Spring naar bijdragen

Adobe Audition (voor Mac)


Rene van den Abeelen

Aanbevolen berichten

Hoi Juul,

tis audio software die geregeld gebruikt wordt als nabehandeling bij opgenomen 'werk'. Ik begrijp dat het bijvoorbeeld prima geschikt is om, als ik thuis een podcast heb opgenomen, 'm dan nog even daar 'doorheen te halen'.

Leek mij dus zeer interessant, maar als het nu zo blijkt te zijn dat je er meteen met een abonnementsvorm aan vast zit, heb ik er weinig trek in.

Vind het niet zo'n verstandige policy van Adobe. Denk dat een boel gebruikers van hun pakketten naar alternatieven gaan uitzien.

http://www.adobe.com/nl/products/audition.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Audobe Audition is de opvolger van Cool Edit.

Niet alleen prima geschikt voor nabewerking, maar voor complete opname- en audio-editting.

Voor Windows is er een versie zonder abonnement, ik neem aan dat er voor de MAC ook wel zoiets zal bestaan.

Er zijn overigens meer van dit soort programma's. Goldwave en Wavelab hebben minder mogelijkheden, maar zijn prima geschikt voor jij er mee wil doen.

Misschien een idee om eens te kijken of daar MAC-versies van zijn.

Op de site van 'Audacity' zag ik wel een MAC-versie staan. Dat is freeware en ook daar kun je leuke dingen mee doen.

http://audacity.sourceforge.net/download/mac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds Windows 7 ben ik helemaal klaar met die bagger uit Redmond. Afsluiten en dan 10 minunten wachten omdat er een update loopt, opstarten zelfde verhaal... maar ontkom er niet aan ivm Adobe. Want die leveren hun meuk alleen voor de Winhoosbakken en fruitmachines. En ik wil geen van beide. Wat was mijn oplossing?

Ik heb Ubuntu geinstalleerd. Linux dus. En ja, Adobe poort nog steeds niet hun software naar dat besturingssysteem. Maar daar is een oplossing voor: https://www.virtualbox.org/ Ook voor Mac-gebruikers gratis te downloaden. Daarbinnen kan je een windhoos versie installeren. Je draait je Mac, opent je windhoos installatie in virtualbox en je kan met oa Adobe Audition werken die je van het net kan downloaden. Zo werk ik dus als ik Adobe meuk moet draaien.

Maar.... 'doorheen te halen', wat bedoel je daar mee? compressie overheen? Is er dan geen andere softwarematige oplossing voorhanden voor de Mac?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een lange tijd ProTools gebruikt. (geleend bij de baas ).

Maar nu gebruik ik al heel lang Sound Studio. Doet alles wat ik wil en nog veeeeeeel meer.

En natuurlijk kun je er ook "een programma doorheen halen"

http://www.felttip.com/ss/

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar nu gebruik ik al heel lang Sound Studio. Doet alles wat ik wil en nog veeeeeeel meer.

Juul

Ik zal de eerste zijn om te roepen dat ik absoluut geen kaas heb gegeten van processing en zo. Tis iets waar ik absoluut niets van weet. Maar ik hoor wel dat wat ik afgelopen week heb opgenomen, niet goed klinkt.

Jij bent dus happy met dat Sound Studio... dan denk ik dat ik dat maar eens ga aanschaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(of zoals sommigen zeggen: windhoos)?

Typisch Rotterdams :) De meeste mensen werken met Windhoos, Juul met een fruitmachine en ik met luktnix.

Maar zit net even te neuzen op de site van Adobe: https://creative.adobe.com/nl/products/audition

Lijkt erop dat ze het inderdaad 'verhuren per maand' voor een pittig prijsje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag Youbuntu ook? Ik ben dat gedoe me Microsof al een tijdje zat, uitgerekend waar ik nu nog mee zit te tikken draait nog op Ex-P (binnenkort dus ook verleden tijd).

Op de "Muziek" pc's draai ik nog windhoos 98 SE, maar die hangen niet aan I-Nep en ook niet aan een netwerk, dus IE hupledepup heb ik daar niet nodig. Geen problemen mee, draait al ik weet niet hoe lang zonder ook maar één keer te "hangen".

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Youbuntu :) Die voeg ik toe aan mijn lijstje.

Please login or register to see this link. is een Linux variant gebaseerd op Please login or register to see this link. . Als grafische scherm wordt er gebruik gemaakt van Unity. Dat is echt wennen als je overstapt van Windows. In het begin moest ik er niet van hebben, maar sinds ik het op een netbook heb draaien moet ik zeggen dat het best slim in elkaar zit. Je moet alleen te tijd nemen om uit te zoeken/aan te wennen. Zelfde geldt voor de Please login or register to see this link. versie van Ubuntu.

Ik zelf gebruik Please login or register to see this link. . Qua gebruikersinterface maakt het gebruik van een startmenu (Windows) en een dock aan de onderzijde (Apple). Het is een persoonlijke keus, maar tot nu toe bevalt mij dit uitstekend. Het is ook 'lichter' dan de standaard Ubuntu.

En voor degene die echt met een oude pc werkt: Please login or register to see this link. . Lekker simpel maar doet alles wat de andere versie ook doen.

Dan is er ook nog Please login or register to see this link. (met KDE interface), Please login or register to see this link. (voor audiofreaks) en nog een paar afgeleiden.

Ik heb vorig jaar besloten te stoppen met Windows. Mijn dochter kreeg een Windows 8 laptop wat niet echt lekker werkt en het ongewenst updaten bij af- en opstarten bij Windows 7 werd ik spuugzat. En dan heb ik het niet over het opnieuw installeren en updaten van Windows 7. Trek er maar tig uur voor uit.

Ik ben nu een jaar verder en wil absoluut niet meer terug naar dat spul uit Redmond. Ik erger me inmiddels behoorlijk aan IE9/W7 waar ik verplicht op het werk mee moet klooien. Maar pas op. Als je overweegt om over te stappen, probeer het eerst uit. Neem de tijd om dingen uit te proberen. Je moet wel anders gaan werken en denken. En je moet bereid zijn om, als iets niet direct out of the box werkt, naar een oplossing te zoeken. Sites als Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.