Geplaatst 29 maart 201213 jr. De kogel is door de kerk, na jarenlang grasmaaien ga ik zelf sierbestrating aanleggen. Het voorwerk zoals afgraven was zwaar maar de basis ligt er en er wordt 3 m3 zand op gestort. Ik heb geen ervaring met straten maken maar op youtube zijn er genoeg mensen die geduldig uitleggen hoe het moet. Enfin, hier een kijkje op onze bescheiden tuin op het zuiden waar het van voorjaar tot herfst heerlijk toeven is.
Geplaatst 29 maart 201213 jr. Leuk Harm. Gewoon proberen dus. Maar volgens mij komt dat wel goed. Hou ons op de hoogte! Juul
Geplaatst 29 maart 201213 jr. Een zware klus, maar niet moeilijk. Dit is iets waar je gewoon aan moet beginnen. Denk aan je rug Harm ! Rien
Geplaatst 29 maart 201213 jr. Auteur Leuk Harm. Gewoon proberen dus. Maar volgens mij komt dat wel goed. Hou ons op de hoogte! Juul Maar natuurlijk, ik zal telkens foto's uit dezelfde hoek nemen. Een zware klus, maar niet moeilijk. Dit is iets waar je gewoon aan moet beginnen. Denk aan je rug Harm ! Rien Ik heb een zwakke rug dus ben extra voorzichtig. Eerst door de knieën en dan pas tillen.
Geplaatst 31 maart 201213 jr. Auteur De 3 kuub zand ligt er in! Hebben we met zijn drieën gedaan. Morgen met de trilplaat er over heen en afrijen (ik wist tot vorige week niet eens wat dat was...).
Geplaatst 31 maart 201213 jr. En viel het mee, Harm, of was het toch wel zwaar ? Tenslotte was dit 4500 kg zand ! Rien
Geplaatst 31 maart 201213 jr. Leuk Harm, Bij mij op de Veluwe zeggen ze;"Zondag's werk is niet sterk". Maar ja, de mannenbroeders (SGP) zeggen en vinden wel meer. Juul
Geplaatst 31 maart 201213 jr. Auteur En viel het mee, Harm, of was het toch wel zwaar ? Tenslotte was dit 4500 kg zand ! Rien Vreemd genoeg viel het zand verplaatsen wel erg mee. De tegels daarentegen leverde al snel wat rugklachten op ondanks de 2 kruiwagens die ik had gehuurd. Zand en stenen waren zo'n 30 meter van onze tuin aan de weg neergezet. Leuk Harm, Bij mij op de Veluwe zeggen ze;"Zondag's werk is niet sterk". Maar ja, de mannenbroeders (SGP) zeggen en vinden wel meer. Juul Ach ja Juul, wat dat betreft ben ik niet zo in de heren... Ik hoop dat het met de koude vandaag een beetje mee valt.
Geplaatst 1 april 201213 jr. En ik zag nu pas dat Harm een "kekke" kruiwagen had met zo'n geel bandje....... Het heeft hier flink gevroren. Juul
Geplaatst 3 april 201213 jr. Auteur Het schiet gelukkig op en het afrijen is een leuk klusje. Alleen al die tegels sjouwen voel je na een dag toch echt wel in je rug... Overmorgen weer verder want eerst heb ik een fotoklusje. Komt goed uit want er wordt regen verwacht.
Geplaatst 3 april 201213 jr. Harm, Geweldig zeg! M'n complimenten ziet er goed uit. Hopelijk vernielt de regen je prachtig gladde zandbed niet. Juul
Geplaatst 3 april 201213 jr. Vakmannetje die Harm ! En wanneer kom je bij mij het straatje doen ? Goed gedaan jochie ! Rien
Geplaatst 3 april 201213 jr. Mm, ik zie dat ik beter had kunnen wachten met het leggen van 120 grindtegels van 40x60.
Geplaatst 3 april 201213 jr. Auteur Dank heren! Ondanks dat ik een ongediplomeerd prutser ben werk ik wel graag netjes. Dat geldt trouwens voor alles... Vincent, met die 40x60 tegels sjouw je je volgens mij een ongeluk. Enfin, met een beetje geluk ben ik zaterdag klaar.
Geplaatst 3 april 201213 jr. Vincent' date=' met die 40x60 tegels sjouw je je volgens mij een ongeluk.[/quote'] Klopt. De tegels waren geregeld door mijn vrouw, gratis dus. Was alleen een klein probleempje: ze lagen nog in een tuin in Barendrecht. Mocht ze er dus uithalen, op de aanhanger leggen (24 per rit) en op de parkeerplaats lossen. Vandaar moesten ze nog over het pad 50 meter richting de tuin. Ze zijn gelegd voor de zomervakantie van 2005. Die hele zomer heb ik ervan kunnen 'genieten': ik zat ik de ziektewet voor mijn rug. Een paar foto's:
Geplaatst 4 april 201213 jr. Auteur En, is het nog goedgekomen tussen jou en je vrouw? Toen mijn vader naar een verpleeghuis ging kon ik de grindtegels in zijn tuin overnemen maar daar heb ik van af gezien. Eigenlijk moet je die dingen met zijn tweeën versjouwen.
Geplaatst 9 april 201213 jr. Auteur Hè hè, het zit erop! Gisteren alle sluitbanden aangelegd en mezelf verbaasd over het resultaat. Komende week nog even met een trilplaat er over heen en de borders vullen met aarde. Het was zwaar, nu maar afwachten of het volgend jaar ook nog zo mooi ligt. Diep respect trouwens voor het beroep stratenmaker. P.S, Nu even weg voor een welverdiende sauna. Het weer leent zich er uitstekend voor...
Geplaatst 9 april 201213 jr. Harm, m'n complimenten zeg! En de kleur is ook erg mooi. In één woord "geweldig". Juul
Geplaatst 9 april 201213 jr. Ik doe het je niet na. Het ziet er mooi strak uit. Als mijn vrouw weer een 'klusje' heeft, mag ze dan bij jou aankloppen?
Geplaatst 9 april 201213 jr. Auteur Aankloppen mag altijd, Vincent... Het is zoals Rien eerder zei niet moeilijk.
Geplaatst 11 april 201213 jr. Mooi stukje werk Harm, zou gaarne willen vernemen van wel merk/producent deze tegels afkomstig zijn. Vr gr Jan
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.