Spring naar bijdragen

Leedvermaak - Hardeschijf gewist


Harm ten Brink

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn computer gerelateerde zaakjes over het algemeen goed op orde.

Raid 1 configuratie en een externe back-up voor mijn administratie en foto-opdrachten door de jaren heen die ik netjes op orde houdt.

Verder nog een extra schijf die ik gebruik als werkschijf voor foto's en muziek maar ook voor alle down- en uploads van het web.

Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht en dat betekent alles kopieëren en overzetten naar nieuwe schijven en waar mogelijk de bestandsstructuur aanpassen.

Dat kost altijd meer tijd dan je denkt maar het is gelukt, op de werkschijf na...

Tijdens een moment van vestandsverbijstering heb ik kennelijk de werkschijf op de raid 1 configuratie aangesloten.

Dit betekent dat de computer automatisch en zonder waarschuwing een kopie van de C schijf gaat maken op die andere.

Kortom, ik ben alle muziek en jingle up- en downloads kwijt van de afgelopen jaren inclusief alle montages die ik hier en bij de 'buren' jullie heb aangeboden.

Datarecovery heeft slechts enkele procenten kunnen redden maar gelukkig heb ik mijn 'statische' archief in de vorm van CD's en DVD's nog.

Vooralsnog ga ik jullie niet vragen om alles te re-uploaden maar het geeft mij wel het besef hoe relatief alles eigenlijk is.

Enfin, ik heb even hard met mijn hoofd tegen een muur lopen bonken, uithuilen en verder gaan. Weg is immers weg...

De moraal van dit verhaal: 'Zint eer ge begint'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harm,

Hoe goed je het ook op orde hebt, het kan altijd een keer goed fout gaan. Ik liet twee maanden geleden een harde schijf vallen met ruwe opnamen. 60 x 5 uur audio die ik nog moest bewerken. Betekent dus 60 x 5 uur MDs opnieuw in de recorder stoppen want ik had alleen daarvan geen backup.

Als je wat nodig mocht hebben hoor ik het wel van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn uiterst pijnlijke momenten. In een zeer kort momentje kan er iets fout gaan dat ongelooflijk veel werk zo het digitale niets in tovert. Even één moment van niet 100% scherp zijn en meteen gebeurt er zoiets.

Je zou kopieën van je kopieën van je kopieën moeten hebben. Maar waar is het eind?

Tja, uithuilen en verder gaan, zoals je schreef. Je moet er inderdaad niet te lang bij stil gaan staan want daar word je alleen maar bozer en ongelukkiger door en het helpt toch niets.

Maar da's niet echt makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeemig Harm.......wel erg.

Nu begrijp je wellicht waarom ik alles 3x backup op 3 verschillende schijven en als ik maar even langer dan een paar uur weg ga sjouw ik alles mee.

Heb ik geleerd van Bob onze systeembeheerder bij de TROS.

Juul

( die na een "vergissing" van de KPN na een week weer internet heeft, maar niet meer kan bellen.

Dus maar wachten tot ik naar m'n nieuwe adres verhuis aan het eind v.d. maand )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is heel sneu voor je. Maar gelukkig heb je nog e.e.a. op schijfjes staan. Nog een tip: als je iets overzet van de ene naar de andere schijf of bestand kies dan altijd voor: Kopiëren i.p.v. Verplaatsen. Als het misgaat, wat mij wel is overkomen, dan ben je bij Verplaatsen altijd de gegevens kwijt en bij Kopiëren niet. Als de gegevens moeten worden overgezet van een te 'diepe' laag op je HD subsubsubmap in: map-submap-subsubmap-subsubsubmap ,naar een andere HD, dan herkent de computer vaak de bestanden niet en kopieert niet. Bij Verplaatsen ben je ze kwijt. Wel wil dan: eerst verplaatsen naar map en dan kopiëren.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Harm,

Ik heb bijna 1 gigabyte aan zeezenderopnamen. Als je wilt kan ik die voor je op een harde schijf zetten. Alles tegen kostprijs uiteraard.

Sterkte,

Wim

Dag Wim,

sta mij toe een lichtelijk verbaasde reactie te geven. Ik neem toch aan dat je bedoeld met "kostprijs" een evt. harde schijf?".

En niet voor de zeezenderopnamen?

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een jaar of 20 geleden betaalde je al snel een tientje (10 gulden) voor een zeezenderopname van één uurtje.

Maar het gaat vast om de kostprijs van de HDD.

Robin

Als ik dat had geweten dan had ik héél veel geld kunnen verdienen...

Nee hoor, het is een publiek geheim dat er soms krankzinnige bedragen werden gevraagd voor een kopietje van een kopietje etc.

Ook ik ga er vanuit dat hem om de kostprijs gaat van een HD.

In zeezenderopnames ben ik overigens helemaal niet geinteresseerd, die had ik al niet dus ben ik ze ook niet kwijt.

Zelfs mijn eigen airchecks vanaf de noordzee zijn lang geleden bij de vuilverbranding in rook opgegaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dat had geweten dan had ik héél veel geld kunnen verdienen...

Nee hoor, het is een publiek geheim dat er soms krankzinnige bedragen werden gevraagd voor een kopietje van een kopietje etc.

Ook ik ga er vanuit dat hem om de kostprijs gaat van een HD.

In zeezenderopnames ben ik overigens helemaal niet geinteresseerd, die had ik al niet dus ben ik ze ook niet kwijt.

Zelfs mijn eigen airchecks vanaf de noordzee zijn lang geleden bij de vuilverbranding in rook opgegaan...

Uiteraard alleen de kostprijs van de HDD. Ik heb alleen zeezenderopnamen en wat publieke/commerciele opnamen.

In de jaren 80 verkocht ik inderdaad zeezenderopnamen 7,50 gulden voor een uur (Utopia Productions), dat is verleden tijd.


Dag Wim,

sta mij toe een lichtelijk verbaasde reactie te geven. Ik neem toch aan dat je bedoeld met "kostprijs" een evt. harde schijf?".

En niet voor de zeezenderopnamen?

Juul

Uiteraard alleen de kostprijs van de HDD. Ik heb alleen zeezenderopnamen en wat publieke/commerciele opnamen.

In de jaren 80 verkocht ik inderdaad zeezenderopnamen 7,50 gulden voor een uur (Utopia Productions), dat is verleden tijd.


Dag Wim,

sta mij toe een lichtelijk verbaasde reactie te geven. Ik neem toch aan dat je bedoeld met "kostprijs" een evt. harde schijf?".

En niet voor de zeezenderopnamen?

Juul

Uiteraard alleen de kostprijs van de HDD. Ik heb alleen zeezenderopnamen en wat publieke/commerciele opnamen.

In de jaren 80 verkocht ik inderdaad zeezenderopnamen 7,50 gulden voor een uur (Utopia Productions), dat is verleden tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6426
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Sefke
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.