Spring naar bijdragen

Monterey pop TROS radio 1989


Juul

Aanbevolen berichten

Op 16,17 & 18 juni 1967 werd het eerste ECHTE popfestival gehouden in de Amerikaanse plaats Monterey in de staat Californië.

Het was dus de voorloper van Woodstock. Er traden veel artiesten op zoals Jimi Hendrix, The Who, Janis Joplin, The Mamas and the Papas etc.

Om het programma in Amerika te mogen bestellen had ik eerst maar eens een memo naar de baas geschreven: ( met een paar kleine historische foutjes maar ach, druk,druk,druk...........)

2i7vjbk.jpg

Ik maakte vanaf 3 juli tot en met 28 augustus 1989 samen met technicus-producer Herman Dales en Jerney Kaagman een 9 delige serie over dat festival. Het aardige is dat we in de laatste 2 delen hebben gekeken naar hoe het in Nederland was in 1967.

De 9 Nederlandse delen, wij bewerkten de Amerikaanse serie, zijn op 2 delen na bewaard. De andere zijn.............(gewist?).

Ik zal de komende dagen proberen de wel bewaarde delen te uploaden. En de ontbrekende Nederlandse delen vervangen door de wel bewaarde Amerikaanse.

Hier al wel vast een promo die we maakten en die werd ingesproken door Freek Simon ( † 2002 ) en door mede forum lid Karel van Cooten.

Herman Dales zou er een cassette voor journalisten voor maken dit was de inlay. Aardig feit, de tekening van de cassette is gemaakt door Martijn Krabbé die in z'n stage periode bij ons MacPaint een leuk programma vond....En zo'n jongen moet toch wat te doen hebben nietwaar?.

2ezil1i.jpg

http://nl.wikipedia.org/wiki/Monterey_Pop_Festival

http://en.wikipedia.org/wiki/Monterey_Pop_Festival

Hier is de promo: ©TROS radio

http://www4.zippyshare.com/v/98636922/file.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herinner mij dat ik deze serie toen helemaal op cassettes heb opgenomen.

Ze moeten dus nog bewaard zijn. Vraag is alleen.... waar heb ik ze gelaten?

Ik heb zoveel dozen met cassettes en andere spullen weggestouwd dat zoeken lastig is. Zal binnenkort een poging ondernemen.

Groet,

Jan-Fré

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deel 9 is het laatste deel.

Ook kijken we in dit deel naar Nederland in 1967.

Veel luister plezier en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden....

Juul


En voor diegene die het ook ook wel eens met "beeld" willen zien:

Dit zijn de links en kun je ze met gemak downloaden.

1

Monterey Pop Festival 1967 Bonus Performances

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deel 9 is het laatste deel.

Ook kijken we in dit deel naar Nederland in 1967.

Veel luister plezier en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden....

Juul

Hallo Juul,

Er is zeker wat misgegaan met het plaatsen van de link voor deel 9...?

Gr, Melle

Ik zie het Melle.

Ik was te haastig, "haastige spoed is zelden goed" zei m'n moeder wel eens.

http://www36.zippyshare.com/v/98962460/file.html

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6411
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jankwarts
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.