Geplaatst 22 april 201213 jr. Rond 1980 gebruiktte Veronica in haar Countdown-TV uitzendingen nog steeds de tune van Todd Rundgren's International Feel echter met een andere tekst eroverheen. Je hoort iemand dor een vocoder zeggen: All systems go commence countdown 5, 4, 3, 2, 1 en de geluiden er om heen lijken wel flipperkastgeluiden oid weet iemand of het van een produktie-lp oid afkomt? Gr. Arnold. Die zelfde tekst hoor je ook in de tune die Veronica rond 1982 gebruiktte in Countdown Café op de radio en vanaf 1983 in Countdown-TV.
Geplaatst 6 juni 201213 jr. Rond 1980 gebruiktte Veronica in haar Countdown-TV uitzendingen nog steeds de tune van Todd Rundgren's International Feel echter met een andere tekst eroverheen. Je hoort iemand dor een vocoder zeggen: All systems go commence countdown 5, 4, 3, 2, 1 en de geluiden er om heen lijken wel flipperkastgeluiden oid weet iemand of het van een produktie-lp oid afkomt? Gr. Arnold. Die zelfde tekst hoor je ook in de tune die Veronica rond 1982 gebruiktte in Countdown Café op de radio en vanaf 1983 in Countdown-TV. Toevallig ben ik deze week bezig met de indexering van een serie 'Countdown' jingles en tunes. Ik vind dat wat lastig want 'Countdown' en 'Countdown-Café' waren niet echt mijn programma... Maar om je vraag te beantwoorden, wat je hoort zijn inderdaad flipperkast geluiden. Ik heb een sessietape liggen van 16 minuten van een flipperkast waar ook deze countdown op staat. Het is dus géén library muziek.
Geplaatst 6 juni 201213 jr. Die geluiden komen uit een Bally "Silverball Mania" flipperkast (ca. 1980), dacht ik. Klinkt lekker begin 80's VOO.
Geplaatst 6 juni 201213 jr. Auteur Hoi Frits volgens mij heb je gelijk want Veronica gebruikte op Hilversum 3 begin jaren '80 heel veel van die effecten in de Tipparade en de Top 40, die geluidjes kwamen ok veel voorbij tijdens de radiorebus. Groeten Arnold.
Geplaatst 8 juni 201213 jr. Degene met een werkend mailadres hebben een link ontvangen. Discussie gesloten!
Geplaatst 12 juni 201213 jr. Degene met een werkend mailadres hebben een link ontvangen. Discussie gesloten! Ik heb geen link ontvangen,jammer.
Geplaatst 14 november 201312 jr. Kan iemand de geluiden uit Bally "Silverball Mania" flipperkast nog eens beschikbaar stellen. Ben al lange tijd op zoek naar deze geluiden. Bij voorbaat hartelijk dank, Marcel
Geplaatst 14 november 201312 jr. Die flipper geluiden die Harm heeft zijn niet de Bally Silverball Mania,maar wel de Stern Flight 2000 Pinball geluiden. De Stern Flight 2000 Pinball geluiden werden gebruikt in een aantal Countdown jingles. Dirk
Geplaatst 14 november 201312 jr. Flipperkast - jingles Veronica: Bally Silverball Mania Flipperkast - jingles Countdown: Stern Flight 2000 Pinball Groet, Peter
Geplaatst 13 september 201510 jr. Bedankt voor de links, maar het aftellen zoals in de Countdown jingles staat er helaas niet tussen want die zoek ik nog (acapella)
Geplaatst 13 september 201510 jr. Ik ga van de week even voor je kijken maar volgens mij zitten die niet in het archief. 13 september 201510 jr. bewerkt door Harm ten Brink
Geplaatst 16 september 201510 jr. Bedankt voor de links, maar het aftellen zoals in de Countdown jingles staat er helaas niet tussen want die zoek ik nog (acapella) Is het dit wat je zoekt? Dirk http://www93.zippyshare.com/v/eBvrYvNL/file.html
Geplaatst 16 september 201510 jr. Is het dit wat je zoekt? Dirk http://www93.zippyshare.com/v/eBvrYvNL/file.html Dat is hem , iedereen bedankt voor het ter beschikking stellen
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.