Spring naar bijdragen

M'n Revox PR 99 deed het niet meer.


Juul

Aanbevolen berichten

Tijdens onze reünie kreeg ik van oud collega technicus Nol   een plastic tasje met banden. "dank je wel Nol, wat staat erop ?"

 

Antwoord Nol, " Geen idee....."

 

Enfin ik  wilde ze direct in de auto leggen en liep door de gang van Lapershoek. En ineens, ging het tasje stuk en hup alle bandjes over de grond. Eén rolde helemaal naar voren naar de receptie. PANIEK ! ( het zijn trouwens niet de eerste banden die daar zo in de gang lagen......maar dat was meer dan 40 jaar terug )

 

Gelukkig was "forum chef" Vincent in de buurt en maakte de volgende foto.

 

 

2gt96pc.jpg

 

 

Om   nog een band te digitaliseren heb ik hier in een niet gebruikte kamer een klein "audio hoekje'.  En DAT recorder, MD recorder en m'n Revox PR 99 en een oude iMAC.

 

9uszr7.jpg

 

Maar vanmiddag had ik een probleem, bij het terug spoelen van een band stopte de recorder. Er was geen beweging meer in te krijgen. De meters waren nog verlicht, dus de hoofdzekering was OK.

Dus zat er niks anders op om het schema maar te gaan bekijken. Gelukkig heb ik electronica gestudeerd dus dat helpt. En zie daar meneer Studer had nagedacht en de motoren werden van spanning voorzien en die voeding was voorzien van een mooie zekering. ( 1,6 amp.)

 

6ntn50.jpg

 

 

Maar om de zekering te vervangen moest de Revox wel helemaal ontdaan worden van z'n kast.

En......gelukkig was het de zekering. 

Enfin de recorder werkt weer.  Gelukkig !

 

8yrwoh.jpg

 

Nu zul je vragen wat stond er op die banden?

Niks bijzonders, helaas.............

 

En zo spoel je de band af om te "dumpen".

 

 

 

 

a4x5wj.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie recorder is dat toch, en robuust gebouwd. Ik zou me alleen wel afvragen waarom die zekering het begeven had.

Ik denk dat ik het weet.

 

1. leeftijd zekering?

2. de band die ik aan het terug spoelen was liep "niet fijn". Net als of ie te "breed-hoog" was.......

 

Dus dan moet de motor er wel erg aan sjorren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat zou kunnen, dat ouwe spul wil ook weleens zwaar lopen doordat die banden gaan plakken. Toch is bijvoorbeeld een lekkend elcootje ook niet uit te sluiten. Ik zou even meten hoeveel stroom die zekering voor z'n kiezen krijgt met een band die wel lekker loopt. Dat moet toch echt wel duidelijk minder zijn dan die 1,6A. Als bijvoorbeeld C1 uit z'n jassie springt ben je verder van huis.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.