Spring naar bijdragen

Geert de Bruin


huppiedos

Aanbevolen berichten

Het nummer Storm maar, beuk maar, dat door Geert de Bruin is geschreven en gezongen, is een van de mooiste odes aan Radio Veronica.

Hij was een groot fan van Radio Veronica.

Ter herinnering aan Geert de Bruin heb ik een filmpje op YT geplaatst.

vriendelijke groet Anne

Het lijkt mij ook altijd goed en netjes om de maker van de beelden erbij te zetten : Freek Simon.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij ook altijd goed en netjes om de maker van de beelden erbij te zetten : Freek Simon.

Juul

Heb de stukjes gehaald, uit het jubileumprogramma van Veronica, naar aanleiding van haar dertigste verjaardag in 1990.

Dit filmpje staat op YT bij fairegent.

http://www.youtube.com/watch?v=l-Jitkx6CYU

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de website van http://www.boudewijndegrootthuispagina.nl/bdglrtv90.htm

Heeft Geert de Bruin twee films gemaakt voor BoudeWijn de Groot

Voor de overlevenden

1990

afstudeerfilm van Geert de Bruin

uitgezonden door AVRO/1991

•diverse gesprekken op locatie en op boot Lennaert Nijgh

•diverse gesprekken met Lennaert Nijgh, Marcel de Groot, Jim de Groot (plus fragment Engelstalig lied) en Caya de Groot

Live in Leiden

29 of 30 mei 1990

Leidse Schouwburg Leiden

fragmenten uitgezonden in film: Voor de overlevenden van Geert de Bruin/uitgezonden 1990

begeleiding: Ernst Jansz (pi)

•Het Land van Maas en Waal

•Beneden alle peil

•Wat geweest is, is geweest

•Ik ben ik

vr.gr.Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik zie het filmpje voor het eerst. Bijzonder hoe het heen en weer beukt. Ik kan mij voorstellen dat er ongelofelijk veel spanning op de ankerketting komt te staan.

Ik heb de Nordeney in 1973 op het stand zien liggen. Ik was toen een jochie van 10 jaar (net geen 11). En later in 1974 heb ik haar zien dobberen naast Radio Noordzee toen we met de lagere school een uitje hadden ter afsluiting van de lagere school. Dat heeft veel indruk gemaakt. Vandaar dat ik een enthousiaste verzamelaar ben van alle programma's uit die tijd. In het algemeen wil ik iedereen die deze beschikbaar stelt hier voor danken. Komt er telkens weer een stukje jeugdsentiment terug!

Groet,

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het filmpje voor het eerst. Bijzonder hoe het heen en weer beukt. Ik kan mij voorstellen dat er ongelofelijk veel spanning op de ankerketting komt te staan.

Ik heb de Nordeney in 1973 op het stand zien liggen. Ik was toen een jochie van 10 jaar (net geen 11). En later in 1974 heb ik haar zien dobberen naast Radio Noordzee toen we met de lagere school een uitje hadden ter afsluiting van de lagere school. Dat heeft veel indruk gemaakt. Vandaar dat ik een enthousiaste verzamelaar ben van alle programma's uit die tijd. In het algemeen wil ik iedereen die deze beschikbaar stelt hier voor danken. Komt er telkens weer een stukje jeugdsentiment terug!

Groet,

Henk

Dan heb jij als enige, volgens mij, het leukste uitje op de lagere school gehad.

vr.gr.Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Mebo II toen wel mooier vond met al die kleuren. Nu waardeer de eenvoud en de kracht van de Nordeney.

Van de MV Mi Amigo die ook voor Scheveningen lag, kun jij je niets meer herinneren als 12 jarig jongetje?

Of was het ook weer zo'n zeetochtje, die het zendschip van Caroline/Mi Amigo oversloeg?

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Inderdaad, nu je het zegt Robin. Mi Amigo is toen, 31 augustus, gewoon door gegaan. Wellicht dat deze wel in de verte zichtbaar was, maar dat was toen voor onze klas blijkbaar niet zo interessant, denk ik. Ik zit nog in mijn geheugen te porren, maar er komt niets uit over Mi Amigo. Ik heb na het verdwijnen van Veronica van de 538 meter nog wel af en toe naar Mi Amigo geluisterd. Toen ook nog mijn eerste opnamen gemaakt met zo'n radio/cassetterecorder van de radio. Duane Eddy had toen een hit met Play me like you play your guitar. Echt een Mi Amigo plaatje, vind ik. En Bart van Leeuwen die daar de Top 40 presenteerde. Ach, het deed het verdriet een heel klein beetje verzachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht dat deze wel in de verte zichtbaar was, maar dat was toen voor onze klas blijkbaar niet zo interessant, denk ik.

Voor jongens en meisjes van een jaar of 12 waren RNI en Veronica wellicht wat interessanter, dan het meer op Vlaanderen gerichte Radio Mi Amigo en het album gebeuren van Radio Caroline.

Bij redelijk helder weer moet de M.V. Mi Amigo zeker in de verte zichtbaar geweest zijn.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6422
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    cafereindonk
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.