Spring naar bijdragen

Terug in de tijd.............


Juul

Aanbevolen berichten

Een paar foto's uit het TROS gebouw. Ik heb ze gemaakt in de periode dat ik met "vervroegd pensioen" ging in 2005.

Hier zie je collega Daniél Dekker in TROS studio 3. Let op de lichtvlek meter in het rood! ( hi )

6jrQcILE2.jpg

En dit is de z.g. "WPM" oftewel "werkplaats programma medewerkers. Dat is een kleine studio die we in het TROS gebouw hadden en die bediend kon worden zonder technicus. Hij was gesitueerd bij de burelen van Aktua radio. Je kon lijnen steken, zodat je overal heen kon. de studio was voorzien twee Telefunken M15 recorders een Revox en p.u. Simpel edoch doeltreffend.

FENc3h5Q4.jpg

En als je effe snel een videobandje wilde laten kopiëren dan kon dat hier.

ZMX4tRgAPxmz.jpg


Foto's hierboven: © Juul Geleick

Ja, een studio was het eigenlijk niet, de tuin van Lapershoek op de avond van 24 augustus 1974. Wel hadden we de tuin als zo danig "omgebouwd". Ad, Karel en ik hadden de oude apparatuur maar weer eens aangesloten en alles in de achtertuin opgebouwd. "Het was toch de laatste keer dat we de ABTT gingen opnemen".

Het zou een aardige avond worden met een zwart randje, want later zou een bezoeker van de opname gevonden worden, verdronken in de Lapersvijver. Het is een tot nu toe vrijwel onbekend gebleven voorval.

Hier een foto uit een serie die ik maakte onder noemer van "Studio-tuin Lapershoek aanno 1974".

Foto: © Juul Geleick-Stichting Norderney

pB1Elbk.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.