Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Elke dag luister ik in mijn "mancave" nog lekker naar wat leuke oude zeezenderopnames en dan waan je jezelf weer in die tijd.... Zo ook met deze opnames van Radio Mi Amigo, man, da's vandaag al weer 45 jaar geleden, daar zitten al weer de nodige generaties tussen. 1979 was een jaar waar ik goede herinneringen aan heb, wel was het een hele slechte zomer, in mijn 3 weken vakantie...regen, regen, regen en nog eens regen. Met de auto naar Scheveningen, radiocassette recorder meenemen en tijdens de strandwandeling Caroline of Mi Amigo opnemen... Jaszak vol met lege C60 bandjes die natuurlijk bij thuiskomst direct beluisterd werden. Mijn echtgenote zag het met lede ogen aa…

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 929 weergaven
  2. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

playback-16-februari-1964 … lees verder... Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 16 februari 20.00 -22.00 uur en woensdag 19 februari 2014, 21.00 - 23.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Frans de Graaff Techniek: Jaap Lensen ​16 februari 1964 Veel vlot werk vandaag. Wat dacht je van Fun Fun Fun van The Beach Boys, op weg naar de top in Amerika. En meteen erachteraan Johny Cash met Understand Your Man, compleet met lekker jengelende gitaar… Ook groepen als The Four Seasons (Stay!) en The Cascades laten van zic…

• 0 antwoorden
    • 928 weergaven
  3. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server Veronica675_310807_1700-1800(Lexjo_141273_19-20) [verborgen inhoud]

4. Afgelopen zaterdag liep het niet helemaal zoals de bedoeling is, de start was van een oud programma, maar na een berichtje naar 'boordtechnicus' Ad B startte uiteindelijk het juiste programma. Zaterdag gaan we er van uit dat alles in orde komt zodat ook het door Rob Schel aangeleverde plaatje dat de DDT golf van de jaren 60 heeft overleefd kunnen horen. Voor wie dit raadsels zijn, dat is voorlopig ook de bedoeling

• 1 antwoord
    • 928 weergaven
  5. [verborgen inhoud] Radio Delmare - Rene de Leeuw - The history of the Aegir - Maart 1979

• 0 antwoorden
    • 928 weergaven
  6. Radio Monique [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 928 weergaven
  7. Started by franje,

25 mei 20.00-22.00. Herhaling: woensdagavond, 21.00-23.00 uur. Net uitgebracht, en meteen bij ons gedraaid: No Particular Place To Go van Chuck Berry, vrolijke muziek die de Top 10 gaat halen. Aan vrolijke muziek verder geen gebrek. Brian Wilson is weer flink vertegenwoordigd. Natuurlijk met z'n eigen Beach Boys (I Get Around) maar ook met twee van z'n andere projecten: The Honeys met He's a Doll, en een co-productie met Gary Usher: Sacramento, gezongen door Gary zelf, en wie horen we op de achtergrond? Dat zijn weer The Honeys. Twee orenspitsers: Jackie DeShannon met Hold Your Head High, dat ze samen schreef met Randy Newman, en luister vooral naar Toni Wine. Wie ze…

• 0 antwoorden
    • 928 weergaven
  8. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 928 weergaven
  9. Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 928 weergaven
  10. Van de Golden Radio NL server Caroline-Monique 963 22-12-1986 Onbekend Herbert Visser [verborgen inhoud] Caroline-Monique 963 26-12-1986 Mark Dave Herbert [verborgen inhoud] Monique 00-00-1980's [verborgen inhoud] Monique 12-07-1987 Jan Veltkamp Hit Museum [verborgen inhoud] Monique 819 15-11-1987 Erwin vd Bliek Top 50 [verborgen inhoud] Monique 963 11-06-1985 Onbekend Bart Steenman [verborgen inhoud] Monique 963 15-12-1984 Test Broadcast [verborgen inhoud] Monique 963 16-12-1984 Rob Harthold …

11. Twee uur Paul Jackson uit maart 1987. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 927 weergaven
  12. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 927 weergaven
  13. Ik ben op zoek naar deze opname : RNI-1974-06-06-2100-2200-DaffyDonAllan (FM of studio) in goede kwaliteit. Ik heb een 64 kb mp3 gevonden, maar die klinkt helaas niet zo goed. Een andere kwalitatief goede opname van Daffy Don Allen uit de periode 1-6 Juni 1974 is ook van harte welkom.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 7 antwoorden
    • 927 weergaven
  14. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 927 weergaven
  15. Started by Danny Van Vlaanderen,

Gevonden op het www ... Lang voor mijn tijd Enjoy ! [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 927 weergaven
  16. Started by Vincent,

Uurtje met Maarten de Jong. [verborgen inhoud]

17. Laser 558 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 927 weergaven
  18. Started by Vincent,

Nog een poptiek met Wim van de Valk. [verborgen inhoud]

19. Started by Pd2pk,

Beste Radiovrienden . Op mijn speurtocht naar altijd leuke zeezender spullen hoe klein ook, een leuke vondst van niet zo lang geleden . Via een kennis in België kwamen deze kaarten van Mi Amigo bij een opruiming van zolder ( blanco ongelopen kaarten ) Hij wist mij te vertellen dat de kaarten bij een studio bezoek aan playa in 1977 aan hem gegeven zijn . Ook wist hij mij te vertellen dat Stan Haag veel van deze kaarten verstuurde als er een plaat voor iemand in zijn jukebox gedraaid zou worden. Stan gaf dan datum en tijd door op deze kaart die dan vervolgens bij de mensen thuis kwam per post . Bij deze gewoon een paar kaarten ma…

20. Deze opname komt uit het archief van Emile Grivel. [verborgen inhoud] Op deze dag zou er een link-up komen met RNI, ik heb nog geen opname kunnen vin den, waar je die link-up dan ook werkelijk hoort. Ik heb wel een opname gehoord, waar je Graham Gill het nieuws hoort lezen via Caroline, maar volgens mij werd daar RNI-FM "doorgeprikt".

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 18 antwoorden
    • 927 weergaven
  21. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 926 weergaven
  22. Started by Danny Van Vlaanderen,

Heb nog iets gevonden voor jullie ... van lang geleden. Een programma van Caroline North van Freddie Beare en Charles Brown (nieuwjaarsdag 1968) Vriendelijke groeten, Danny [verborgen inhoud] Heb hierbij ook eens pixeldrain uitgetest en véél beter bevonden dan zippyshare (veel minder virussen en opstartschermen) !

• 3 antwoorden
    • 926 weergaven
  23. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Excuses, de juiste schrijfwijze is mij niet bekend.

• 1 antwoord
    • 926 weergaven
  24. Started by martinja,

London060867MarkRoman-IanDamon [verborgen inhoud] London13081967LastMarkRoman17001800 [verborgen inhoud]

25. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 926 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.