Spring naar bijdragen

Rob68 stelt zich voor


rob68

Aanbevolen berichten

Vorige week aangemeld op dit forum dus even netjes voorstellen maar...

Ik ben Rob, bouwjaar '68 en sinds pakweg '72 besmet met het radiovirus zoals ooit zo mooi bezongen door Stef Bos (de stem uit het doosje op de kast dus, wat bij ons een Philips plano B5X23A was die ik nog steeds in bezit heb). Geïnteresseerd in álles wat met radio te maken heeft, in de ruimste zin van het woord. Opgegroeid met Veronica's Volle Vrijdag.

Enkele wapenfeiten: op m'n 11e de zolder verbouwd tot provisorische studio met zelfgemaakte FM-zender die maar liefst anderhalve straat ver kwam, begin jaren '90 in mijn studententijd als technicus gewerkt bij ZOSradio in Schiedam waar ik ook in enkele 'noodgevallen' achter de microfoon terecht kwam en dat eigenlijk opvallend leuk vond. Bijvoorbeeld na een foutje tijdens een op band opgenomen verzoekplatenprogramma voor verzorgingstehuizen dat destijds gepresenteerd werd door ene heer Egas (inderdaad, de vader van). Dat liep daardoor uit; hij moest de laatste tram nog halen en de afkondiging moest er nog even op. Tja, dan moet er een technicus achter het glas en bij gebrek aan beter werd dat Rob. Heel leuke tijd gehad bij de ZOS, één van de oudste lokale omroepen van NL (1959) by the way.

In '97 één van de eerste Nederlandse websites over oude buizenradio's online gezet. Ik heb in die jaren een aardige verzameling jaren '50 en '60 radio's opgebouwd die ik zelf reviseerde. In dezelfde periode een tijdje het zaterdagse sportprogramma gepresenteerd bij Omroep Voorne. In '07 voor de gein eens een Qletz-workshop gevolgd bij oud-Veronica-nieuwslezer Cees Manintveld wat ik een bijzonder leuke ervaring vond. En nu regelmatig te vinden op het forum van de mfbfreaks en sinds een paar dagen ook hier. Waarschijnlijk vooral in de meeleesmodus voorlopig. Ik smul van het archiefmateriaal op Norderney.nl maar ben te jong om het bewust meegemaakt te hebben. Volgens mij stond onze plano destijds vooral op Arbeidsvitaminen en Kleutertje Luister afgestemd.

Groet,

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.