Spring naar bijdragen

TV-taks ...


rien1959

Aanbevolen berichten

Ik las dat de PVDA weer eens een geniaal idee heeft geopperd .....

Om de bezuinigingen bij de omroep te verzachten zou er nu een belasting van 8 euro per kabelaansluiting moeten komen !

Oh ja, en wie denken zij dat dat gaat betalen ? Ja natuurlijk, Jan met de Pet ! Je dacht toch niet dat de kabelbedrijven dit niet zouden doorberekenen aan hun klanten ? (wij dus)

Nee, ga zo door PVDA dan zullen jullie weer flink scoren tijdens de volgende verkiezingen ....

Jan Schaefer (PVDA) zou zeggen "is dit beleid of is er over nagedacht ......"

Rien, die het allemaal hoofdschuddend aanziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De PvdA ontkent dat de partij kabelbedrijven en andere aanbieders van televisiepakketten een tv-taks wil opleggen. Mediawoordvoerder Martijn van Dam laat weten dat hij het voorstel, dat in De Telegraaf van dinsdag staat beschreven, niet kent. "Dat artikel spreekt over een heffing en zelfs concrete bedragen, wat allemaal niet klopt."

Bron: http://radio.nl/778166/pvda-ontkent-plannen-tv-taks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ! We ontkennen alles .....

Maar waar rook is ....

Nou ja, de mediadeskundige van de VVD boorde het vakkundig de grond in. Wie is er bij de PVDA de mediadeskundige ?

Rien, die het allemaal als een proefballon ziet en nu op zoek is naar zijn dubbelloops .....

P.S. Wanneer ik het artikel bij NU.nl lees zie ik toch waar het idee vandaan komt .... toch ?

http://www.nu.nl/media/3485250/pvda-ontkent-plannen-tv-taks.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet er niet aan denken dat ik afhankelijk zou zijn van de commerciële ramsj zoals uitgezonden door de RTL's en SBS-en van ons land. Sterker nog: ik kijk slechts naar de Publieke Omroep (P.O.). Dat de media "deskundige" van de VVD tegen is, zegt slechts iets over de negatieve houding van die partij als het over onze P.O. gaat.

De man heeft toevallig die portefeuille toebedeeld gekregen, maar is net als de huidige fractievoorzitter van de rechtse tokkiepartij een totale nitwit als het over cultuur en omroep gaat. Dat bleek ook enige tijd geleden toen het Metropole Orkest dreigde te verdwijnen. Rechtse mensen houden van een polonaise op dixielandmuziek. Met veel pèls en bètterballen.

Dankzij de vreselijke kongsi VVD/PVV/CDA hebben en krijgen we te maken met een aftakeling van onze P.O. De PvdA heeft aan de rechtse rakkers toegegeven dat dat nog niet genoeg is. Het siert die partij dat ze in ieder geval wil nadenken over maatregelen die het leed enigszins kunnen verzachten. Het leed van mensen die niet slechts naar stupiditeit en banaliteit willen kijken en luisteren. Heather

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar de kijker op kabel het meeste voor betaalt zijn de rechten van de programma's. Het doorgeven van het signaal kost maar ong. 2.50 p.m. Dus de filmmakers, omroepen e.d. varen er denk ik wel bij.

Goedkoopste voor jezelf is Digitenne. 50 Euro voor een ontvanger en antenne en voor de P.O. ben je klaar. Kost verder niks. Satelliet is voor de free to air zenders ideaal. Alleen aanschaf installatie en klaar ben je (en je hebt veel meer zenders dan op de kabel, ik heb er ong. 1200 tv en honderden radiostations, o.a. Caroline). Andere systemen zijn in feite doorgeefluiken waarvoor je dan opnieuw rechten moet betalen (nieuwe openbaarmaking). Die heb je al betaald via de belastingen in de omroepbijdrage. Die bestaat nog steeds alleen merk je het niet zo meer. Door satelliet en Digitenne omzeil je de dubbele heffing.

Opm. Digitenne levert geen HD signaal.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Digitenne ontvangertjes koop je al voor een paar tientjes op Internet.

Best handig 4 zenders overal waar je bent, en verder inderdaad gratis.

Beeld kwliteit valt nog mee. Zolang je het niet op een hele grtote flatscreen zet (maar dat ligt ook aan de onnodige analoog digitaal omzettingen, die digitenne doosjes hebben geen digitale HDMI uitgang)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6412
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Panthera leo
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.