Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Verkeersinformatie (TM: Radio Express - News Headline Bed)

Featured Replies

Geplaatst

De TROS gebruikte Cut#23 'News Headline Bed' uit het pakket Radio Express voor de verkeersinformatie.

Hier een versie waarbij Ferry Maat de jingle al had ingesproken. Daarachter de originele jingle.

https://soundcloud.com/jinglefreak/tm-radio-express-news-headline-bed-tros-verkeersinformatie

Groet,

Peter

Geplaatst

Voordat de TROS deze Verkeersinfo-jingle gingen gebruiken was er eerst een andere tune uit hetzelfde pakket terwijl deze versie wel al in de TT50 was te horen maar dan met de tekst Popnieuws.

Gr. Arnold.

Geplaatst

Is er eigenlijk een lyricsheet van RadioExpress met daarop per cut een naam of omschrijving? Ik heb die nog nooit gezien.

Heb ook de indruk dat niet alle Amerikaanse RE jingles zijn ingezongen voor de TROS.

Simon

Geplaatst

Voordat de TROS deze Verkeersinfo-jingle gingen gebruiken was er eerst een andere tune uit hetzelfde pakket terwijl deze versie wel al in de TT50 was te horen maar dan met de tekst Popnieuws.

Gr. Arnold.

Deze bedoel je, toch?

https://soundcloud.com/simonfex/radio-express-tm-popnieuwsfill-tros

Simon

Geplaatst

De eerste Verkeersinfo-tune die tot ongeveer 1982/83 wer gebruikt begon met een swingend trompetintro gevolgd door Informatie... Dit is de TROS op drieeeeeeeeeeeeeeee.

Geplaatst

Ik denk dat je deze bedoeld?

Dirk

Is deze versie gebruikt of die zonder die rare synthesizer?  Ik begrijp overigens dat er dus een lyric sheet is..

Geplaatst

En die versie zonder die rare synthesizer staat helaas niet op de TROS-cd van het Genootschap Radiojingles- en tunes.

Gr. Arnold.

• 2 weeks later...
Geplaatst

En die versie zonder die rare synthesizer staat helaas niet op de TROS-cd van het Genootschap Radiojingles- en tunes.

Gr. Arnold.

Het was even zoeken Arnold, maar dan heb je ook wat... zonder synthesizer

https://soundcloud.com/simonfex/informatie-fill-tros-op-3-uit-tms-radio-express-w-synth

SF

PS: Deze versie staat overigens ook op de TM demo van Radio Express, maar dan natuurlijk ingezongen voor -ik geloof- WABC.

Geplaatst

Die versie met die synthesizer is zowat de slechtste jingle uit heel dat Radio Express pakket.

Als die te hard staat word je er bijna gek van.

Dirk

Geplaatst

Ik vraag mij af of die synthesizer wel word gebruikt in de originele Amerikaanse versie.

Op de demo staat alleen maar zoals Simon al zei de versie zonder die synthesizer.

Dirk

Geplaatst
  • Auteur

Bij andere radiostations in ieder geval wel.

Hierbij dezelfde jingle voor het station WPEZ.

De synthesizer is wel wat zachter dan bij de versie van de TROS.

Peter

Geplaatst

Zo dat is dan opgelost.

Het synthesizer muziekje werd ingespeeld bij TM zelf.

Dus heb je een versie met en zonder de synthesizer.

Dirk

Geplaatst

Leuk om die WPEZ resing te horen. Weet iemand of er veel RE resings in omloop zijn? Is het pakket goed verkocht in de US?

Simon

Geplaatst

Als ik Tom Merriman hoor praten op de cd van het genootshap was Radio Express helemaal geen succes in Amerika.

Raar ik vind Radio Express een van de betere pakketten van TM.

Dirk

Geplaatst
  • Auteur

Leuk om die WPEZ resing te horen. Weet iemand of er veel RE resings in omloop zijn? Is het pakket goed verkocht in de US?

Simon

Volgens mij zijn er niet zoveel resings van Radio Express gemaakt.

Ik ken er zelf een stuk of 5, maar dat zijn stations die een aantal cuts uit Radio Express en niet het hele pakket hebben laten inzingen.

Daarnaast bestaan er natuurlijk ook de cuts uit het pakket 'I love you' van TM uit 1978.

Een aantal cuts uit dat pakket zijn later in Radio Express opgenomen.

Peter

Geplaatst

Ik ken alleen WPGC, KJJO, WNAP, en dan nu WPEZ. Meer niet.

Simon

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.