Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.200 discussies in dit forum
-
Veel vijftigers en zestigers weten nog waar ze waren toen de populaire radiopiraat Veronica stopte met uitzenden omdat het kabinet dat had verboden. Op 31 augustus 1974, van vijf tot zes uur 's middags, luisterden talloze jongeren met betraande ogen naar 'Het Laatste Uur' van de zeezender. Het eindigde met een tikkende klok en een emotionele toespraak van presentator Rob Out: 'Bij het afscheid nemen van Veronica sterft ook een beetje de democratie in Nederland. Dat spijt mij… voor Nederland.' [verborgen inhoud]
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 588 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Excuses, de juiste schrijfwijze is mij niet bekend.
-
- 1 antwoord
- 926 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 952 weergaven
-
-
-
Juul je vertelde laatst dat bij een Veronica reünie het vaak een hele tour is om alle dj s bij elkaar te hebben omdat de een niet goed gaat met de ander enz... Dat is natuurlijk niets nieuws, in de muziekwereld gaat het net zo. Maar ik krijg de indruk dat zo n situatie met de Veronica technici niet of in veel mindere mate bestaat. Klopt dat gevoel?
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 564 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 620 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 629 weergaven
-
-
jubileumprogramma reunie 19 april 1990 op de Minerva
-
- 0 antwoorden
- 982 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] De opname komt uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 587 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 954 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 771 weergaven
-
-
Misschien heb ik deze al eerder geplaatst... [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 1 antwoord
- 611 weergaven
-
-
Advertentie 6 Oktober 1961. By the way, ik zoek Tip parade en Top 40 uitzendingen uit de jaren 60. Bij voorbaat dank. Groeten, Cor de Boer.
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 742 weergaven
-
-
Voor wie ze nog niet heeft: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server RNI-Fri4thJune1971-AlanWest-1804-2000 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Fons Radio Caroline Gangboord - Johan Visser 27-07-79 1600 - 1730 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 588 weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server Delmare__10.06.1979__12.02_to_13.52__Peter_Vd_Holst-Ronald_Bakker__Opening-SundaySpecial [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 786 weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server Radio Atlanta Bob Scott [verborgen inhoud] Radio Atlanta [verborgen inhoud] R N I ABeirens [verborgen inhoud] Radio England [verborgen inhoud] Radio Mi Amigo A1 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-