Spring naar bijdragen

01-03-1974 - Radio Veronica - Tom Collins, Lex Harding en Stan Haag


Vincent

Aanbevolen berichten

Wat een schitterende opname, enerzijds vanwege de kwaliteit van deze opname maar ook gezien dat het hier een opname betreft die niet afgepast in een uurtje zit maar van 1603 tot 1813 loopt.Hierdoor krijg je een prachtige "helicopterview" van het totaalplaatje van Veronica de zeezender. Tom, Lex en Stan, ozo verschillend maar alle uniek op hun gebied en dat bepaalde ook het Veronica geluid in die tijd, vriendelijk en spontaan. Daarbij dat roemruchte weerbericht voor de scheepvaart en de mijmeringen van de nieuwslezer die vele kennissen en familieleden de groeten doet. Als je dit beluistert wordt toch wel weer duidelijk wat er in augustus 74 de nek is omgedraaid.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitstekend verwoord Paul! Helemaal mee eens!!

Evert

tja,maart 74. Toen klonk het nog redelijk alsof er niets aan de hand was, net voor de periode dat Veronica het op de "actie" boeg gooide.

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het actiegebeuren op Veronica nooit als storend ervaren. Het was een periode waarin aan land komen de enige manier leek om het station in wat voor vorm dan ook voort te zetten. Het hoorde er gewoon bij, als rechtgeaard fan kwam je bijna automatisch in dezelfde "flow". En het gaf lekker wat reuring, er gebeurede enorm veel, het station was bijna dagelijks in het nieuws. Niks mis mee dus!

Evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Evert, ik zie je gaat ook al met de tijd mee, "de flow".......... nu nog even "de focus op....." ( hi)

Grappig om te horen hoe de eerste plaat bij Lex overslaat (Elton John).

Voor de historische vriendjes, de nieuwslezer was Leo de Later. En ik deel de mening van Paul, deze opname geeft een aardig beeld.

Maar het werd natuurlijk hoe langer hoe meer de aktiezender van Rob Out. De directie vond het OK want wellicht rekte dat het bestaan en dus inkomsten. En wij als personeel gingen mee in de "stroom" ( flow ). Althans de meesten dan.

Ik was van het nut van een VOO lang niet overtuigd en heb dat ook vaak geventileerd. Dat kon ik makkelijk omdat ik allang wist dat Out mij niet mee wilde nemen naar de VOO. In tegenstelling tot Lex maar die bleef op de achtergrond.

Later verweet Out mij dat ik naar de TROS was gegaan, "overloper......." zei hij, maar toen was de drank in de man.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het viel me laatst wel op bij een Rob Out Show uit najaar 1973 dat hij het werkelijk voortdurend over de VOO had. Zo ongeveer na elke plaat riep hij de luisteraars op om toch vooral die 5 gulden over te maken, en dat in alle mogelijke varianten. Dat zal zeker effect hebben gehad, maar het was niet per definitie leuke of boeiende radio.

Voor mijn gevoel was Out in die laatste periode steeds minder discjockey en radiomaker, en steeds meer actievoerder en 'Mr. Veronica in the making'.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het viel me laatst wel op bij een Rob Out Show uit najaar 1973 dat hij het werkelijk voortdurend over de VOO had. Zo ongeveer na elke plaat riep hij de luisteraars op om toch vooral die 5 gulden over te maken, en dat in alle mogelijke varianten. Dat zal zeker effect hebben gehad, maar het was niet per definitie leuke of boeiende radio.

Voor mijn gevoel was Out in die laatste periode steeds minder discjockey en radiomaker, en steeds meer actievoerder en 'Mr. Veronica in the making'.

Paul

Paul, dat heb jij goede gezien en gehoord natuurlijk. Je moest 'em ook steeds voor z'n uren de studio in schoppen. Ik had daar niet zo'n last van want we namen nauwelijks met elkaar op.

Maar...........Ere wie ere toekomt, een inspirerender manager als Out ben ik later nauwelijks tegen gekomen, wat een energie had die man.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heel mooi, uit dit blok had ik alleen het uurtje van Lex, het laatste deelvan de Billboard Hot 100 dus, die Tom en Lex in die laatste jaren op vrijdagmiddag deden.

En wat Pauls opmerking betreft: er bestaan met name uit 1974 vrij veel complete of bijna complete dagen, die in het verleden ook via de 'de andere site' zijn aangeboden. daar krijg je inderdaad een mooi beelc van hoe Veronica toen heeft geklonken. Mij is daarin vooral opgevallen dat sommige uren via een logisch format werden gedraaid (de beproefde afwisseling van hit, tip of albumtrack en gouwe ouwe), terwijl dat in andere uren helemaal niet gebeurde. Lex, Rob, Klaas en Tom hadden het door, maar bijvoorbeeld Tineke draaide in Koffietijd uitsluitend nieuwe singles, dwz platen die nog niet in de Top 40 stonden en daar in veel gevallen ook nooit kwamen. Anno nu geldt dat op elke zender als een doodzonde in de tweede helft van de ochtend.

Maar: leuk om te horen.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.