Spring naar bijdragen

Radio 10 terug op FM


Sapuripong

Aanbevolen berichten

Ik ben ook benieuwd wat er met de 828 gaat gebeuren... Ik heb al ergens gelezen dat die uit gaat...

Jammer, want onderweg mag ik graag een AM station beluisteren. Nabij mijn werk is dat meestal Paradijs, maar aan deze kant van Veenendaal houdt dat snel op. Vaak wordt het dan dus Radio 10 Gold.. Bij gebrek aan beter? Ach.. ik kan er goed naar luisteren.

Ook naar Radio 5 trouwens, want ook daar kan ik regelmatig met plezier naar luisteren. Ook naar Tineke, alleen niet naar de mensen die ze in de uitzending haalt.. Wat een ellenlange flauwekulverhalen vaak..

Maarja, je bent 83 en je mag een keer op de radio he.. ;)

Maar terugkomend op Radio 10: Ik hoop dat ze het goed gaan doen op de FM en natuurlijk ook dat ze een niet al te strak format aannemen. Paar goede DJ's met en fijne en vrije muziekkeuze zou het m.i. goed doen.

En die 828? Zet daar de Radio 10 60's en 70's stream maar op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij gaat uit, dat is al bekend gemaakt. Aan de ene kant jammer, weer een muziekzender die van de AM verdwijnt. Aan de andere kant (voor mij) wel prettig. Ik woon dicht bij de Heinenoord en heb behoorlijk last van het harde signaal voor de andere radiohobby: luisteramateur, voornamlijk van 0 tot 518 kKz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

De 828 was hier niet al te best, zakte vaak weg. Deed me wel denken aan de Engelse zeezenders die dat ook soms deden, vooral de kleinere stations, als het donker werd. De 106.8 is hier niet echt goed, het stereo-effect valt hier (Leeuwarden) voortdurend weg.

Ik vond het wel meevallen overdag toen ik op Terschelling zat. De 828 was best goed te ontvangen op de portable. En op 103.8 hadden we de 10 zonder Gold ook best redelijk. Zender staat in Friesland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de verzamelaars, 12 uur Radio 10, opgenomen via DAB+.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor wie DAB+ niks vind een paar uurtjes FM:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

En een schermprint van de ontvanger:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het wel meevallen overdag toen ik op Terschelling zat. De 828 was best goed te ontvangen op de portable. En op 103.8 hadden we de 10 zonder Gold ook best redelijk. Zender staat in Friesland.

Ik zit in een flat tussen het beton. De ontvangst is niet al te best, mede door apparatuur op het dak (luchtafvoer), de cv-installatie (circuits erin) en de buren die allerlei apparatuur hebben aanstaan. En twee flats ernaast met dito apparatuur. Ik heb geen buitenantenne. Waarom de FM het niet goed doet is mij een raadsel. Mogelijk zitten de zenders te dicht op elkaar voor de radio's (portable Aristona en Sony).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooruit dan:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RADIO 10 GOLD NIET MEER VIA DAB+

Radio 10 Gold is niet meer via DAB+ te ontvangen. Het zijn de eerste tekenen dat de officiële overname van Radio 10 Gold door het moederbedrijf van 100%NL definitief rond is. De huidige eigenaar Talpa en 100%NL maakten eerder deze maand de intentie van overname van de radiozender bekend. Hierdoor kon Radio 10 vanaf 1 augustus via de ether op de frequenties van kavel A7 gaan uitzenden. 100%NL had eerder hiervoor de frequentieveiling gewonnen. Het vernieuwde Radio 10 blijft wel via DAB+ te beluisteren.

Geschreven door: Jarco Kriek Bron: totaaltv.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Efteling radio zit op 2e DAB-kanaal omdat daar geen rechten over hoeven worden betaald. Dat kost bij een andere zender zo'n 40.000 euro per jaar.

Nee, heeft daar niets mee te maken.

men gaat er van uit dat de samanwerking 538-100%Nl gewoon doorgaat, en dan komt het nieuwe Radio 10 gewoon bij het DAB kanaal van Radio 10, zoals dat nu al op DAB in de lucht is.

Dat je even 10Gold mist op DAB is niet erg, er zijn nauwelijks DAB ontvangers.

(Bovendien was het verwarrend op 1 MUX 2 x Radio10(Gold) uit te zenden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, heeft daar niets mee te maken.

men gaat er van uit dat de samanwerking 538-100%Nl gewoon doorgaat, en dan komt het nieuwe Radio 10 gewoon bij het DAB kanaal van Radio 10, zoals dat nu al op DAB in de lucht is.

Dat je even 10Gold mist op DAB is niet erg, er zijn nauwelijks DAB ontvangers.

(Bovendien was het verwarrend op 1 MUX 2 x Radio10(Gold) uit te zenden)

Kavel A7 is in de lucht gebracht en betekent automatisch dat het signaal daarvan vanaf 1/9 in 40% van NL in DAB+ te ontvangen moet zijn. Dus het 'nieuwe' 10 draait op zowel A7 als 11C conform de vergunning. Op het tweede DAB+ kanaal is BG Radio te horen, dus ook hiermee is aan de vergunning voldaan. Radio 10 Gold is door de 538 groep vervangen voor Elteling Radio omdat 10 Gold is verkocht aan de groep achter 100% NL. Talpa, eigenaar van de 538 groep, neemt op zijn beurt een belang in 100% NL. Het woord 'mogelijk' kun je weglaten. En de 828 gaat heel snel uit, want dubbele dekking is niet toegestaan.

Voor wie een overzicht wil zien van de commercielen op DAB+: http://www.radiopedia.nl/wiki/Kavel_11C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De nieuwe programmering van Radio 10

Maandag t/m donderdag

00-06 uur: De Nacht van 10 - non-stop de Grootste Hits Aller Tijden

06-10 uur: René Verkerk

10-13 uur: Dennis Verheugd

13-16 uur: Albert-Jan Sluis

16-19 uur: Edwin Ouwehand

19-24 uur: De Avond van 10 - non-stop de Grootste Hits Aller Tijden

Vrijdag

00-06 uur: De Nacht van 10 - non-stop de Grootste Hits Aller Tijden

06-10 uur: René Verkerk

10-13 uur: Dennis Verheugd

13-16 uur: Albert-Jan Sluis

16-19 uur: Edwin Ouwehand

19-24 uur: Het Weekend van 10 - non-stop de Grootste Hits Aller Tijden

Zaterdag

00-12 uur: Het Weekend van 10 - non-stop de Grootste Hits Aller Tijden

12-16 uur: Menno Vroom

16-19 uur: Robert Feller

19-22 uur: Saturday Night Fever - non-stop de grootste Party Classics

22-24 uur: Het Weekend van 10 - non-stop de Grootste Hits Aller Tijden

Zondag

00-12 uur: Het Weekend van 10 - non-stop de Grootste Hits Aller Tijden

12-16 uur: Menno Vroom

16-19 uur: Top 40 Gold - René Verkerk

19-24 uur: Het Weekend van 10 - non-stop de Grootste Hits Aller Tijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.