnell. De "Tiri" was het eerste zendschip dat grotendeels van hout was. Later zou de "Tiri" op de rotsen lopen, onherstelbaar worden beschadigd, en het schip werd toen vervangen door de "Kapuni" die al snel de naam "Tiri-2" kreeg. Radio Hauraki (Nieuw Zeeland) 5 December 1966 - 06:00uur tot 06:30 uur met Paddy O'Donnell [verborgen inhoud] Leuk stukje radio geschiedenis om te delen. Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 572 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
"Wie heeft deze show in zijn collectie en is bereid om hem hier te plaatsen?"
-
-
- 1 antwoord
- 969 weergaven
-
-
Paul Kaye 5 augustus 1967 's-ochtends. Twee files, een ervan heb ik gisteren ook al gepost, alleen een erg doffe, zachte versie. Ik heb hem vervangen door een iets opgekrikte versie. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Groet, Jan
-
- 0 antwoorden
- 768 weergaven
-
-
Radio Atlantis maakte een goede start op 15 Juli 1973 dankzij de krachtige zender aan boord van de Mi Amigo. Bij deze deel ik met jullie de Top 40 van 5 Augustus 1973. Een opname, helaas, in 2 delen. Als eerste Luk van Kapellen van 14:06 uur tot 15:00 uur met de nummers 39 tot 18.. en, Luk maakt een verspreking aan het begin, hij heeft het over Zondag 6 Augustus, maar het is toch echt 5 Augustus. Helaas zit er vanaf ongeveer 14:31 uur een hinderlijke fluittoon in dit deel, het 2e deel is Tony Houston van 16:00 tot 17:00 uur en de nummers 10 tot 1 en wat tips. Luk van Kapellen [verborgen inhoud] Tony Houston [verborgen inhoud] Have fun…
-
- 0 antwoorden
- 676 weergaven
-
-
Op Zaterdag 5 Augustus begon de laatste dag van Radio 355... Radio 227 was een weekje daarvoor al uit de lucht en met de closedown van Radio 355 waren de dagen als zendschip voor de "Laissez Faire" geteld. Het laatste uur van Radio 355 liep nog een beetje door na middernacht dus eigenlijk is de closedown datum 6 Augustus. Bij deze, omdat het vandaag 55 jaar geleden is, het laatste uur van Radio 355 uitgezonden op 5 Augustus van 23:04 uur tot 00:20 uur [verborgen inhoud] Groet Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 649 weergaven
-
-
Aftellen voor Radio London, na vandaag, 55 jaar geleden, hadden ze nog 10 dagen voor de boeg en toen was het over. Een leuke opname van Paul Kaye in de ochtend op 4 Augustus 1967 van 09:38 uur tot 10:32 uur, veel leuke hits uit de Fabulous Fourty en, wel leuk om op te merken, na bijna elke plaat een tijdmelding van Paul. [verborgen inhoud] En mocht je de een na laatste fab fourty nog willen inzien? Ga dan naar deze link... Radio London - Field's Fab Forty - 30th July 1967 Groet Henk Kruize
-
-
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
5 Augustus 1967 was de laatste dag voor Radio 355... eigenlijk 6 Augustus omdat men een paar minuten na middernacht pas uit de lucht ging. Vandaag, 55 jaar geleden, begon Radio 355 aan hun een-na-laatste dag. Een opname van de Breakfast show, in 2 delen, met Martin Kayne op 4 Augustus 1967 deel-1 06:30-07:00 uur [verborgen inhoud] deel-2 07:40-08:10 uur [verborgen inhoud] Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 419 weergaven
-
-
Oktober 1966, het zat er bijna op voor Swinging Radio England, 4 November 1966 ging de stekker er uit. Gary Stevens, een DJ van het Amerikaanse WMCA, maakte ook pre-recorded shows voor SRE en ook voor Radio City. Heerlijk, de sound van Amerikaanse radio in de jaren 60, snel, veel echo en heel veel hits... Dit is een van de laatste, want SRE had nog maar 3 weekjes te gaan.... [verborgen inhoud] Met dank aan Harm Koenders Het zendschip, de "Laissez Faire" heeft na de closedown van Radio 355 en Radio 227 nog jaren gevaren als "Earl J. Conrad" en is in 2013 uit de vaart genomen [verborgen inhoud] Groet Henk Kruiz…
-
-
- 1 antwoord
- 723 weergaven
-
-
De antenne is tijdelijk want het schip blijft kapseizen als ik een mast erop zet.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Op Zondag 25 Maart 1973 was Radio Caroline bijna de hele ochtend uit de ether, pas na half een kwamen ze terug in de lucht, toch bleven ze de hele middag problemen houden met de generator en keer op keer sloeg dat ding af. Die Zondagmiddag snel een band op de recorder gelegd, alleen... ik had nog maar 1 tape met 1 leeg spoor over, dus... wat geknipt in de platen die middag, als 17 jarige toen had ik wat "cash-flow" problemen en nieuwe tapes waren duur, vandaar. Toch is het, ondanks al het geknip, is het nog een leuk overzicht geworden van de problemen waarmee ze toen aan boord te maken hadden. Je hoort Peter Brain (=Peter van Dam), Dominee Toornvliet en daarna de "C…
-
- 0 antwoorden
- 989 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 939 weergaven
-