Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.189 discussies in dit forum
-
Goedemiddag, Zijn de eerste 2 uren van deze top 100 (Nrs.100 t/m 61) nog ergens te beluisteren?
-
Caroline-19740503-2100-2000-RobbEden http://www53.zippyshare.com/v/64957549/file.html
-
- 0 antwoorden
- 777 weergaven
-
-
Hallo allemaal, Voor een klein nieuwsoverzicht 1969 zoek ik een fragment van Robbie Dal op Radio Veronica. Heeft iemand een "stukje" mp3 voor mij ? Alvast bedankt, Fred
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Een interview met Dale in de Veronica studio. Ik vond Robbie wel aardig maar hij wilde wel weten dat ie "de beroemde Robbie was". Later kwam ik hem wel eens tegen en was ie een heel stuk "aardiger'............... foto: Douwe Dijkstra - 2007 Loosdrecht
-
-
- 4 antwoorden
- 664 weergaven
- 1 follower
-
-
De ochtend na 14 augustus 1967. The Breakfastshow met Robbie Dale op Caroline South (15/08/1967) Geniet ervan ... [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 718 weergaven
-
-
Robbie Dale overleden. [verborgen inhoud]
-
-
- 13 antwoorden
- 8,2k weergaven
-
-
Robbie Dale's Diary * 21st April 1940 † 31st August 2021 Recollections of his time at Radio Caroline South, Radio Veronica, TROS and Sunshine Radio 272 pictures and 1 video Klik op het foto: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 770 weergaven
-
-
Radiotag in Erkrath 3rd Sept. 2005
-
- 0 antwoorden
- 551 weergaven
-
-
Folks, Here are a couple of files from RNI on 23rd July 1974, but they run too fast. Could I ask a kind friend if they could slow these recordings to the correct speed??? I am not able to do it with any great success. Many thanks Ian [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 961 weergaven
-
-
It was very sad to hear of the death of Robin (Adcroft) Banks today. He was one of my favourite voices on RNI. Here he is presenting one of his first programmes on 27th August 1973. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
De Veronicadag in Rock Art van 31 augustus 2015, met ook stukje met platen van mijzelf. Is meen ik nog nooit aangeboden. [verborgen inhoud] Rob
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Ik heb begrepen dat op die dag programma s worden opgenomen die een dag later op de stream te horen zullen zijn . Maar wie gaat behalve onze Ad nog meer presenteren ?
-
- 25 antwoorden
- 5,4k weergaven
-
-
Zijn er nog meer mensen geweest? Wij vandaag toevallig en troffen daar de stand aan met als titel "The day the music died" Leuk staan praten met de medewerkers. 1 ervan had ik al eens ontmoet op mijn werk waar hij kwam vragen of wij de kleurcode konden achterhalen van de Veronica drive-in show bus dus het gesprek kwam toen al gauw op Veronica natuurlijk. Vandaag zag ik waar hij die voor nodig was, hij heeft dat mooie model gemaakt van de bus, evenals werkelijk geweldige modellen van de Norderney, de Mebo II en het schip Mi Amigo. Verder nog wat dingetjes gekocht waaronder een radio Veronica 192 shirt, stickers en een mooie poster van de Norderney. Verder nog weer ee…
-
Roger Day is one of the most distinctive voices of the British offshore era. At the Erkrath Radio Day in Hilden in October 2017, Martin van der Ven spoke to Roger about his fascinating radio career. The complete interview with lots of photos and audio clips can be found here: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 172 weergaven
-
-
Dit komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud] Ik vermoed dat dit in 1968 is opgenomen. Hij zegt dat hij aan boord van Caroline zit, maar dat er op dat moment niet wordt uitgezonden.
-
- 0 antwoorden
- 692 weergaven
-
-
Ik zit nu te luisteren naar een testuitzending van Radio Northsea International met Roger 'Twiggy' Day. Volgens de beschrijving is het een opname van 25 februari 1970 06:16-08:30 uur. Ik twijfel erg over de datum. Roger zegt dat hij net aan boord is gestapt en dat er die dag een nieuwe dj zal beginnen met de naam Johnny Scott. Tevens zegt Roger dat de uitzendingen komende zaterdag om 6 uur beginnen. Nu is bekend dat Roger op 18 februari aan boord van de Mebo ging om daar live tests te doen en ik heb een opname van Johnny Scott van 20 februari. Er is dus veel voor te zeggen dat dit programma dateert van 18 februari, maar dan blijf ik zitten met het feit dat Roger…
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
gevonden op het wereldwijde web ... en van zeer goede kwaliteit. Half uurtje Roger Twiggy Day uit oktober 1966 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 612 weergaven
-
-
Tuurlijk zijn de die hards hier die het allang hebben, maar er zijn er ook die het niet hebben en wel graag zouden willen beluisteren. Van de Golden Radio NL radioserver met dank aan JPL voor het opnemen en uploaden Veronica - 12101973 - 1510-1650 - Rolling Stones Day - Tineke + Tom Collins [4e + 5e Uur] [verborgen inhoud] Veronica - 12101973 - 1700-1740 - Rolling Stones Dag - Lex Harding [verborgen inhoud] Veronica - 12101973 - 2340-0123 - Rolling Stones Dag - Tineke En Frans Van Der Beek [verborgen inhoud] Veronica - 14081972 - 2000-2050 - Klaas Vaak - Herdenkingsprogramma Radio London Special [verborgen inhoud] Veronica02051971Ge…
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 2 followers
-
-
Hallo iedereen Ik ben op zoek naar die uitzendingen van Veronica en de Rolling stones day van 12 Oktober 1973 Ben al een tijdje op zoek geweest, maar weinig resultaat. Mijn dank is groot
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Heeft iemand opnames van de Rolling Stones Story op Radio Veronica (de zeezender)??
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Goedendag, Laatst zocht ik via dit forum naar een bepaalde uitzending en 1 van de forumleden was zo aardig een linkie te plaatsen (bedankt Jan V!). Nu ben ik weer op zoek, maar voor iemand anders, nl. Sjaak Jorritsma, ex-voorzitter van de NL Stones-fanclub. Er is een Veronica-programma uit 1972 met als thema de Rolling Stones-dag die toen gehouden werd, en een piepjonge Sjaak wordt hierin telefonisch geïnterviewd. Hij zou die uitzending heel graag nog eens terug willen horen, kan iemand me aan een mp3tje helpen? Alvast bedankt! De fanclubdag was op 14 oktober 1972 dus die uitzending zal van rond/ op die datum zijn.
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Wie wil programma;s van Ron Bisschop van Radio 192 online plaatsen?
-
- 1 antwoord
- 752 weergaven
-
-
Uit de tijd dat Caroline weer terug was op de Noordzee, roerige maanden achter de rug had en langzaam probeerde op te krabbelen met zowel Nederlandstalige en Engelstalige programma's. Van programmamker Ron Dolman is niet al te veel bewaard gebleven en derhalve deze drie kwartier, waarbij ook leuk is reclames te horen voorbijkomen die waarschijnlijk maar een of twee keer zijn geprogrammeerd Caroline 1973 03 00 1021-1108-RonDolman.mp3, (43.6 MB) http://www.sendspace.com/file/ungnim
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
-
Na een kort ziekbed is voormalig radio Monique discjockey Ron West(57) op donderdag 3 januari 2019 in zijn woonplaats Naaldwijk overleden aan de gevolgen van alvleesklierkanker. Ron West was de discjockey naam van Ronald Koene. Hij begon op jonge leeftijd als discjockey in discotheken en maakte programma’s voor lokale piraten stations. Zijn grote droom was om in de mediawereld te werken . De eerste gelegenheid deed zich voor in 1981 bij zeezender Delmare. Helaas werd het zendschip net voor het uitvaren in de haven van Maassluis in beslag genomen en moest Ron wachten op een nieuwe kans. Die kwam er in 1985 toen radio Monique vanaf de Ross Revenge …
-
- 14 antwoorden
- 8k weergaven
-