Spring naar bijdragen

Een brief van Lex


Aanbevolen berichten

Lang geleden, in de zomer van 1988 om precies te zijn, was ik niet gerust op de ontwikkelingen bij de Veronica Omroep Organisatie. Laat ik specifieker zijn: ik was niet blij met wat ik op de radio hoorde. De tv boeide me sowieso minder: bij Veronica ging het mij om radio.

Het was inmiddels veertien jaar geleden dat de zeezender tot zwijgen was gebracht en twaalf en een half jaar sinds de club als aspirant omroep tot het Hilversums bestel was toegelaten.

Dat het niet meer zo klonk als destijds, dat was logisch. Maar er gebeurden dingen die mij ongerust maakten.

Veronica had Rob Stenders aangetrokken. Die ‘klonk’ VARA, niet Veronica.

Simone Walraven vond ik veel te licht en zo waren er nog heel wat meer dingen. Ik begon te vrezen dat men het spoor een beetje bijster was en dat ‘de erfenis’ niet goed werd bewaakt.

En dus schreef ik een brief aan de man die verantwoordelijk was voor ‘radio’ bij de omroep organisatie; Lex Harding. Zeven kantjes werd-ie, uiteraard nog in de tijd van de handgeschreven brieven.

Het duurde een paar weken voor ik antwoord kreeg, wat ik tegen die tijd allang niet meer verwachtte.

Lex maakte zich er niet met een standaard kattebelletje vanaf:

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De zomer begint pas op 21 Juni, dus eigenlijk al in een dag antwoord :)

Nee, da's flauw natuurlijk. Toch mooi zo'n antwoord, waaruit blijkt dat Lex ook toen al niet "in het verleden leefde", iets wat hij later herhaaldelijk opmerkte bij reunie's etc.

Uiteindelijk weten we allemall wat er van Veronica (radio, over TV hebben we het even helemaal niet) is geworden, dus Rene: je zorgen bleken terecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk weten we allemall wat er van Veronica (radio, over TV hebben we het even helemaal niet) is geworden, dus Rene: je zorgen bleken terecht.

Ik heb het altijd wel ironisch gevonden: de VOO wilde niets liever dan commercieel worden. Maar toen het eenmaal zover was, bleef er niets meer van de oude vrijbuitersmentaliteit over.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tijden waren veranderd...

En volgens mij was er van willen al minder sprake dan van moeten. Want als ik het me goed herinner stond er ergens in de statuten van de vereniging dat men zo snel mogelijk weer commercieel zou worden.

Maar wel een mooie brief van Lex.. En je hoort het hem als het ware vertellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.