Spring naar bijdragen

Da's pech.......


Juul

Aanbevolen berichten

Afgelopen week zei mijn echtgenote dat de aardappel schilmesjes bot waren. Nou daar wist ik wel wat op, gewoon voor weinig een paar nieuwe kopen.

Ik had beloofd vandaag de aardappels "even" te schillen. Maar............toen ik met het mesje aan de slag ging was dat niet zo makkelijk. Het ging dus niet.

Verbaast keek ik naar het mesje en wat zag ik?, het was maar aan één kant met een schuin kantje gesneden1

Dat moet tocg geen probleem zeggen jullie, althans de meeste hier, maar als linkshandige heb je dan een groot probleem.

dus aardappels schillen dat ging voor mij nu even niet.

De moraal, wisten jullie dat er dus schilmesjes te koop waren die slechts voor rechtshandigen zijn. Of letten jullie net als ik daar bij de aankoop niet op?

Dus er zit niks anders op om van de week de andere kant ook maar een schuin kantje te geven.............

Juul

en hier is een foto. ( het blad van het mes is maar aan 1 kant schuin )

pfAwgPFUi.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, de oplossing is veel simpeler en goedkoper.

Ik heb net naar onze eigen schilmesjes gekeken en die zijn allemaal aan 2 kanten geslepen.

Het zijn de gewone kunststof dingen die je voor 1,50 euro koopt.

Rien (dit is weer eens wat anders dan een Cinquecento ...)

Ja, maar ik was bij een winkel waar ik er tegenaan liep, spotgoedkoop........(niet handig dus).

Maar waar het mij eigenlijk om ging, ik wist niet dat er dus mesjes waren die maar aan één kant waren geslepen. ( voor de rechts handigen dus).

Nu heb ik dat ook geleerd.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm dat is me nooit opgevallen. De mesjes die ik hier heb zijn ook aan twee kanten geslepen.

Een linkshandige schaar zou ik trouwens wel prettig vinden. Ik knip altijd met zo'n rechtshandig ding, maar dat is toch niet erg prettig.

Die linkshandige schaar heb ik nou weer wel, al jaren. in Engeland gekocht. Maar inmiddels in Nederland ook te koop. (zie m'n eerdere posting).

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier van die Douwe Egberts koffie koppen en dat logo zit verkeerd. De mevrouw in de DE winkel (ook linkshandig) vond dat ook maar niks........

En ja, ook hier wordt het schilmesje weer aangehaald:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Linkshandigheid

Nog een leuke:

http://www.linkshandig.info/

http://www.linkshandig.info/Linkshandigenwinkel.html

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar met een rechtshandige schaar moet het voor jou toch wel heel erg behelpen zijn, Kurt.

Een van mijn dochters is linkshandig en als ik per ongeluk haar schaar pak (inderdaad, gekocht op die website), kan ik daar volstrekt niet mee overweg.

Paul

Je raakt er aan gewend Paul. Ik weet niet beter als dat een schaar niet fijn vasthoudt (sta er ook nooit bij stil). Met de ene rechtshandige schaar wil knippen beter dan met de ander. Ik doe eigenlijk alles met links, behalve de computermuis. Die bedien ik met rechts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat klopt. Iets uiknippen laat ik aan mijn vrouw over. Ik knip alleeen verpakking open haa haa.

Dat is al zolang zo, dus gewenning en geen echte last. Wel in die tijd dat ik nog met offsetmachines werkte.

Toen moest ik rechts leren werken. Dat was pas moeilijk.

Groetjes Kurt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je raakt er aan gewend Paul. Ik weet niet beter als dat een schaar niet fijn vasthoudt (sta er ook nooit bij stil). Met de ene rechtshandige schaar wil knippen beter dan met de ander. Ik doe eigenlijk alles met links, behalve de computermuis. Die bedien ik met rechts.

Ja, ik gebruik m'n muis ook rechts en een voetbal trappen ook. Maar de rechts links. En heel raar als ik loop is het altijd de rechtervoet die eerst gaat.........

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik naar de lagere school ging moest ik rechts schrijven. Snel daarna begon ik onverwachts te stotteren........M'n ouders gingen naar de dokter en uiteindelijk vroeg de kinderarts die zag dat ik links was of ik op school soms rechts moest schrijven. ja, was m'n antwoord.

De kinderarts gaf toen een brief mee dat die verplichting niet goed was voor m'n gezondheid. Na veel gedoe vond de juf het goed dat ik "dan maar links ging schrijven". En .......het stotteren was over!

Zo kan het gaan.

We "schrijven" dan wel 1953 !

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.