Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

radio 3 filmpje 1989

Featured Replies

Geplaatst

Toch leuk om weer eens een studio te zien zonder een woud aan beeldschermen en om zichzelf lachende sidekicks.

En monteren van een ouderwetse tape, wie leert dat tegenwoordig nog?

De computer is in veel gevallen een uitkomst, maar ik ben blij dat ik de 'ouderwetse' tijd nog heb meegemaakt.

Het was soms zoveel leuker. Of ben ik de enige die er zo over denkt? (ik word oud, ik weet het. Mijmer, mijmer...)

Geplaatst
  • Auteur

Je bent niet de enige die er zo over denkt.

Ik ging weg uit Hilversum en toen hadden we nog net een pu, een CD speler en M15 recorders........

Dat was pas het echte handwerk.

Juul

Geplaatst

Dat was het echte radiowerk, in mijn ogen.

En mag er dan ook nog een ruit tussen technicus en DJ? Ieder z'n vak.. ;)

• 4 weeks later...
Geplaatst

Leuk, de toptijd van Avro 3, met Bas Westerweel en Aldith Hunkar. Lekker eigenwijze radio, met live-bandjes in de studio in plaats van het zoveelste hitparade programma. Gelukkig is 3 FM tegenwoordig ook weer op die toer.

Zo heb ik het monteren ook geleerd trouwens: schaar en plakband.

Dank!

Edwin

Geplaatst

Volgens mijn is dit een filmpje uit 1991. Vanaf 7 oktober 1991 had Bas Westerweel namelijk een middagshow op de maandagmiddag en dat heette Noord Zuid Oost Westerweel en dat kwam na het programma van Robin Albers. Rick van Velthuysen was toen al weg bij de AVRO. En in 1989 zat Aldith Hunkar nog niet bij de AVRO. Aldith presenteerde in de nacht van 5 op 6 november 1990 op Radio 1 en 2 haar eerste Nachtdienst en op 3 maakte ze op Oudejaarsdag 1990 haar debuut ze presenteerde toen de Arbeidsvitaminen gevolgd door een uurtje Roulette met uitsluitend nieuwe muziek.

Frank.

Geplaatst

Ik zie de het knippen van de bandrecorder band of werken met een audio programma alleen maar als een hulpmiddel.

Je hebt nog steeds een vakman nodig om te horen of dingen goed zijn, of timing juist is etc.

Vergelijk het met een schroefmachine, als je niet kan schroeven gaat hij nog steeds scheef.

Geplaatst
  • Auteur

Ik zie de het knippen van de bandrecorder band of werken met een audio programma alleen maar als een hulpmiddel.

Je hebt nog steeds een vakman nodig om te horen of dingen goed zijn, of timing juist is etc.

Vergelijk het met een schroefmachine, als je niet kan schroeven gaat hij nog steeds scheef.

Kijk zo is het maar net!

"Als je geen oren aan je kop hebt gaat het niet".

Juul

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.