Spring naar bijdragen

14-04-1967 - Radio Caroline South


Vincent

Aanbevolen berichten

Paar uurtjes Radio Caroline South.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paar uurtjes Radio Caroline South.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Zijn prachtige uren in topkwaliteit. De Mike Ahern uren had ik de vorige week al aangeboden, Steve Young nog niet. Tis opgenomen door de legendarische Caroline fan en DXer en uitgever van het blad Minitor nl wijlen Buster Pearson uit Benfleet in Essex. Als ik me niet vergis heeft Hans Knot deze tapes van zijn weduwe gekregen.

Nu de vraag....... heb je het vervolg van die dag ook uit deelfde bron, dat zou uniek zijn. Ik ben benieuwd.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze opname hoorde ik voor het eerst Can't stop now - Marmalade, de voorganger van I see the rain. Die obscure platen vind ik een van de mooiste dingen aan oude radio opnames!

Rob

Leuk om te lezen hoe een ieder op zijn manier iets uit die ouwe radio opnames haalt, voor jou dus obscure platen.

Om te beginnen hoopik altijd dat bij ouwe opnames een nieuwsuitzending compleet is te beluisteren.

Ook ;uister ik graag naar de overall sound van met name Caroline in de diverse jaren, Caroline is eigenlijk een kameleon, elke periode anders maar ook binnen de periodes veelverschil. Opnames uit 65 zitten bijv boordevol in house commercials, de eigen spullen dus. Vanaf medio 66 brak een commerciele glorieperiode aan met veel goed doordachte spelletjes en acties die men opstartte. Anders opvallend vind ik dan weer het feit dat met name Caroline South weinig aan eigen vormgeving deed, stationsjingles hoor je niet bijvoorbeeld. Caroline North echter deed door toedoen van de legendarische wijlen Don Allen veel aan stationsvormgeving.1 station met twee grote verschillen.

Met evenveel gemak luisterde ik bijv in 66 naar totaal verschillende stations als 270 en Scotland en niet te vergeten haardvuur radio 390. Je stak er wat van op. Wijlen Mike Ahern was overigens geknipt voor zijn rol als morning deejay met als doelgroep een inmiddels uitgestorven soort te weten "huisvrouwen". De laatste groep zie je tegenwoordig niet meer in het wild, er zijn nog enkele "permanant on display" in musea. Maar das natuurlijk een ander onderwerp.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis allemaal lang geleden maar ik meen me te herinneren dat Hans vertelde dat er veel meer opnames waren opgeslagen maar dat hij niet veel mee kon nemen daar Hans met openbaar vervoer reisde. Enkele jaren later ontdekte hij dat vele opnames daar terplekke buitenshuis opeen soort plaatsje achter het huis was opgeslagen. Mogelijk kan hij dat zelf nog eens uit de doeken doen.

Buster nam op via een correct aangesloten receiver op een goede tape recorder, in die 60s zijn veel opnames gemaakt met microphoon voor de radioluispreker, daarvan kennen we dan de kwaliteit.

Maar dit is toch maar mooi bewaard gebleven.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buster (Roland C. Pearson) was een zendamateur uit Essex een plaatsje Benfleet. Buster leed aan een bloedziekte . Buster was daardoor aan huis gekluisterd, en was of aan het zenden, of aan het luisteren na augustus 1967 naar voornamelijk Radio Caroline. Na zijn dood is zijn huis in het bezit gekomen van een echtpaar dat hem tot zijn dood verzorgde, helaas gingen die niet erg zorgvuldig om met zijn nalatenschap. Getrouwd was Buster nooit.

Groet Hans van Dijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 1984 schreef Ronan O'Rahilly het volgende over Buster

A Dedication

What I would like to say is, there have been times in the dark days - and the dark nights- when the weather battles, and everything else, that i have actually had moments where i have thought "God is all the battle and struggle worth it? Is there anybody who actually cares if this thing continues or not?"

At that moment I've Always thought of Buster, and I've thought "Well, there is one person who does care, one hundred per cent".

A lot of people care about Caroline but he's somebody who absolutely cares about whether it actually survives.

I can remember many occasions when his enthusiasm and dedication is such a reassurance.

At moments that's enormously powerful.

I can't say that had he not been there I wouldn't have gone on; but I can say that it's a possibility.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Paar uurtjes Radio Caroline South.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Is het mogelijk dat deze fraaie uurtjes nog een keer worden aangeboden?

Dank en groet,

Emile

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan je op moment niet helpen. Misschien dat iemand anders ze kan plaatsen, anders wordt het wachten tot na de zomer.

Ach, na 46 jaar wachten kunnen die paar zomer(?) maanden er ook wel bij :)

(maar als iemand anders ze wel eerder kan plaatsen hou ik me natuurlijk aanbevolen)

Groet,

Emile

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zijn ze:

http://www73.zippyshare.com/v/74735574/file.html

http://www73.zippyshare.com/v/34047692/file.html

http://www73.zippyshare.com/v/55695351/file.html

http://www73.zippyshare.com/v/16851391/file.html

http://www73.zippyshare.com/v/86919485/file.html

http://www73.zippyshare.com/v/68323039/file.html

http://www73.zippyshare.com/v/30131660/file.html

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6424
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Drumpad
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.