Geplaatst 2 december 201312 jr. Begin jaren '80 werkte ik als geluidstechnicus bij de lokale omroep Zoetermeer en daar hadden wij zo'n Philips mengtafel staan die bij Veronica in de productiestudio's in Hilversum werden gebruikt. De limiter die rechts bovenin zat was er uit en werd als losse zendlijn limiter gebruikt. Er werd mij toen verteld dat de mengtafel van Veronica was. Waarschijnlijk klopte dat wel, want wij hadden ook twee van die Akai taperecorders staan die op het schip gebruikt werden. Ik weet dat er nog zo'n Philips mengtafel in RockArt staat, maar ik vraag mij af of er nog meer bestaan of zijn de andere exemplaren inmiddels allemaal verloren gegaan. Groet, Peter
Geplaatst 2 december 201312 jr. Redelijk verbouwd zeg.... Volgens mij is deze tafel inmiddels in handen van de stichting. Of dat met de Akai's en de limiter ook zo is? Hoeveel van deze tafels er bewaard bleven? Dat weet Niels vast wel. Waarvoor waren al die extra knopjes, weet je dat nog?
Geplaatst 2 december 201312 jr. Auteur Ik weet niet meer precies waar die knopjes voor dienden, maar ik denk iets met een talkback aangezien er ook een microfoon vlakbij zit. Er was van die Philips mixers overigens ook een groter broertje. Die stond bij ons in de ECK. Dezelfde faders en knopjes. Groet, Peter
Geplaatst 2 december 201312 jr. Begin jaren '80 werkte ik als geluidstechnicus bij de lokale omroep Zoetermeer en daar hadden wij zo'n Philips mengtafel staan die bij Veronica in de productiestudio's in Hilversum werden gebruikt. De limiter die rechts bovenin zat was er uit en werd als losse zendlijn limiter gebruikt. Er werd mij toen verteld dat de mengtafel van Veronica was. Waarschijnlijk klopte dat wel, want wij hadden ook twee van die Akai taperecorders staan die op het schip gebruikt werden. Ik weet dat er nog zo'n Philips mengtafel in RockArt staat, maar ik vraag mij af of er nog meer bestaan of zijn de andere exemplaren inmiddels allemaal verloren gegaan. Groet, Peter Dag Peter, Op de foto dat is een Veronica mixer. Wij hebben nl zelf die start knoppen tbv de jingle machine er in gemonteerd. Over de "where abouts" van de andere zaken weet ik eigenlijk niks. Ik heb mij daar nooit zo mee bezig gehouden. Dat weten Ad en Niels beter. Juul
Geplaatst 3 december 201312 jr. Auteur Ik kwam ook nog een foto tegen van de limiter uit de Philips mengtafel (zie boven in de aparte behuizing). Groet, Peter
Geplaatst 3 december 201312 jr. Auteur Die rechter lijkt wel erg op het exemplaar dat wij bij de lokale omroep in Zoetermeer hadden. @Niels: Komt die uit Zoetermeer? Groet, Peter
Geplaatst 3 december 201312 jr. Die rechter lijkt wel erg op het exemplaar dat wij bij de lokale omroep in Zoetermeer hadden. @Niels: Komt die uit Zoetermeer? Groet, Peter Ja, dat klopt Peter. De linker staat in RockArt en er is nog een sloper. Niels
Geplaatst 4 december 201312 jr. Ja, dat klopt Peter. De linker staat in RockArt en er is nog een sloper. Niels En de Akai's die men daar blijkbaar ook in gebruik had, zijn die ook weer bij de stichting? Of moeten we eerdaags even wat zolders in Zoetermeer af gaan struinen? ;)
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.