Spring naar bijdragen

Bull Verweij gaf originele banden van Veronica weg.....


melle

Aanbevolen berichten

Een opmerkelijk verhaal wordt dit.

Ik kom vanmiddag bij de Saturn om te kijken naar een DAB radio. Daar kom ik een man van ongeveer 57 jaar tegen die eveneens op zoek is naar zo'n radio en ik raak met hem aan de praat en blijkt dat hij fan is van zowel het nieuwe als het oude Veronica. Met trots vertelt hij dat hij nog wat originele banden (in blik) thuis heeft liggen van de nachtprogramma's van het oude Veronica. Hij bleek het oude buurjochie te zijn geweest van Bull Verweij in Loosdrecht en hij had van hem een paar originele Veronicabanden cadeau gekregen. Ik hem verwezen naar deze website (welke hem onbekend was) en de mogelijkheid deze banden te laten digitaliseren. Hij was daar niet bepaald happig op, want die banden zijn hem zeer dierbaar. Ik heb er bij hem ogmaals op aangedrongen deze te laten digfitaliseren, want in de loop der tijd wordt de kwaliteit van die banden steeds minder. Ik heb zijn naam vergeten te vragen (wel dom ja!), maar hij zou zeker nog eens naar deze website kijken.

Ik vraag me tegelijk af of Bull Verwewij aan wellicht nog meer personen oude Veronicabanden heeft uitgedeeld.....

Gr, Melle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn wel meer banden weg gegeven. Dat was toen. Vaak waren het banden die uit roulatie waren genomen vanwege de kwaliteit.

Wisten wij toen veel dat het nog eens gewilde items zouden worden.

En ja, dan heb je zulke banden, maar de "doorsnee" bezitter heeft niet eens een bandrecorder om ze af te spelen.....

En waarom bewaren in blik ?...........

Wij hebben over enige tijd weer onze 5 jaarlijkse reünie, het zal tevens de laatste zijn, en al een aantal collega's hebben beloofd de nodige spullen mee te nemen.

Foto: ©Niels Zack.

bf49q8.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt het inderdaad definitief de laatste keer? Tja, eens houdt het op, natuurlijk. Zal toch wel een raar gevoel zijn.

Ja, de laatste keer dat Ad en ik het organiseren. Of een ander het doet......geen idee. ( zal wel niet ).

"Ik ben er wel een beetje klaar mee"..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Ik ben er wel een beetje klaar mee"..............

Tja... (slik)... ik kan het me wel een beetje voorstellen... Sinds die eerste reünie-met-zender is er onnoemelijk veel gebeurd op het gebied van 'Veronica-bewaren'.

Een krankzinnige hoeveelheid programma's is voor het nageslacht veilig gesteld, het 'officiële' verhaal is verteld, de luisteraars-van-toen hebben uitgebreid de kans gehad om met hun helden te praten en schrijven... Op een gegeven moment treedt er dan toch een verzadiging op. Onverwerkte emoties hebben een plekje gekregen, er zijn mensen voorgoed weggevallen...

Tis de normale gang van zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een opmerkelijk verhaal wordt dit.

Ik kom vanmiddag bij de Saturn om te kijken naar een DAB radio. Daar kom ik een man van ongeveer 57 jaar tegen die eveneens op zoek is naar zo'n radio en ik raak met hem aan de praat en blijkt dat hij fan is van zowel het nieuwe als het oude Veronica. Met trots vertelt hij dat hij nog wat originele banden (in blik) thuis heeft liggen van de nachtprogramma's van het oude Veronica. Hij bleek het oude buurjochie te zijn geweest van Bull Verweij in Loosdrecht en hij had van hem een paar originele Veronicabanden cadeau gekregen. Ik hem verwezen naar deze website (welke hem onbekend was) en de mogelijkheid deze banden te laten digitaliseren. Hij was daar niet bepaald happig op, want die banden zijn hem zeer dierbaar. Ik heb er bij hem ogmaals op aangedrongen deze te laten digfitaliseren, want in de loop der tijd wordt de kwaliteit van die banden steeds minder. Ik heb zijn naam vergeten te vragen (wel dom ja!), maar hij zou zeker nog eens naar deze website kijken.

Ik vraag me tegelijk af of Bull Verwewij aan wellicht nog meer personen oude Veronicabanden heeft uitgedeeld.....

Gr, Melle

Hoi Melle,

Weet je ook welke programma's op die banden staat, gewoon uit nieuwsgierigheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Melle,

Weet je ook welke programma's op die banden staat, gewoon uit nieuwsgierigheid?

_______________________

Henk

Volgens mij had hij de banden nooit afgeluisterd, maar het zou volgens hem gaan om nonstop muziek.

Gr, Melle

Nooit afgeluisterd maar weet wel dat het gaat om non stop ?

Laten we het maar gauw vergeten dan...........Beetje vaag.

Maar leuk Melle dat je het verhaal neer schreef.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6424
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Drumpad
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.