Spring naar bijdragen

Hergebruik van zeezendernamen/nostalgie


Harmen

Aanbevolen berichten

Vanmorgen moest ik in Uithuizen, Groningen zijn en wel precies tegenover onderstaand uitgaanscentrum:

Deze heeft de tand des tijds zo te zien niet overleefd, maar zoals deze zullen er nog vast wel veel meer zijn in Nederland en daarbuiten. Dus kom maar op met de foto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen moest ik in Uithuizen, Groningen zijn en wel precies tegenover onderstaand uitgaanscentrum:

2zqdcgz.jpg

Deze heeft de tand des tijds zo te zien niet overleefd, maar zoals deze zullen er nog vast wel veel meer zijn in Nederland en daarbuiten. Dus kom maar op met de foto's.

Wij Grunningers hebben liever niet dat Hollanders ons te vaak aandoen in onze wondermooie provincie waar we het graag rustig houden. Verzoek u dit soort bezoeken tot een absoluut minimum te beperken en van te voren in bijvoorbeeld in deze groep te melden. We kunnen dan de lokalen waarschuwen zodat de blinden voor de ramen kunnen. De Uithuizenaren zijn overigens al jarenlang doodziek van de overlast van deze tent, is imiddels geloof ik ook gesloten. Hier in Groningen zijn we tegen dit nieuwe fenomeen dat ze discobar noemen.Dan praten we nog maar niet over de jeugd die tegenwoordig met draagbare cassetterecorders over de straat gaan. Bah en nog eens Bah!

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nozem... scheer je weg!

Trouwens, volgens mij draaide 5-3-8 al in de eerste helft jaren zeventig in Oethoezen. Weet jij dat Paul?

Dacht ik wel, verklaart ook het Veronica schip logo op de gevel, in die tijd kwam ik echter nait in oetoezen, wel in Winschoten, Royal Club, heb ik enkele keren de deejay uitgehangen in de bar van het bekende zeer sympathieke echtpaar met hun hond< boxer> die daar ook rondliep. Vaak werd Du van Peter Maffia aangevraagd, ik kon die plaat niet horen. De sate daar was prima.

Iets anders, ik wil je eveb een keer iets via PB toemailen, kan dat via die website die tevoorschijn komt bij die PB verwijzing, anders gezegd lees jij dat?

Groet

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Paul dat kan. Geen probleem. Royal Club, tsja... Een bijzondere club. Het echtpaar: Jimmy en Dora Zijlstra. Beide zijn al 'oet tied'. Gerrie 'Jerry Cooper' de Vrieze was club deejay in de glorietijd. (Gouden Microfoon winnaar). Gerrie begon begin jaren '80 met Discodance Night Fever aan het Marktplein. 't Pleintje was ook zo'n Winschoter tent met historie. (Koos van Dijk / Herman Brood).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja André. Dat waren nog eens tijden. haha. Veel live muziek, drie nachten in de week de tent vol, 's, op zondagmorgen de koster zien werken om de ingang van de grote kerk acceptabel te krijgen, na een roerig Winschoter nachtje. Organiseren van Blues- & Rocknachten van Winschoten. Inmiddels is mijn haar grijs... Maar de streken zitten er nog in. Met een groepje mensen ben ik bezig de oude LTS te behouden voor Sodom en het programma rond krijgen voor het Keltisch Midzomer Festival in Bad Nieuweschans. (6, 7 en 8 juli).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Paul dat kan. Geen probleem. Royal Club, tsja... Een bijzondere club. Het echtpaar: Jimmy en Dora Zijlstra. Beide zijn al 'oet tied'. Gerrie 'Jerry Cooper' de Vrieze was club deejay in de glorietijd. (Gouden Microfoon winnaar). Gerrie begon begin jaren '80 met Discodance Night Fever aan het Marktplein. 't Pleintje was ook zo'n Winschoter tent met historie. (Koos van Dijk / Herman Brood).

Ja, Jimmy en Dora, aardige mensen. Ik heb in 71 enkele zaterdagen ingevallen, ik weet niet meer voor wie.Vermoedelijk was het een reguliere deejay die daar draaide en bij mij op school zat, staat me bij. In de Royal Club draaien was niet mijn ding, ik ben geen discotheken deejay. Sandy Coast werd ook veel gevraagd, true love thats a wonder. Om te overnachten kreeg ik een hotelkamer, prima geregeld. Ik mail je binnenkort even via PB.

Paul de Haan


En zo had jo in Winschoten ook nog muziek cafe Midway, waar ene Gerrit Blaauw de scepter zwaaide, met af en toe wat leuk live muziek , wat weer werd uitgezonden (volgens mijn geheugen ) door radio Winschoten.....

Andre ook uit de omgeveing dus? Vraagje, wat is de betekenis van de toevoeging PH5C? Kan ik niet plaatsen.

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De saté was inderdaad goed en Du was in die jaren vaste prik. Royal Club werd langzamerhand een soulclub. Pleintje was alternatief en rock en dan had je nog een aantal andere 'normale' disco's waaronder Just Fancy van Ro-d-Ys toetsenist Joop Hulzebos. Hotel en Zaal Dommering was rond die tijd al passé. Voor 't Pleintje was Koos van Dijk mede-oprichter van jeugdhonk Stone Free. Vorige week was er nog een reportage over die tijd op TV Noord.

Trouwens, Harmen leuk dat je in de omgeving was. Alle andere Nozems zijn natuurlijk ook welkom...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Ben ik in de afdeling Groningen van het forum beland?" ( hi )

Juul

Joa mien jong. Dit hier binn de vrije Grunnegers.

de Hoan.

Al't Grondgas uut Slochtern veur de Grunningers,

Dei Hollanders kinn op pietereulie kook'n.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij Grunningers hebben liever niet dat Hollanders ons te vaak aandoen in onze wondermooie provincie waar we het graag rustig houden. Verzoek u dit soort bezoeken tot een absoluut minimum te beperken en van te voren in bijvoorbeeld in deze groep te melden. We kunnen dan de lokalen waarschuwen zodat de blinden voor de ramen kunnen. De Uithuizenaren zijn overigens al jarenlang doodziek van de overlast van deze tent, is imiddels geloof ik ook gesloten. Hier in Groningen zijn we tegen dit nieuwe fenomeen dat ze discobar noemen.Dan praten we nog maar niet over de jeugd die tegenwoordig met draagbare cassetterecorders over de straat gaan. Bah en nog eens Bah!

Paul de Haan.

Ho ho ho, mie uutmoakn veur Hollander gaat wel erg ver. Met mijn tripje naar Uithuizen ben ik de provincie niet uitgeweest. Hoewel geboren Tukker stroomt er voor de andere helft ook Gronings door het lichaam en woon ik daar ook. Ben inmiddels poortwachter van de provincie. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ho ho ho, mie uutmoakn veur Hollander gaat wel erg ver. Met mijn tripje naar Uithuizen ben ik de provincie niet uitgeweest. Hoewel geboren Tukker stroomt er voor de andere helft ook Gronings door het lichaam en woon ik daar ook. Ben inmiddels poortwachter van de provincie. ;)

Oh, da dut mie ja gout mien jong.

Hoan

nb nog een kleine correctie op mijn schrijvelarij hierboven, ik schreef:

over de jeugd die tegenwoordig met draagbare cassetterecorders over de straat gaan. Onjuist, het moet zijn "gaat" ipv gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij Grunningers hebben liever niet dat Hollanders ons te vaak aandoen in onze wondermooie provincie waar we het graag rustig houden. Verzoek u dit soort bezoeken tot een absoluut minimum te beperken en van te voren in bijvoorbeeld in deze groep te melden.

Beste meneer De Haan,

Nou meneer De Haan, maakt u zich maar geen zorgen. Deze 'Hollander' heeft naar aanleiding van uw verhaal besloten dit jaar de vakantie niet in Groningen door te brengen. Wij en onze centjes zijn blijkbaar niet welkom. De famlie hier was het, na het lezen van uw verhaal, met mij eens. Wij wensen u een stille zomer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste meneer De Haan,

Nou meneer De Haan, maakt u zich maar geen zorgen. Deze 'Hollander' heeft naar aanleiding van uw verhaal besloten dit jaar de vakantie niet in Groningen door te brengen. Wij en onze centjes zijn blijkbaar niet welkom. De famlie hier was het, na het lezen van uw verhaal, met mij eens. Wij wensen u een stille zomer.

Vincent, volgens mij neem jij mij nu terug in de maling.

Mocht het van jouw kant toch serieus geschreven zijn dan vraag ik je mijn "schrijvelarij" te herlezen en dan ook de zelfspot daarin te vinden. Vincent, mien jong, van harte welkom hier en bij deze uitgenodigd bij mij in de tuin op de koffie te komen. Ik bedoel echt op de koffie met Grunninger kouke.

groet

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul, wie de bal kaatst kan een inkoppertje verwachten. :)

Perfect gedaan Vincent, je merk wel dat ik er niet helemaal gerust op was.< Poets wieder poets zeggen we dan>.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6411
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jankwarts
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.