Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.189 discussies in dit forum
-
Laser 558: [verborgen inhoud] Monique 963: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 603 weergaven
-
-
Dit is wederom een FM opname in prachtige kwaliteit uit het archief van Helmut Slawik. Na ongeveer 38 minuten in deze opname kun je beluisteren wat al eerder deze week besproken is in het draadje van Brian McKenzie. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 603 weergaven
-
-
In m,'n audio archief kwam ik gisteren een opname van dit programma tegen, waarvan ik me afvraag of het soms van een "meeloopband" aan boord komt. De kwaliteit is echt prachtig. Dit programma is al vaak gedeeld uit verschillende bronnen, maar ik kan me niet herinneren dat het in zo'n mooie kwaliteit was. Hoe ik aan dit programma kom weet ik niet. [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 603 weergaven
-
-
Ik was een stukje Don Allen aan het afluisteren (een mens moet toch wat op een woensdagmiddag) en kwam iets grappigs tegen. Don Allen draait het nummer Hello DJ van Dan Bowman en geeft er commentaar op. Opname is uit juni 1973 overigens. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 603 weergaven
-
-
Na 31 jaar was Nick Richards weer op Caroline North te beluisteren. Zo klonk het in april 1985 op Caroline vanaf the Ross Revenge in internationale wateren. [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 603 weergaven
-
-
Zat vanmorgen naar deze opname te luisteren en misschien wel leuk, Marc Jacobs heeft een fotoserie gepubliceerd en op 1 van die foto's zie je Marc aan dek "in bad" in een oude vrieskist. In deze opname, op 1uur 47 minuten heeft Marc het daarover. En, het was de 600ste Baken 16. Leuke Nostalgie van alweer 46 jaar geleden, 1979 was een heel leuk "zeezender" jaar... In die zomer met mijn toenmalige echtgenote regelmatig naar het strand gegaan, Scheveningen, radiocassette recorder mee met een aantal lege cassettes en opnemen tijdens de wandeling.... En het weer???? Dat was triest, dieptriest, veel, heel veel regen en als het niet regende dan striemde op het strand het zand i…
-
Caroline30051966JackSpector [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 603 weergaven
- 1 follower
-
-
Titel zegt het al, een cassette met Laser Jingles. [verborgen inhoud] Laser - jingles - la01.mp3
-
- 0 antwoorden
- 603 weergaven
-
-
Uit het archief van Douwe Dijkstra, vers van de recorder: [verborgen inhoud] RNI-19700228-1855-1930-RogerDay-RogerDayShow [verborgen inhoud] RNI-19700228-1930-2000-HorstReiner [verborgen inhoud] RNI-19700228-2000-2100-AndyArcher-AndyArcherShow [verborgen inhoud] RNI-19700228-2100-2110-CarlMitchell-CarlMitchellShow
-
-
- 1 antwoord
- 602 weergaven
- 1 follower
-
-
Twee keer drie kwartier John Lewis. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 602 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19780402-1855-1938-JohanVisser-BrianMartin-GoudenVanDagen - [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 602 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 602 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 602 weergaven
-
-
Een alleraardigst programma van Lex met Gerard de Vries. Tweede Kerstdag 1968. Als ik dit zo terug hoor ben ik niet zo stuk van mijn technische kunsten..... [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 602 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De gulle gever is Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 602 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Laser576-19870202-terugBrendaLee0559-0644-B8174.MP3 Zojuist digitaal omgezet, opname Oostende
-
-
- 1 antwoord
- 602 weergaven
-
-
Radio Caroline 319 Schoonschip Herman de Graaf 6-5-1979 Het zijn een blijven hele oude cassettes. [verborgen inhoud] Have Fun 538 Jingle all the way
-
- 0 antwoorden
- 601 weergaven
-
-
Hallo allemaal, In mijn VHS opnames nog enkele items gedigitaliseerd. Het eerste zijn de nieuws items van BRT en NOS op 19-08-1989 over de schandalige raid op de Ross Revenge. Caroline zou later toch nog op lager vermogen terug in de lucht komen: pixeldrainRaid Ross Revenge 19-08-1989 - BRT.mp4This file has been shared with you on pixeldrainpixeldrainRaid Ross Revenge 19-08-1989 - NOS.mp4This file has been shared with you on pixeldrainHet tweede is een item over the Peace Ship. Abie Nathan wilde het schip laten zinken in de Middelandse Zee in 1993, wat werd afgeraden: pixeldrainThe Peace Ship.mp4This file has been shared with you on pixeldrainAlvast veel kijkgenot, Frank
-
-
- 3 antwoorden
- 601 weergaven
-
-
Ach, kijk naar deze lijst en geef toe: wat werd er toch veel uitstekende muziek gemaakt in '65; de pomuziek werd kennelijk volwassen. Genoeg keus en afwisseling voor iedereen. Ik licht er even de eerste single van Reparata and the Delrons uit. We kennen ze hier eigenlijk alleen van .., ja, je weet het vast nog wel. Als je van The Shangri Las hield/houdt, dan is dit I Can Tell onmiddellijk herkenbaar. The Lettermen waren een prima vocal groep maar meestal wat aan de slome kant. Hun cover van een oude Jimmy Rodgers hit is een stuk steviger. Doet overigens wel behoorlijk aan Silhouettes denken, maar dat kwam later uit. Een paar orenstrelers van het tweede uur. Daar treffen w…
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Je hoort Tineke tot 23:00 en daarna Chiel Montagne tot 24:00. Nadat de uitzendingen van Radio Veronica zijn afgelopen draait Ad aan de afstemknop van z'n radio en stemt hij af op RNI. Om de beleving van radio luisteren op die eerste Januari 1974 optimaal tot z'n recht te laten komen heb ik de opname niet geknipt in een stuk Veronica en een stuk RNI, maar helemaal intact gelaten. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 601 weergaven
-
-
Voor de liefhebbers, de eerste aflevering van de Vader Abraham show. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 601 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 601 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 3 januari 2015 20.00- 22.00 uur en 8 januari 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Jan Lahmeijer 3 januari 1966 Fris en vrolijk het nieuwe jaar 1966 in, en het belooft een bijzonder jaar te worden. Grote namen zoals de Beatles, Bob Dylan, Paul Simon hebben in het afgelopen jaar al flinke hoogten bereikt, en daar lijkt voorlopig geen eind aan te komen. Andere artiesten die… lees verder > [verborgen inhoud]
-
Een hele serie testuitzendingen van Laser Hot Hits. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] En een reguliere uitzending: [verborgen inhoud] En dat waren dan de laatste Laser opnamen uit decollectie van Wim.
-
- 0 antwoorden
- 601 weergaven
-