Spring naar bijdragen

Zo maar en toch


Juul

Aanbevolen berichten

Heel raar, deze maand gaat het gebeuren. Ik hoop dan eind van de maand 65 jaar te worden. Bij de EO zeggen ze niet hopen maar "Deo Volente". En aangezien ik midden in "EO land woon"................

Het is vreemd want wat betekent zo iets eigenlijk? En wat voor impact heeft dat?

In ieder geval voelt het alsof ik voor het eerst ga werken, heel raar. Je gaat deelnemen aan een "ander soort maatschappij".

Vandaag rolde een prachtig blad van de SVB (SocialeVerzekeringsBank) in de bus. En ja hoor alles over de AOW staat erin.

Je hoeft ook niks meer, ja het mag dat wel als je wilt. Ook realiseer me dat ik in de herfst van m'n leven aangeland ben. Nee, ik ben niet somber maar toch. Een aangezien ik altijd veel van het vak geschiedenis gehouden heb, een cijfer 9 was vaak m'n deel, kijk ik vaak om. Sommige doen dat niet die zeggen je moet altijd vooruit kijken. Van de week "koffie" bij oud collega Lex samen met Ad Bouman, daar zitten we dan, aan de keuken tafel in Nijkerk...............

Als ik altijd alleen maar vooruit was blijven kijken hadden we niet zo'n mooi Veronica archief gehad.

Ook heb ik vanavond de laatste hand gelegd aan het masteren van onze DAT tapes tbv het Veronica archief. Het was samen met het papieren archief vanaf het jaar 2000 dus 11 jaar werk. Niet iedere dag maar wel erg vaak.

Enfin, zo maar wat overpeinzingen van een over zo'n 3 weken AOW-er. En dan over een paar maanden companen Ad Bouman en Bert Verweij ook nog.

Echte babyboomers dus....................

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, mag toch hopen als je over je schouder achterom kijkt,

daar een prachtige wereld ligt. Een wereld waar velen van ons een onderdeel van had willen zijn.

Loop zelf tegen de 50 en net te jong om er in te werken, maar gelukkig wel meegemaakt als luisteraar.

Gelukkig zijn er mensen met het hart op de juiste plek, die ons nu meenemen naar onze eigen jeugd en hier een uitleg over kunnen geven.

Dank je wel en kijk uit naar heden en toekomst met jouw aanwezigheid en bijdrage.

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke leeftijd heeft zijn voor en tegens, maar zeer zeker zijn charme.

Met 65 mogen de teugels wat losser.. Er mag meer en er moet minder. Dat heeft wel wat. En tegenwoordig staat een 65jarige nog volop in het leven, toch?

En dat terugkijken? Ach, waarom niet? Doen we hier allemaal en is niet erg, zolang je maar met één been in het heden staat en met één oog vooruit durft te kijken!

Zet 'm op Juul, Ad, Lex en Bert!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, om te beginnen bepaalt helemaal niemand behalve jijzelf of je vooruit moet kijken of niet. Daarnaast is het sterk afhankelijk van de aard van het beestje.

Wat is vooruit kijken eigenlijk? En hoever kijk je vooruit? Daar heeft niemand een antwoord op.

En dat is terecht, want de toekomst is ongewis. Over de toekomst kun je alleen maar mijmeren. Antwoorden over wat er gaat gebeuren krijg je niet. Ieder bepaalt in meer of mindere mate zijn of haar eigen toekomst. De toekomst is net als de dood. Onderga het gewoon, want het kan in een split second voorbij zijn.

Als je nog doelen hebt in je leven zou ik zeggen, streef ze na, voer ze uit of whatever, maar wacht niet. Zoals mijn favoriete Nederlandstalige band bijna 30 jaar geleden al zong, 'Later is al lang begonnen'.

Als HSP-er ben ik zelf helemaal niet toekomst gericht, nooit geweest ook. Mijn verleden zit tussen mijn oren, tot in de kleinste details gedateerd. In dat verleden kan ik me terugtrekken, wanneer ik dat wil en er is helemaal niemand die me tegenhoudt. Muziek speelt daarbij altijd een hoofdrol. Al hoor ik 'Bohemian rhapsody' voor de 1000e keer, het is gevoelsmatig altijd weer eind 1975. Dat krijg je er niet uit en dat geldt voor duizenden andere hits en tips uit vooral de 70's en 80's. (Tja, ik ben nu eenmaal nog wat jonger en heb geen herinneringen aan de 60's)

Muziek is een combi van herinnering en emotie, vrolijke en verdrietige momenten. Dat geeft muziek een enorme meerwaarde. Het is stemmingsbepalend.

Ben je iemand die graag terugkijkt? Prima toch, wat is daar mis mee. Volg je gevoel en laat je nooit afleiden van je eigen pad, want er bestaat geen goed of slecht in toekomst of verleden gericht zijn.

Hoop gezond te blijven en trek straks met een zo breed mogelijke glimlach je houten jas aan, bij het terugdenken aan een rijk sociaal, liefdevol (toch maar een EO-waarde toevoegen) en muzikaal leven. Dan heb je het gewoon goed gedaan.

Greetz,

Everton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Everton, ik wist niet eens wat HSP was, maar heb het opgezocht.

Volgens de test zou ik het ook hebben. Grappig.

Maar ja, je bent nooit te oud om te leren. Sinds kort blijk ik ook last van oculaire migraine te hebben.

Daar had ik ook nog nooit van gehoord, maar er is gelukkig prima mee te leven ;)

Maar om on topic te blijven, ik denk dat het niet meer dan normaal is om terug te kijken naar je leven.

Doe je dat niet dan ben je geestelijk erg arm, vind ik.

Sommige dingen zijn leuk en andere juist niet, maar het is toch altijd fijn om te zien dat je er goede vriendschappen aan over houd.

Voor Juul geldt dat net zo. De Veronica geschiedenis is een mooi deel van zijn leven en de afsluiting in 74 een zwarte bladzij. Ja toch, Juul ?

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Juul het leven gaat zo snel, en nieuwe generaties nemen het over.

Voor dat je het weet zit je aan de keukentafel in Nijkerk 65 te wezen.

Het verleden neemt de overhand. Vroeger altijd het idee dat we altijd hip

en vooruitstrevend zouden blijven. Dat we nooit zouden zeuren over de

goede ouwe tijd. Niks van dat alles. Ik ben 51 jaar en ben opa en ben ook

weer vader van een wolk van een dochter van een maand en word door

de jongeren opa genoemd op mijn werk. Terugkijkend zijn er dingen die

ik beter had kunnen doen, en dingen waar ik tevreden over ben daar praat

ik met jongeren over . Je kan van jonge mensen veel leren. Ze kijken heel

anders tegen dingen aan.Als het verdwijnen van Veronica de meest zwarte bladzijde uit

een leven is nou dan heb je een wereldleven achter de rug. Ik mijmer ook over toen. Ik was

nog jong, en zat nog op school toen Veronica en Noordzee er waren, maar herinner me zoveel

van die tijd en bij het luisteren nu naar de uitzendingen krijg ik een warm gevoel over toen.

De tijd was beter toen denk ik dan. Dat is natuurlijk onzin, maar wel leuk om me dan weer

in die tijd te wanen. Ik heb iets ergs meegemaakt van de week toen ik in Rotterdam was.

Ik glibberde door de sneeuw en viel hard over de tramrails op mijn knie en hand. Mensen

kwamen mij te hulp, maar erg veel pijn deerde me niet om gelijk weer op te staan. Een meisje

pakte me bij mijn arm en zei ,, Gaat het meneer u moet uitkijken want u bent geen 20 meer"

Je zo met je neus op de feiten drukken deed me meer zeer dan mijn knie. Gefeliciteerd Juul

je hebt het gehaald en wees er trots op, en lekker veel mijmeren over toen.

Groetjes Kurt

[admin: dubbele tekst verwijderd]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.