Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by scotty,

Reception on this was not good, but still an interesting programme. Does anybody remember morse interference on 962 khz???? 22/07/1974 1955-2100 Steve England 2100-2200 Debbie England http://www.mediafire.com/listen/zjloo1w3ewwl65o/22071974_1955-2100_SteveEngland_2100-2200_DebbieEngland.mp3

• 2 antwoorden
    • 940 weergaven
  2. Started by Jan-Fre,

Atlantis16041974SteveEngland1900-1940

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  3. Started by scotty,

From 50 years ago, 23rd June 1973 its Steve England on the Caroline 389 breakfast show from 0730-0850. https://www.mediafire.com/file/8j54n9cixrcf7yg/23061973_0730-0850_SteveEngland.mp3/file

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  4. Started by scotty,

Here is a short recording of Australian dj Steven Ladd on the evenning show. Quality is fair. http://www.mediafire.com/?ipt3hxtimzs5qh2

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  5. gedurende 1986 heeft Stevie Lane een aantal programma's gepresenteerd op Radio Caroline en ik mis helaas opnames van haar in mijn Caroline collectie. Heeft iemand opnames van haar programma's en wil ze met me delen? Zou heel fijn zijn. Groet Henk Kruize (Copyright foto Stevie Lane / Pirate Radio Hall of fame)

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 700 weergaven
  6. Onze webbaas Perry heeft het voor elkaar gemaakt. Bijna 1000 ! files omgezet zodat onze Historie pagina's nu sinds Flash niet meer werkt ook op de mobiele apparaten werkt. Lees maar: http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/

7. Morgen start op de Norderney 192 stream van Stichting Norderney een herhaling van de laatste week uit 1974. zonder de laatste dag overigens. Ik weet zeker dat dit al een keer eerder compleet is gedaan in 2009 of 2013 maar kan dit in mijn archief niet meer vinden. Was ook op am 1584 volgens mij. Zegt dit iemand nog iets, of nog liever heeft iemand dat nog? Bedankt voor het meedenken. Douwe

8. Started by Juul,

Ik zat in een boekje van Hans Knot te bladeren dat hij schreef in de jaren 90. Daarin staat een brief afgedrukt van de Stichting Veronica schip dd. 5 september 1978. Het was waarschijnlijk één van de vel pogingen om de Norderney te "bewaren". Weet iemand iets meer over bovenstaande Stichting Veronica schip ? Ik kende het niet want het viel buiten mijn interesse sfeer in die tijd.

• 14 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  9. Hierbij een afbeelding van een Peel-Off Stickers transfer uit de jaren 1960 -1964 Afbeelding van het eerste Zendschip van Radio Veronica Voordat de naam werd veranderd naar Veronica bij ingebruik name was de naam van dit schip Borkum Riff De sticker is nog compleet met schutblad, De foto is gemaakt met tegenlicht om de afbeelding duidelijk te maken. ongeveer 12 cm hoog en 10 cm breed Zie ook de oude telefoonnummers op de tweede foto.

• 4 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  10. Started by royalnoise,

Het is erg stil op 192 radio!! Geen top 40... nix nada... cor

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  11. Started by ometheo,

Hebben jullie ook problemen met uploaden, afspelen en downloaden via Pixeldrain? Het lijkt alsof niks meer werkt. Het enige wat nog lijkt te werken zijn de linkjes in het Radio Atlantis onderwerp op deze pagina. Ligt dit aan mij of hebben ze een grote storing want vanaf zondag kan ik niets meer. Groet Theo

• 6 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  12. Toen Radio Caroline in maart 1964 van start ging werd volgens mij gebruik gemaakt van de frequentie 1520 kHz (199 meter). Dat heeft voortgeduurd tot voorjaar 1966, toen Caroline South verhuisde naar 1187 kHz (259 meter). Maakte de BRT toen al gebruik van de frequentie 1511 kHz? Zo ja, ondervond de BRT toen (nabuurkanaal)storing door de uitzendingen van Caroline? Volgens een website ging de BRT pas in 1967 de frequentie 1511 kHz gebruiken, maar zekerheid daarover bestaat niet . Als dat echter wel het geval is, speelt het hierboven geschetste probleem dus niet. Wie weet meer? Piet.

13. Started by Juul,

Er is een vervelende storing opgetreden op onze Norderney website. ( www.norderney.nl ) Ook de mail van diverse mensen is niet bereikbaar. Onze verontschuldigingen er wordt aan gewerkt. Juul

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Started by Walvlis,

De Provinciale Zeeuwse Courant van 14 mei 1960

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  15. Started by Revenge85,

Vandaag raast de storm Ciara ( windkracht 11)over ons gedeelte van Europa , ook Engeland heeft er behoorlijk last van , hoe zou het met de Ross Revenge zijn en haar bemanning op dit moment zijn ???en is haar ankersysteen en mast tegenwoordig wel opgewassen tegen dit zeer slechte weer , doet me terugdenken aan 31 januari 1986. In een speciaal programma dagen later meld Ferry dat er dank uit gaat aan de kapitein van de Blauwe welke constant paraat was, wie was dit en welk schip was dat ??

• 7 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  16. Bij deze weer een leuke opname om te delen, het is 19 December 1976 en het stormt weer op de Noordzee, je hoort in de live programma's alles rammelen in de studio, Marc Jacobs en Frank van der Mast proberen er het beste van te maken, omdat er geen actuele Top 40 aan boord is. De digitale opname heb ik op 16 Augustus 2006 van Harm Koenders gekregen en die deel ik nu met jullie. Radio Mi Amigo 19 December 1976 12:00-14:00 Frank van der Mast / 14:00-15:09 Marc Jacobs en om 14:05 klapt de zender even uit de lucht voor een hele korte tijd. https://pixeldrain.com/u/pLQMWgCj Enjoy listning. Henk Kruize

• Treurig
      • Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 8 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  17. Started by Juul,

Ben blij dat ik dit niet mee gemaakt heb.

18. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Story Of…Mersey & British Beat nr.26 The Story Of…Mersey & British Beat nr.26 met Willy Kramer, is i.v.m. de Top 100 van 1965 van Ronny Harnie, verplaatst naar zondagavond 22 december van 19.00 uur tot 20.00 uur. Herhaling op woensdagavond.​ Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/story-of...mersey-british-beat-nr.26

• 0 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  19. Gast sky devil
    Started by Gast sky devil,

Opnames van de radiouitzending gedurende de stranding, is daar ergens nog iets van bewaard gebleven. Het enige wat ik er van ken, is de onderbreking van ruud doets. heeft iemand deze opname liggen in mp3 alvast bedankt mvg Ruud

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Started by Andree,

Vraag ik zag deze film op youtube: Deze is aan het begin op genomen vanaf de duinen . Nu zie ik zo rond 0'50 een antenne park in de duinen staan , was dit de antenne park van Scheveningen Radio?

• 21 antwoorden
    • 3,8k weergaven
  21. Started by jhjpost,

De stream valt vandaag vaak even weg. Weet iemand daar een oplossing voor ?

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  22. Started by Juul,

Ik kreeg een mail van een Nederlander in de UK die kan onze stream niet horen. https://www.192radio.nl/192radio/ Zoals hij schreef: "onmogelijk om de player te openen. Te veel pop-ups met verplichting om de geinstalleerde software setting te veranderen." Weet iemand raad? Of ligt het aan de persoon in UK ? ( Brexit? hi )

23. Gast Loveboat
    Started by Gast Loveboat,

Help, sinds 1 juli kan ik de stream van 192 radio niet meer via mijn telefoon en via de app op TV ontvangen. Alleen nog via de PC. Waarschijnlijk komt dit, omdat Radio Veronica sinds die dag de stream van 192 radio niet meer doorgeeft. Kan iemand mij vertellen, wat hier aan te doen is? De stream van ABTT werkt wel nog (Hij zou verdwijnen, dacht ik). Misschien een mogelijkheid om de stream van 192-radio (tijdelijk) via ABTT door te geven?

• 10 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  24. Overschakeling naar top 40 , gerammel en stilte. Maar Ad is op de hoogte, dus het komt goed (haalt nu een hamer uit de garage... )

• 24 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  25. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Ik kan sinds 14:45 radio 192 niet meer ontvangen. Zat lekker naar de top 40 te luisteren, toen ineens de zaak afgebroken werd. Probeer ik op luisteren te drukken, dan gebeurt er niets. Wel jammer, want ik had ook wel graag even naar de tipparade willen luisteren. Het is altijd leuk om die oude vergeten plaatjes te (her)ontdekken. Iemand hetzelfde probleem? Nog een andere vraag: zijn de tiplijstjes vanaf 19 juni 1965 tot en met 8 juli 1967 ook ergens te vinden? Ik heb ze vanaf 15 juli 1967 op een stuk of wat a-viertjes.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.