Spring naar bijdragen

Lex Harding in NRC


Juul

Aanbevolen berichten

Maar als Tineke nu echt vindt dat deejay X volgens haar deejay Y nadoet, dan laat je dat toch hopelijk wel gewoon staan, ook als je het er zelf niet mee eens bent?

 

En hoe zo'n artikel ook tot stand is gekomen, die monoloogvorm is niet alleen maar een kwestie van compositie. Daarmee zeg je tegen de krantenlezer: dit is hoe deze persoon over de dingen denkt, niet meer en niet minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edwin, in je eerdere reactie geef je Paul gelijk en direct daarna begin je weer zo dat hij geen gelijk heeft als je goed leest.

 

Ik vind nu zo langzamerhand dat je "een beetje zeurt"

 

En je gedachte dat ik denk dat jou cv op drijfzand berust is raar dat heb ik nooit beweerd. Ik kan dat nl niet controleren, laat staan betwijfelen.

En sorry een link naar "Bol.com", daar heb ik niks aan want ik kan zo niet in het boek kijken.

 

Zullen we maar besluiten en "afspreken dat we afspreken dat we het eens zijn dat we het oneens zijn over Lex in het NRC?"  ( Agree to disagree ).

 

Een groet,

 

Ik ga mantelzorgen vanmiddag, veel belangrijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edwin, in je eerdere reactie geef je Paul gelijk en direct daarna begin je weer zo dat hij geen gelijk heeft als je goed leest.

 

Ik vind nu zo langzamerhand dat je "een beetje zeurt"

 

En je gedachte dat ik denk dat jou cv op drijfzand berust is raar dat heb ik nooit beweerd. Ik kan dat nl niet controleren, laat staan betwijfelen.

En sorry een link naar "Bol.com", daar heb ik niks aan want ik kan zo niet in het boek kijken.

 

Zullen we maar besluiten en "afspreken dat we afspreken dat we het eens zijn dat we het oneens zijn over Lex in het NRC?"  ( Agree to disagree ).

 

Een groet,

 

Ik ga mantelzorgen vanmiddag, veel belangrijker.

 

 

Sorry Juul, misschien is het mijn beleving, maar ik had het gevoel dat je mijn ervaring en kunde inzake journalistiek wel degelijk in twijfel trok ('Ik ken talloze mensen die ZEGGEN DAT ze al heel lang journalist zijn. Ben benieuwd naar een journalistiek "werkstuk' dat jij hebt gemaakt. Je weet m'n mailbox wel te vinden denk ik.') Ik lees dat als 'Daar heb je er weer zo een die beweert dat...'

 

Over de manier waarop een 'monoloog' wordt gecomponeerd, blijf ik inderdaad niet 'doorzeuren', ik stuur nog één verduidelijking (volgens mij) richting Paul.

En die Bol.com-link voldoet wellicht niet, het door mij hier begin dit jaar geplaatste volledige hoofdstuk met Harry (gewoon, als cadeautje aan de lezers van dit forum) had je op je wenken kunnen bedienen. Al vond ik het wel vervelend dat geen van de 180 lezers van dit bericht de moeite nam een reactie te plaatsen. Maar goed, die frustratie komt meerderen hier op het forum bekend voor, ook jou, zo weet ik.

 

Hier is ie nog een keer:

 

Goed dat je aan mantelzorg doet, ik mag hopen dat de meeste gebruikers van dit forum (een deel van) hun tijd vullen met belangrijker zaken dan het bijhouden van de radio, of die nu van vroeger of nu is.

groet, Edwin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als Tineke nu echt vindt dat deejay X volgens haar deejay Y nadoet, dan laat je dat toch hopelijk wel gewoon staan, ook als je het er zelf niet mee eens bent?

 

En hoe zo'n artikel ook tot stand is gekomen, die monoloogvorm is niet alleen maar een kwestie van compositie. Daarmee zeg je tegen de krantenlezer: dit is hoe deze persoon over de dingen denkt, niet meer en niet minder.

 

Paul, een monoloog is (buiten de journalistiek) één persoon die over onderwerp X vertelt.

Binnen de journalistiek is het een vorm waarin de vragen zijn verwijderd. Het antwoord op een vervolgvraag (die ook kan zijn 'Maar vind je dan niet dat...) loopt dan gewoon door. De 'spreker' in de monoloog kan dan zeggen 'Ik ben het niet eens met mensen die zeggen dat...' of '' Al is het wel zo dat...' 

Ik heb lang geleden bij de VARA Radio (De Popkrant) gewerkt. Daar was de afspraak dat onze eigen vragen wegknipten uit de bandopnames. Toen, in de jaren tachtig, vers van de School voor de Journalistiek, heb ik al geleerd dat een antwoord op een vervolgvraag (ook een kritische) er meestal toe leidt dat het betoog van de spreker gewoon doorloopt, zij het aangescherpt door de interrupties van de interviewer.  

 

Groet, Edwin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6412
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Panthera leo
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.