Spring naar bijdragen

treintip


Harmen

Aanbevolen berichten

Ik ga bijna nooit met de trein, maar komend weekend heb ik een weekend Brussel op de planning staan. Vandaag een treinkaartje gekocht op internet en bij het boeken kwam ik er achter dat ik met wat knutselen mezelf 10 euro kon besparen op een enkeltje.

Mijn enkeltje Groningen - Brussel kost op de website van de NS 52 euro.

De NS hanteert in Nederland blijkbaar een maximumtarief van 24 euro voor een enkeltje.

Wat ik nu heb gedaan is een enkeltje Roosendaal gekocht voor 24 euro. Vervolgens heb ik een enkeltje Roosendaal Brussel gekocht voor 17,60. Bij elkaar opgeteld net geen 42 euro. Oftewel 10 euro goedkoper.

Dus moraal van het verhaal: Mocht je een lange afstand door Nederland reizen, voordat je de grens overgaat, kijk dan eens of je de rit kan opknippen bij een station vlak voor de grens.

(ps. Ja een terugkaartje heb ik ook wel gekocht, maar dat was een losse aanbieding van 25 euro die niet op vrijdag geldig is.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die trein is zo gek nog niet, voor 52 of 42 euro. Met de auto kost het mij:

357 km x 0,5 euro autokosten (afschrijving etc) = 178,5 euro

Benzine 60,69 euro (wagentje rijdt 1 op 10)

Maakt 239,19 euro.

Slechts wanneer ik vier passagiers zou hebben, zou ik bijna even duur uit zijn.

En dan alleen nog wanneer ik mij keurig aan de maximumsnelheid houd... ;-)

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie Nederlandse oplossing, hierbij zegt een Belg het, Juul ;-)

Jammer dat je vorig weekend niet in Brussel was. Dan was het Zinnekeparade en dat is toch wel een leuk en uniek feest.

Groet en maak er een prettig weekend van.

Ronny

Net eens gezocht wat dat precies is. Het thema: "Désordre . Wanorde " spreekt me dan wel weer aan ;) Helaas gemist dus, maar daarom niet minder dank. Zal me ongetwijfeld zonder deze parade ook wel vermaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6412
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Panthera leo
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.