Spring naar bijdragen

Pionier zelfbouw radio


Alex

Aanbevolen berichten

Gisterenavond op bezoek bij mij zwager liet hij mij deze Pionier zelfbouw radio zien. Dit is de radio waar bij mij de radiogekte is begonnen. Deze stond altijd wel op een offshore station. Ze noemde me niet voor niets 'De Veronicanozem' zei mijn zwager. De radio stond bij ons thuis ook altijd wel aan, maar na het horen van deze stations stond hij daarna vaak op een van de engelse zenders, behalve op zondagmorgen, want dan moest en zou Frans Nienhuys aan staan. Niet mijn favoriet moet ik je zeggen. Daarna op Luxemburg en als dat dan geweest was mocht ik de radio weer overnemen of ging ik naar boven naar mijn eigen radio.

8lBcusHIG.jpgc3dHge.jpg

Lvp4tNVwyIaj.jpgd1X6MuYC.jpg

R6hJTNvolw.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarna op Luxemburg

Dat was in de tijd dat Radio Luxembourg overdag nog een beperkte Nederlandstalige service had.

Op zondag van een uurtje of negen in de ochtend tot twee uur in de middag.

Die paar uurtjes begin v/d middag waren het leukst voor mij, want dat waren de programma's met de meeste popmuziek.

In 1970 was het voorbij overdag met de Nederlandstalige service op Luxembourg en week ik op de zondagochtend/middag uit naar de herhaling van de hoogste 20 nummers uit de Top 40 op Radio Veronica en wat verder op in dat jaar, naar het net begonnen RNI.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6409
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    wega51
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.