Geplaatst 3 augustus 201411 jr. De TROS gebruikte Cut#23 'News Headline Bed' uit het pakket Radio Express voor de verkeersinformatie. Hier een versie waarbij Ferry Maat de jingle al had ingesproken. Daarachter de originele jingle. https://soundcloud.com/jinglefreak/tm-radio-express-news-headline-bed-tros-verkeersinformatie Groet, Peter
Geplaatst 3 augustus 201411 jr. Voordat de TROS deze Verkeersinfo-jingle gingen gebruiken was er eerst een andere tune uit hetzelfde pakket terwijl deze versie wel al in de TT50 was te horen maar dan met de tekst Popnieuws. Gr. Arnold.
Geplaatst 3 augustus 201411 jr. Is er eigenlijk een lyricsheet van RadioExpress met daarop per cut een naam of omschrijving? Ik heb die nog nooit gezien. Heb ook de indruk dat niet alle Amerikaanse RE jingles zijn ingezongen voor de TROS. Simon
Geplaatst 3 augustus 201411 jr. Voordat de TROS deze Verkeersinfo-jingle gingen gebruiken was er eerst een andere tune uit hetzelfde pakket terwijl deze versie wel al in de TT50 was te horen maar dan met de tekst Popnieuws. Gr. Arnold. Deze bedoel je, toch? https://soundcloud.com/simonfex/radio-express-tm-popnieuwsfill-tros Simon
Geplaatst 3 augustus 201411 jr. De eerste Verkeersinfo-tune die tot ongeveer 1982/83 wer gebruikt begon met een swingend trompetintro gevolgd door Informatie... Dit is de TROS op drieeeeeeeeeeeeeeee.
Geplaatst 3 augustus 201411 jr. Ik denk dat je deze bedoeld? Dirk Is deze versie gebruikt of die zonder die rare synthesizer? Ik begrijp overigens dat er dus een lyric sheet is..
Geplaatst 3 augustus 201411 jr. En die versie zonder die rare synthesizer staat helaas niet op de TROS-cd van het Genootschap Radiojingles- en tunes. Gr. Arnold.
Geplaatst 12 augustus 201411 jr. En die versie zonder die rare synthesizer staat helaas niet op de TROS-cd van het Genootschap Radiojingles- en tunes. Gr. Arnold. Het was even zoeken Arnold, maar dan heb je ook wat... zonder synthesizer https://soundcloud.com/simonfex/informatie-fill-tros-op-3-uit-tms-radio-express-w-synth SF PS: Deze versie staat overigens ook op de TM demo van Radio Express, maar dan natuurlijk ingezongen voor -ik geloof- WABC.
Geplaatst 12 augustus 201411 jr. Die versie met die synthesizer is zowat de slechtste jingle uit heel dat Radio Express pakket. Als die te hard staat word je er bijna gek van. Dirk
Geplaatst 12 augustus 201411 jr. Auteur Ik kan mij ook niet voorstellen dat veel radiostations die uitvoering hebben gebruikt. Peter
Geplaatst 12 augustus 201411 jr. Ik vraag mij af of die synthesizer wel word gebruikt in de originele Amerikaanse versie. Op de demo staat alleen maar zoals Simon al zei de versie zonder die synthesizer. Dirk
Geplaatst 12 augustus 201411 jr. Auteur Bij andere radiostations in ieder geval wel. Hierbij dezelfde jingle voor het station WPEZ. De synthesizer is wel wat zachter dan bij de versie van de TROS. Peter
Geplaatst 12 augustus 201411 jr. Zo dat is dan opgelost. Het synthesizer muziekje werd ingespeeld bij TM zelf. Dus heb je een versie met en zonder de synthesizer. Dirk
Geplaatst 12 augustus 201411 jr. Leuk om die WPEZ resing te horen. Weet iemand of er veel RE resings in omloop zijn? Is het pakket goed verkocht in de US? Simon
Geplaatst 12 augustus 201411 jr. Als ik Tom Merriman hoor praten op de cd van het genootshap was Radio Express helemaal geen succes in Amerika. Raar ik vind Radio Express een van de betere pakketten van TM. Dirk
Geplaatst 12 augustus 201411 jr. De synthesizer is wel wat zachter dan bij de versie van de TROS. Precies goed zo.
Geplaatst 13 augustus 201411 jr. Dank je wel Simon ja dit is de versie die ik mij kan herinneren van de radio Gr. Arnold.
Geplaatst 13 augustus 201411 jr. Auteur Leuk om die WPEZ resing te horen. Weet iemand of er veel RE resings in omloop zijn? Is het pakket goed verkocht in de US? Simon Volgens mij zijn er niet zoveel resings van Radio Express gemaakt. Ik ken er zelf een stuk of 5, maar dat zijn stations die een aantal cuts uit Radio Express en niet het hele pakket hebben laten inzingen. Daarnaast bestaan er natuurlijk ook de cuts uit het pakket 'I love you' van TM uit 1978. Een aantal cuts uit dat pakket zijn later in Radio Express opgenomen. Peter
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.