Spring naar bijdragen

De sportband en de aandrukrol


Juul

Aanbevolen berichten

Een paar weken geleden kreeg ik twee originele banden met daarop sportprogramma's van Henk van Dorp en Frits Barend.

Maar omdat ik m'n REVOX recorders een paar jaar geleden in onze Veronica archief opslag had gedaan is de REVOX PR99 er maar weer eens uit te voorschijn getoverd.

Maar ja je weet hoe dat gaat, de recorder met de blik op oneindig, hij is nl nogal zwaar, in de auto getild en thuis maar eens aangezet. Tot m'n schrik zag ik dat de aandruk rol helemaal verteerd was en vastgeplakt zat aan het chassis.

Na even bijgekomen te zijn dacht ik wat nu?..............

Gelukkig hebben we iemand in museum RockArt die alles van REVOX weet en die wist raad.

En zie daar de postbode leverde net keurig een aandruk rol voor de PR99 af. Hup, erop gemonteerd en spelen maar.

En zo heb ik even snel een Sportprogramma kunnen "identificeren" dat Ad Bouman met Henk van Dorp en Frits Barend maakte en al snel kwam de datum er uit rollen. 21 oktober 1970 dus. PSV-Steaua Boekarest.

Het werd 22 oktober uitgezonden tussen 12-13 uur. Dus was het "nachtwerk" voor Ad en er werd dus extra gevaren met de Ger-Anna.

De wedstrijd werd met 4-0 gewonnen door PSV.

Geweldig dat er nog hulpvaardige krachten zijn die belangeloos altijd klaar staan.

Juul

23sxfm8.jpg

24f9xmw.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar weken geleden kreeg ik twee originele banden met daarop sportprogramma's van Henk van Dorp en Frits Barend.

Maar omdat ik m'n REVOX recorders een paar jaar geleden in onze Veronica archief opslag had gedaan is de REVOX PR99 er maar weer eens uit te voorschijn getoverd.

Maar ja je weet hoe dat gaat, de recorder met de blik op oneindig, hij is nl nogal zwaar, in de auto getild en thuis maar eens aangezet. Tot m'n schrik zag ik dat de aandruk rol helemaal verteerd was en vastgeplakt zat aan het chassis.

Na even bijgekomen te zijn dacht ik wat nu?..............

Gelukkig hebben we iemand in museum RockArt die alles van REVOX weet en die wist raad.

En zie daar de postbode leverde net keurig een aandruk rol voor de PR99 af. Hup, erop gemonteerd en spelen maar.

En zo heb ik even snel een Sportprogramma kunnen "identificeren" dat Ad Bouman met Henk van Dorp en Frits Barend maakte en al snel kwam de datum er uit rollen. 21 oktober 1970 dus. PSV-Steaua Boekarest.

Het werd 22 oktober uitgezonden tussen 12-13 uur. Dus was het "nachtwerk" voor Ad en er werd dus extra gevaren met de Ger-Anna.

De wedstrijd werd met 4-0 gewonnen door PSV.

Geweldig dat er nog hulpvaardige krachten zijn die belangeloos altijd klaar staan.

Juul

23sxfm8.jpg

24f9xmw.jpg

Hallo Juul,

Rubber verteerd heb het heel lang geleden ook hetzelfde gehad met m'n Akai ook helemaal weggevreten maar er was niet meer aan een nieuwe aandruk rol te komen.

Groet: Hans Lampengat Eindhoven.

PS zier er toch nog piekobello uit de REVOX PR 99 (goed onderhouden denk ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het merendeel van ons Veronica archief heb ik gekopieerd met de M15 van Niels en deze PR99.

Allebei fantastische machines. Deze foto van de PR99 is al weer een paar jaar out.....sorry oud.

En de tweede foto daar is de M15 van Niels aan het werk.

Zo af en toe komen er nog banden van oud collega's boven water. De banden van het sportprogramma van Henk en Frits hebben een lange en merkwaardige weg afgelegd. Ze kwamen recentelijk bij ons via één van de Waddeneilanden......

Ook kreeg ik de afgelopen maanden een aantal tapes van "De R&R revival" door Karel v.d. Kemp.

Ze waren geknipt op een half uur omdat de eigenaar ze anders niet kon draaien omdat de haspel te groot was.........

Maar ja, we hebben ze en daar gaat het om.

Juul

2jd1eh0.jpg

t62rnd.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's altijd lastig, ja... Die Azimuth.

Ik lees er vaker over dat er bij Veronica aan de koppen gedraaid moest worden. Volgens mij zat er op de Akai's zelfs standaard een kop voor op de koppendeksel..

Dat verbaast me wel, want je zou denken dat men alle koppen standaard in de juiste rechte stand zou hebben staan..

Nu kwam er natuurlijk wel eens een tape van een reclameburo of luisteraar binnen maar die werden, lijkt me, niet op de normaliter gebruikte studio machines afgespeeld. En indien wel, met een apart koppenblok op de M24..

Of denk ik mis, en was er wél een azimuth verschil tussen de verschillende studiorecorders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6413
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    San
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.